Julen, en tid av omtanke?
Igår kom Ragnar in på katthemmet. Under hela hösten har han bott utanför pannrummet på en skola, där det blåste ut varmluft. Barnen tyckte om Ragnar och turades om att köpa mat åt honom så att han alldrig behövde vara hungrig.
När jullovet kom gick skolans personal ut och tog in matskålar och filtar. En 11-åring elev började undra vem som tog hand om Ragnar när skolan stängt och gick dit för att titta efter. Kvar satt Ragnar och väntade förmodligen på maten han vant sig vid att få. En telefonkedja tog fart tills en annan 11-årig grabbs mamma hämtade honom och körde honom till katthemmet. Personalen på skolan har sagt att de inte ville ha Ragnar där och därför lämnat honom.
Mamman som kom med Ragnar lovade att ta upp händelsen nästa föräldrarmöte. Är det skolan som ska lära sina elever vad moral är, eller är det eleverna som ska behöva utbilda sina lärare?

#0 Å vilken rörande historia. Ragnar lämnades alltså utan sin filt och sina matskålar åt sitt öde när skolan stängde. Morrrrrrrr!!!! Hur kan man bara göra så med gott samvete? Skolan om någon bör väl värna och lära barn och ungdomar hur man behandlar såväl människor som DJUR!
Vilken fin pojke som slog larm till mamma och rosor till henne som agerade så att Ragnar fick hjälp.
Hoppas verkligen det tar "hus i h-vete" på föräldramötet. Det skulle jag sett till om jag varit där.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Där ser man. Hur ska våra barn lära sig att ta avsvar om inte ens deras skolan visar vad det är?
Falo, jag vet inte om du har kontakt med mamman men det finns gratismaterial för skolor där barn (och vuxna) lär sig vad moral och empati är. Kanske du kan tipsa henne om det?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Nämen vilka lärare..Man blir så ledsen när personalen gör så där mot djuren..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ja och de ska kallas pedagoger… Fy attan HEder åt mamman!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ja lärarna kan gott gå REDE utbildningen, Fy skämms på dem kan du hälsa om du har möjlighet, stackars lille Ragnar, 1000 rosor till de barn och föräldrar som räddade honom och till er på katthemmet med narturligtvis, Lärare är minsann iinte så pedagogiska och trevliga alltid som de ger sig ut för att vara.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Joakim Andersson 8 år, en riktig Julängel :-)

Joakim Andersson räddade antagligen hunden Li's liv men något som han definitivt gjorde var att ge hopp om framtiden *L* Blir lycklig av att veta att det, speciellt så här i Jultider. Så en stor kram till Joakim från mig, Mojje, Busan samt jourkatterna Sivan och Bengan. Läs om Joakim och hur han samlade in 10,000 kr till Li,s veterinärkostnader i artikeln från Aftonbladet här
Joakim och hans pappa har bestämt sig för att försätta driva fonden, och den kommer att ge pengar till jakt- och sällskapshundar som blivit angripna av rovdjur. Bankgironumret på Swedbank: 356-7787.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
var inte på plats när Ragnar kom in men ska se om Hans har nummer till mamman eller vet vilken skola det handlar om. Rede kännde jag inte till men det ska jag om möjligt föra vidare.
#6: Liten kan göra stort!