Säg hej till Hiawata
Det blev en jul inomhus för den lille indianen. Nu slipper han olyckligt jama på sitt berg för ikväll kom han äntligen in. Det känns alltid lika underbart när man vet att ännu en slipper gå ute och kämpa. Och länsmansgården med kattmisshandel och allt, det har varit känslosamt att inte veta från dag till dag om han skulle vara nästa katt som råkade illa ut. Hemska tankar som dyker upp..
Han vilar ut i mitt badrum nu och ska till veterinären på måndag. Sedan ska han få komma till ett jourhem som eventuellt även kommer att adoptera honom om allt går bra. Och det tror jag, för goare kisse än Hiawata finns ju inte
Glad helg på er! Tack för att ni brytt er!
Häslningar särskilt från en liten trött indianpojk
Här kan ni läsa tidigare inlägg om Hiawata./anebit
Grattis!!!!!!!!!!!! Underbart!!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Så skönt för rödingen:)
//Pia
Härligt att ännu en kisse får vara inne och slippa frysa.
Kram o God jul på er
Jenna
men gud så glad jag blir 
lille gubben vad skönt det måste vara att få vara inne och få mat, kärlek och trygghet
så fin kisse
Underbart gud så lycklig jag blir och stor kram till dig för din arbetsinsats att vänta ut lilla indianen.
Nu kan han se fram emot den bästa julen någonsin och få bli älskad precis som varje kisse borde få bli.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Ååååå jag blir rörd till tårar av lycka att du äntligen lyckats få in honom.
På måndag har du 350:- inne på ditt konto för tavlan jag ropade in. Det räcker iaf till ca halva kastreringen.
Kram till dig och puss på nosen till lile indianen.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

grattis till Hiawata!!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Å det var roliga nyheter såhär på kvällskvisten. Härligt att han nu får lugn och ro inför julehelgen!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Åhhh vad underbart….nu blir jag riktigt, riktigt glad!!!
Oj vilken söt katt du har fått in. Jag blir lika glad varje gång jag läser att någon katt har fått komma in i värmen och jag hoppas att godingen får ett permanent hem med en gång och slipper vandra runt.
Underbart!!!

Vilken lycka för Hiawata, får komma in i värmen så här strax före jul.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Nu Kusten har du 350:- inne på ditt konto. Ska snart åka och hämta tavlan som ligger på Hemköps postställe.
Jag har äntligen skaffat solo internetbetalning 
Så detta var premiär, du var den första som jag överförde till.
Å så smidigt! Varför har jag inte skaffat det tidgare?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jag önskar all lycka till denna underbara katt!!
ha det gott
lillan
#13 det är superbra att betala så.
Bättre sent än aldrig
Tack för alla glada tillrop! Jag förmedlar dom vidare till kissen, som visade sig vara en rödgrann flicka. Hon har spunnit i mitt knä men ligger nu och vilar igen.. Har försökt få tag i jourhemmet som kunde tänka sig ta hand om den lille indianen permanent sen (efter man gjort eftersökningar på ev ägare och det är grönt ljus för ett nytt hem) för jag får höra med henne om det fortfarande är intressant nu när det visat sig vara en tös och ingen pojk som hon så gärna hade velat ta hand om.
13 - Tack snälla anebit, pengarna för tavlan kommer väl till pass under måndagens veterinärvård. Ska försöka få ihop till id, vacc, kast och stronghold till två kattflickor innan måndag eftermiddag och det är alltid skönt att känna att det är på en god väg.
Kram Maria och Hiawata (som nog skulle behöva ett nytt namn nu.. ) 

#16 Lilla Pocahontas kanske
Men minns jag inte fel var det väl en annan flicka som hon skulle tagit hand om från början. Eller har vi ett annat hem på gång nu?
Förresten - är det inte lite ovanligt med röda honkatter? Är de sterila eller är det en myt? Är tösen dräktig?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
17 - Pocahontas ger jamande sitt godkännande till namnet ;)
Ja det är en annan som är intresserad av att ta hand om kissen permanent. Det finns i alla fall en stor möjlighet att få stanna efter sin jourhemstid och det vore skönt om det blev så för kattens skull. Hoppas hoppas..
Nej hon är inte dräktig som tur var (inget som blotta ögat kan se), där finns inget tecken på att hon diar heller utan allt ser lugnt ut. Men hon har "kurrpratat" lite och det är kanske tecken på att hon löper. Vet inte så mycket om löp. Kan man kastrera en katt som är i ett löp?
Jo det är ganska så ovanligt med röda katter, så jag blev lite paff :)
Om kattmamman är en sköldpadda och kattpappan är röd kan det bli röda små kattungetjejer.Det har jag lärt mig efter flitigt studerande på SKS kattforum. (Mina röda små sötnosar Gidde och Victor var inte alls små killar utan tjejer)
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Bra jobbatKusten! Det glädjer mig att den vackra tjejjen slipper gå ute i kylan bland alla faror. Även underbart att det finns ett jourhem som väntar som kanske kan bli ett permanent hem.
Det är något visst med röda kissar! ;)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
19 - Tack för infot, alltid kul att veta sånt för då stämmer det att den röda hanen är pappan iaf.
20 - Håller med dig, det är något visst med de röda. Har en röd hane och han har verkligen utmärkt sig ;)
Här kommer en hälsning om en God fortsättning från den röda indianflickan som mår bra och som funnit sig väl tillrätta inomhus. Det är lite speciellt med henne för hon har en sån säregen sötaktig lukt i pälsen
På bilden visar hon sitt fina ärr från kastreringen
Skönt att hon har kommit in den lilla godingen. SKICKAR DIG EN ELOGE!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!