Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2522 ggr
Naquita
0

AKUT liten katt i centrala ronneby:(

Det bor en liten frusen katt på ungefär 7-8 månader i centrala ronneby, på en bakgård där den inte har skydd någonstans:(

nu har 3 olika personer ringt och berättat om katten,  jag o Melinda tog även en tripp ner för att se henne. Hon är så fin, kolsvart liten nätt tjej(?) (vet egentligen inte alls kön, har bara fått för mig att säga hon)

Hon matas utav resturangens personal på bakgården vid en tappmen har inga krypin eller filtar alls, inget får vara ifred i den stadsdelen(MITT i centrum nära pubar och vägen) och hon har nog fått stå ut med ett och annat från förbipasserande.  

Hon måste ju få komma in!

kan NÅGON förbarma sig över en kisse som lever farligt på alla sätt och vis?

har tyvärr inga bilder än:(

nu när jag och Melinda var där skrek hon hela tiden för att vi skulle höra henne, men  hon börjar bli väldigt skeptisk till oss människor redan, det går fort för en tam katt att bli skygg, hon vågade vara nära mig sålänge jag inte klappade henne.

annebeate
0

Stackars lilla kisse. Hoppas någon kan ställa upp snabbt för kissen. Lever helt utan skydd nu när det är kallt!Gråter

martdat
0

Nä, stackarn, hon skrek väll efter hjälp. Någon som kan hjälpa?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankie
0

finns det någon som kan hjälpa denna stackars katt?

Sidentass
0

Vill så hemskt gärna ställa upp…men nu har jag ju som bekant fullt hus med katter och jag bor i Linköping..hade det varit i min hemstad..hade jag nog trots allt, om möjligt, tagit in kisse som akutfall att i vistas i min sons rum eller så tills ett bättre alternativ kunnat hittats. Nu är ju situationen annorlunda därför puttar jag upp tråden, någon..kisse lever ju så farligt där den vistas nu..

Naquita
0

ja,den ä dessutom helt ensam utan ngn annan katt att gömma sig hos, inget varmt krypin:( jag har ju en så lång kölista med katter som behöver min hjälp, men jag känner att denna lilla måste få gå före!

Ankie
0

putt för katten

Sidentass
0

putt!!!

Naquita
0

En utav personerna  som ringt om denna lille kisse (vad det nu är för kön vet vi inte) erbjuder sig at betala kastrering, vaccinering, idmärkning  samt  ev. behandling mo öronskabb och penicillin mot hennes ena öga då hon verkar ha ögoninflammation:(

NÅGON som kan förbarma sig  över lille  kissen när denna underbara hjälp finns?

Ankie
0

puttar för denna katt

Fagddu
0

Puttar för stackars liten frusen katt

Naquita
0

det finns en lösnng, MEN som vanligt vet jag inte hur vi ska lösa transporten:(

Det gäller mellan ronneby- västervik och ev. tillbaka om det inte funkar. men de gör de nog, mest skönt at veta att det ordnar sig OM det absolut inte funkar.

Naquita
0

INGEN som kan hjälpa henne? har ett tillfälligt stödhem som kommer ta in henne och ha henne ett par vecko, mn sedan måste ett annat stödhem hittas.

ev. att någonkan hjälpa till att köra henne till ett stödhem i VÄSTERVIK

Bumbis
0

Putt för stackars kissen….

Lena
0

Oj så ledsamt att kissen går där ute och har det så svårt. Hoppas, hoppas någon dyker upp som kan hjälpa till med transporten!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ankie
0

puttar för denna lilla katt

Sidentass
0

åhhh..lilla kissen..puttar upp en så viktig tråd!

lilo-nova
0

putt

Marga
0

Putt!!!

Naquita
0

Det verkar lösa sigtillfälligt iaf:) en utav de som sett katten har erbjudit sig att haden ett tag tills jag hittar stödhem. katten har tyvär fåt en ögoninfektion, så tid är beställd hosveterinären på måndag. håll tummarna att hon vill vara snäll o få in innan dess.

Engla
0

Vi håller alla tummar och tassar vi kan, Emma!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Puma77
0

Emma, de kanske inte vill säppa katten sen när den ska vidare till stödhemmet;)

//Pia

brutt
0

Åhh sån lättnad att katten i alla fall kan få komma till veterinären och att hon får tak över huvudet om än tillfälligt ännu så länge.

Naquita
0

nu är HAN inomhus:)  på månag ska han till veterinären. såg inget fel på ögat, han såg faktiskt helt frisk ut.

efter 5 minuter i sonens rum hos stödhemmet, där katten ska bo i karantän, kelade han och sonen och sonen kunde ha honom i famnen:)

Bumbis
0

Vilken lycka!!! Ännu en katt räddad tack vare dig Emma!!!

brutt
0

Så det blev en grabb härligt! Vilken solskenshistoria att katten väl inne ville kela direkt med pojken och så skönt att den inte verkar ha problem med ögonen trots allt.Glad

Puma77
0

Hm undrar om de vill släppa den lilla herrn sen eller de kanske blir så fästa vid honom att han får stanna:))

//Pia

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det är jag som är den omtalade "centrumkatten"

Vi såg en annan katt i centrum igår kväll, klockan var cirka 21.30. e rödtigrevit långhårig haltande stor hane, och Janette som uppmärksammat centrumkatten , sa att hennes mamma har den katten på hennes gård. så det ska kollas upp vem som är ansvarig för den stackarn.

martdat
0

åh vad skönt att  få komma in !

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

lilo-nova
0

Har katten någon id-märkning?

Naquita
0

nej kissen har ingenting..chip ska kollaspå måndag.

brutt
0

27.Vilken liten sötnosKyss

Hoppas det inte är något allvarligt med den rödvite som haltar och så bra att ni kollar upp för kattens skull.

Fagddu
0

Hoppas det går bra med kissen. Verkar skönt att han och sonen redan har bondat, då har nog inga föräldrar hjärta att släppa kissen sen. ;)

Hoppas det löser sig med den halte också. Dunderjobb du gör Naquita :)

Ankie
0

men så bra för denna katt härligt Glad

anebit
0

Nämen så underbart att kissen är inne i värmen och så tam.        Glad
Få se om dom kan släppa iväg honom senare.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Naquita
0

i måndags kastrerades killen,det  visade det sig under kastrering att han (som jag misstänkte) blivit utsatt för yttre våld, hans öga var "rinnande" men ingen fara med det, kinden var svullen och en framtand halvt av. han har jätteont, kan inte få i sig någon mat och behöver snarast operera tanden men dras operationstider var fullt. de skulle höra av sig om de fick ett återbud i veckan eller nästa vecka. stackars liten:((( vill trampa ner de som gjort detta mot t oskyldigt litet djur. säkert hemfrån pubarna..*arg*

Puma77
0

Lilla stackareGråter

//Pia

Bumbis
0

Tvi vale!!!!!!!!!!!!!!!!!  för elaka, korkade, kallhjärtade, fega människor som ger sig på ett stackars litet djur!!!! Skrikandes

Lilla plutten vad skönt att du kommer få det bra!!! Flört

Naquita
0

vill ni bidra till hans operation så sätt in pengar på "bandits tandvård" under insamlingar på KKS, då jag kommer sammanföra de två katternas insamlingar.

Fagddu
0

Stackars liten bandit. Förstår inte heller hur man kan göra så mot en liten kisse. Gråter

annebeate
0

Stackars lille kisse. Sådan tur att han nu finns i trygghet. Än  en gång får man skämmas för människosläktet.

Simson
0

Putt

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

lilo-nova
0

Putt

huskatt08
0

Undrar så hur det gått för den lille killen som väntade på operation?

Naquita
0

det gick jättebra! han är så snäll och lugn kattkillen, nu slipper han ha ont i tanden ngt mera.

den 5 januari kommer han åka till sitt stödhem med värme, mat och kärlek väntandes!Glad

Sidentass
0

Åhhhh…vad underbart att det riktiga goa kattelivet väntar på ´honom….så oerhört skönt att han inte längre behöver ha ont..lilla misse-vännen..

Puma77
0

Kan tillägga att som planen är så kommer den lilla killen att komma till oss här hemma. Lungt och skönt, inget spring, festande och det är varmt och gott. Oändligt med leksaker kommer att vänta på honom också och han kommer passa perfekt bland mina lakritstroll. Problemet är vem man ska skälla på när något hyss har hänt för vem i alla hast kan snabb skilja på 3 svartingar?Flört Fast oftast brukar det vara apan Thindra:))

//Pia

Fagddu
0

#46 Vad trevligt med en liten puma-kisse till i familjen. Du har aldrig funderat på att gå i terapi för din så tydligt uttalade fetisch? ;)

Grattis till familjetillskottet iaf Skrattande

Puma77
0

Lillplutten här nu kommer bara vara stödkatt. Har sagt att två permanent i detta hem är tillräckligt men Emma fick välja vilken som skulle komma hit och det blev denna plutt. Att han är svart hm ja kanske Emma har en baktanke i all fall;) Vem vet *fniss*

Terapi? Lönlöst finns inget botemedel för alla mina problemFlört men det bjuder jag på.

//Pia

Fagddu
0

Du kan ju försöka intala dig själv att du kan släppa honom sen. ;)

(Det hade nog inte jag klarat iaf Skäms)

Puma77
0

Ha ha ja jag vet men jag blir tvungen. Han ska få allt gott den lille av mig och sen hoppas jag det rätta hemmet dyker upp som kan ge honom allt jag kan ge och lite till.
Hoppas mina troll välkomnar honom också.

//Pia

Naquita
0

jag skulle väl aaaaldrig ha en baktanke med någonting jag gör….Jag är INTE sån…

Puma77
0

Jösses vilken lååååååååååååååååååååång näsa du fick nu EmmaFlört

//Pia

Fagddu
0

Och svart tunga… Flört

Hawknestgrove
0

Åh Puma, en tredje kissse?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

emjon
0

Vad härligt att det gick bra med kissen hos vetten.

Vad roligt Puma att du tar den lille plutten till dig och dina små troll och då får han det jättebra. Jag vet nog hur det är när man intalar sig att det bara skall vara en stödkatt. De små liven är så fulla i bellman så det vet hur de gör för att nästla sig in i stödmattes hjärta. Blir pälsbollarna dessutom såta vänner då är man såld.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Puma77
0

Ja men jag är helt klar med att det är stop med mina två. Liten lägenhet och jag har inte råd. Arbetslös och inte många dagar kvar att stämpla så jag gör det jag kan. Att ta in denna och hjälpa tills han får nytt hem, sen kanske jag kan hjälpa ytterligare en. Det kommer säkerligen bli jobbigt den dagen ha flyttar men det får jag ta.
Risken finns att de kan bli vänner men hellre det än ovänner.

En lite rättning av datumet bara. Han kommer hit den 3;e jan.;)

//Pia

Lizzieming
0

Jag varnar dig Puma77! Texas som har varit en lugn och väluppfostrad katt har blivit galen sen han fick en yngre kompis. De bara hittar på bus, fiskar i akvariet, leker Tarzan i mina större krukväxter och knövlar ihop alla mattor!

Puma77
0

Ha ha. Ja jag hade ju apan Thindra innan och är det någon som kan bus är det hon. Hon lyssnar inte för fem öre och är totalt tvärtemot. Precis som barn. Det värsta är att hon drar med Tudor i sina bravader fast han är en aaaaaning klumpigare. Men han lyssnar i alla fall. Sa till en gång på skarpen inatt när han for runt. Han stannade ti ,hoppade upp i soffan och lade sig. Thinda hade fortsatt i säkert en timme till, tills hon vore totalt utmattad.

KUl att höra att texas har det kanonroligt:)) stotrivs minst sagt Flört

//Pia

Puma77
0

Ja nu så närmar det sig. På lördag kommer centrumkatten till oss, Har sparat en liten julklapp till honom som han ska få nu i efterskott och så ska den lilla klättermöbeln ställas in i badrummet tillsammans med en bädd. Kompostgallret ska fixas iordning så det är klart och den andra kattlådan ska tas upp från förrådet och fyllas med kattsand. Matskålarna ska tas fram och så är vi klara. Har jag missat ngt?

Det ska bli spännande och jag hoppas att allt kommer gå bra, har idag haft kontakt med dem som ska köra upp honom också. sen ska det bli uppdateringar med honom och bilder givetvis. sen håller vi tummarna om att han ska få ett alldeles eget hem med kärlek framöver.

//Pia

anebit
0

Jadu puma, det skall bli intressant att få se om du kan släppa iväg detta nya lakriztroll till ett annat hem……..    Flört

Puma77
0

Jag kommer bli så illa tvungen. Men funkar detta så när han har fått nytt hem så kanske jag kan in en ny.

//Pia

mymlanbus
0

Kan se kissen när han kommer hem till dig med alla leksakerna :) han kommer att bli så bortskämd :)

Sedan måste vi få se bilder på alla 3 svarta lakritstrollen ju :) häftigt!

Debattia
0

Skönt och så bra att lakritsbollen har kommit in . Puttar för att det ska gå bra samt att den andra också kommer in.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hawknestgrove
0

Åh, snälla PUma, stämplar du ut? MEn vad händer då? Jisses, inte bra……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Bumbis
0

Så snällt att det lilla trollet får komma hem till dig Puma!
Så eländigt som han haft det i centrala Ronneby…

Puma77
0

Stämplar ut Gunilla??

Kan tillägas att jag har en del godis och leksaker kommer han att få. Hade två skinmöss kvar och den ena fick Tudor i förrgår och den andra sparar jag till Billy. Så han ska bli bortskämd, bara hoppas allt går bra.

//Pia

Hennum
0

tänk att jag missat hela den här tråden! Men samtidigt skönt att hitta en tråd som är hemsk först men sedan blir bättre. Så underbart! Grattis och ni gör ett fantastiskt jobb, så många katter som har dig att tacka för sitt liv naquita.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Marga
0

#66 jag tror #64 menar ditt inlägg #56 om du hänger med.

Hur menar du nu? En liten svart lakritsmisse borskämd av dig, det verkar svårt att tänka sig…Flört

Puma77
0

#68 ja nu hängde jag med vad Gunila menade. Vad som händer återstår att se.

Bortskämda, va e de? Ja så länge Thindra gdkänner så och bara hon får sova på mattes arm ensan så är hon nog glad så förutom det kan jag nog ge Billy det mesta förutom ett eget hem tyvärr.
Vann jag drömvinsten på Lotto så kanske möjlighetn funnits där men det finns ju en anledning till att det kallas drömvinsten.

//Pia

Puma77
0

Nu är han här hos oss och har bosatt sig i badrummet där det är lite lungt och skönt. han hade skött sig hela vägen.

Mina egna blev instängda i vardagsrummet och givetvis så presenterade fräsetussen Thindra sig. Fräste mot mig och allt. Nu när de har åkt så är hon framme som vanligt. Tror nog att hon allt kände på sig vad som kom. Tudor hälsade i alla fall oc sa inte ett knyst som vanligt.

Ska sätta upp kompostgallret senare men föst vill jag att Billy boy ska få lite lugnt och ro, hitta maten och lådan.

//Pia

Puma77
0

Hör något plingande och först nu kom jag på vad det är. Inne på toan med Billy Boy ligger även några plastleksaker med pinglor i, det är dem han håller på med. Ett gott tecken minsann.

//Pia

essut50
0

Grattis till Billy Boy, bra att han började leka på en gång där inne på toan.

Bilder vill se sen tack..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

anebit
0

Puma,  det är ju toppen att han leker på en gång, det lovar gott för framtiden.

Väntar också på bilder när han blivit mer hemmastadd.

Puma77
0

Ja han har varit lugn. lek o lek men han vågade pilla på leksaken och så har han ju bajsat nu. Lite lös men inte så farligt. satt hos honom n stund förut och han luktade på min hand. Pillade lite på hans panna och så luktade han. Försiktigt, försiktigt så bev det mer kliande på kind, bakom öronen och hakan. Han låg ju inne i huset men så vågade han ta sig ut, gick sakta förbi mig 1 dm ifrån och satte sig med ryggen åt mig vid matskålen och åt.

Visst ser det lovande ut och han började spinna när jag kliade honom. Däremot så är ju Thindra småsur på mig ibland så nu får hon vara så kommer hon när hon saknar matte igen. Tudor är kanonlugn och bryr sig inte det minsta mer än att vara lite nyfiken.

//Pia