Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 394 ggr
Bella-Maria
0

Par måste göra sig av med 25 katter

[helenal]
0

shiit 25 katter`

Hawknestgrove
0

JA, att folk med djur inte uppmärksammat den lagen, som faktiskt snart blir två år är märkligt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

brutt
0

Det är väl inte konstigt när de som ska se till att lagen åtföljs skiter i att titta.

vanessa
0

Det var bra att de var där. För hade de skött katterna så hade de säkert fått tillstånd i efterhand. Men katterna var inte omskötta och då blir det en annan sak. Menar hårlösa, ungar i tvättstuga med mera. Sådant får inte ske. Så det är bra att de kollade detta. Att folk inte fattar att kastrering är bra. Suck.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

ladykatt
0

Hmmm… det var synd att de inte tog hand ordentligt om katterna… men förstår inte varför skulle de behålla bara 5 katter när lagen säger att man kan ha utan tillstånd 9 stycken…

Vad jag menar är att man skulle tillåta dem ha de 9 stycken och kräva att man måste kastrera dem och sterilisera och sedan skulle man kunnat göra ett par kontroll för att se om de får den vård (mat och skötsel) som behövs…

Men att säga att man ska behålla bara 5 katter är ju olagligt… om det handlar om vanvård så skulle de inte få behålla några eller i fall att vanvård är inte bevisad så måste de få behålla 9 som de har rätt enligt lagen tycker jag…

kram/ Ladykatt

Lena
0

#5 Problemet är vad jag förstår och som Vanessa skriver att de inte skött om katterna ordentligt. Då kan det urfärdas olika förbud som helt eller delvis förbjudet en person/familj att ha katter.

Det är inte ovanligt att beslut utfärdas som begränsar hur många djur av ett visst slag någon får ha. Det där med 9 katter är en gräns som finns innan man behöver söka tillstånd. Det är en annan sak om någon blir anmäld för vanskötsel.

Alltid lika tråkigt när djur far illa. Verkar ju vara fråga om en kattsamlarproblematik.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

ladykatt
0

ok, nu fattar jag… ibland är jag sent på kvällarna lite trög…

kram/ Ladykatt