Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 2099 ggr
Kusten
0

"INNE"Hiawata lever farligt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ute vid länsmangården igår och försökte få ett par foton på denne röde misse som är hemlös. Kallar han Hiawata.. Han matas av en kvinna som skall flytta i vår. Även hans troliga pappa som också är en röd katt, håller till där.

När jag var där igår kväll kom katten som den brukar, vid matdags, och den slängde i sig maten. Jamade sedan och rullade runt på rygg. Pratade tillbaka när man pratade till den. Den vågade inte gå ända fram mot mig men nästan. Riktigt kelsjuk men samtidigt skygg. Tur det, för området har drabbats av kattmisshandel vid flera tillfällen. Senast slängde de en katt i en sån där sandbox och stängde igen den. Katten släpptes ut av en kvinna som såg allt från balkongen. Ungarna kom tillbaka och gjorde om det. Kvinnan fick gå ut och göra konstgjord andning på katten på grund av all sand den fått i sig. Sedan blev det veterinären nästa dag. Den hade hål och sår och fick penicillin. Katten fick sedan stanna hos sin räddare permanent, tack o lov.

Samma kvinna har varit uppmärksam efter detta och tagit in ännu en katt som misshandlats. För några månader sedan misshandlades en äldre katt till döds. Och de gånger jag stått ute där med fälla är det riktigt obehagligt. Hörde något som lät som en katt som blev biten till döds av hundar för något halvår sedan och det skriket glömmer jag aldrig.

Här kommer en bild på Hiawata. Det var mörkt så det var svårt att fota. Tyvärr sågs inte den större röda pappan till.

Kusten
0

Här brukar han äta. Intill finns en trappa där det går en hel del folk i eftersom spårvagnens hållplats är precis ovan trappen.

Kusten
0

Jamar här tillbaka när jag ropade på han. Han strök sig mot allt: grenar, stenar, buskar.. såg ut att vilja våga gå fram.. men kameran var skrämmande och jag.. ja jag var väl som en utomjording för honom :) Kvinnan som matar har klappat honom men annars är han lite reservad. Tur det som sagt!

martdat
0

Hoppas att ungarna blev polisanmälda, Skrikandes

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Sidentass
0

Åhhhh..arma, stackars missar som råkar ut för dessa, lindrigt uttryckt, vidrigheter:-((( Skulle önska att förövarna får riktiga straff och att varenda misse räddas därifrån…

kappa
0

Puttar!

Blir riktigt ledsen idag när jag läser om dessa katter som folk behandlar så illa. Tänker på Kustens andra tråd och alla andras…

Alla dessa katter, inte nog med att man lämnar dom vind för våg. Att svälta och frysa. Utan att misshandla och plåga också….

Så ledsen idag och kan inte låta bli att gråta…

Människan kan vara ond, inte bara mot katter. Utan även mot andra djur, barn och andra som inte kan försvara sig.

Det är så påtagligt sedan jag börja läsa på Hittekatter, går liksom inte att värja sig. Och glad att det finns ett sånt viktigt forum som man kan samlas vid!

Du har pm Kusten och vi får hjälpas åt!

Mvh

Hawknestgrove
0

Putt för lile stackars Kissen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

ja arma katter

vi få även här hoppas att någon ängel dyker upp

och räddar dessa, det ser ju inget vidare ut där de bor

Sidentass
0

putt!!

Debattia
0

Det är så sorgligt att dom ska behöva ha det så här ,så dessa hemska idioter som plågar djur, kom jag på en sån så vet jag inte vad jag gjorde. Finns det ingen som läser detta och som kan ta sig an dessa stackare, åtminsonde tillfälligt så hjälps vi åt på forumet och håller tråden levande för ett permanent hem till dem.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hawknestgrove
0

Putt ör de små!

annebeate
0

#9  Med gemensamma krafter skall vi väl kunna ordna det för dessa katter också. Blir riktigt ledsen när jag ser bilden där han tittar fram i mörkret. GråterVi har lyckats med Maja och de andra på Värmdö, katten i Eslöv som var  så akut har i kväll fått ett hem och skall nu tas in. Även dessa stackars katter måste få ett hem om än tillfälligt till en början.

Det måste finnas någon/några här på forumet som själva kan eller känner någon i bekantskapskretsen som kan ställa  upp åtminstone tillfälligt så att även dessa kissar kan komma in i värmen.

Kusten
0

Vore toppen med hjälp att finna goda permanenta hem sedan, det uppskattas enormt.. försöker tänka positivt men det är rätt ensamt och tungt just nu med allt, tänker så mycket på katterna i dessa kattovänliga områden.. tror hjärnan håller på att stänga av sig… för istället för vatten hällde jag julmust i en skål till katterna. Blev lite full i fniss.. Flört Tyckte väl att det skummade lite väl mycket..

Fast en mycket glädjande sak vad gäller just denna kisse är att kappa här på hittekatter kan tänka sig att ta emot Hiawata som jourhemskisse. Ska ringa kappa imorgon när jag pratat med veterinären om vad ett "kastreringspaket" kan kosta.. behöver få ihop den kostnaden så att han morgonen efter infångandet kan komma direkt till veterinären.. det blir lugnast så för kissen..

När allt sånt praktiskt är klart, så åker jag ut och försöker få in den lille indianen..

Är alldeles vid dig imorgon (och även övermorgon eftersom jag ändå har en del att göra i Frölunda) kappa så jag hjälper gärna till att praktiskt ställa iordning ett "skyggisrum" och så kan jag ta med mig feliway samtidigt + lite annat som indianen kanske skulle gilla.

Puttar vidare för den röde pappan!

Kusten
0

Indianen igen..

anebit
0

Lille gubben så underbart att kappa kan bli jourhem till dig……

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

emjon
0

Vad underbar att kappa kan ställa upp för lilla Indianen så han får komma in i värmen.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

kattassen
0

Härligt att kappa kan hjälpa Indianen nu när det inte blev någon Värmdö-katt åt kappa!Glad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

kappa
0

Snart är det Jul och det känns så blandat, så många katter därute som borde få inne och sova i en egen soffa!

Kan inte människor ta ansvar för sina djur, Man kanske inte behöver handmata dom varje dag. Men att plåga djur..?

Ska försöka hjälpa Maria, känns på nåt sätt bättre med en kontakt på närmare håll, som även håller till i mina hemtrakter och som jag kan ringa till och bara prata.

Så håll tummarna för oss att vi gemensamt kan hjälpa några kissar till!

Mvh

kappa
0

Puttar!

Mvh

Hawknestgrove
0

Kusten, du har ju pengar som väntar! Tavlan är ju till din förmån!

kappa
0

Hawknestgr - Vad du är en go tjej, samma till alla andra som läser och hjälper till på bästa sätt!

Jag lägger pengar till kastrering av lille indianen istället för Maja. För där kommer det en massa pengar ändå genom alla människor som gärna vill hjälpa Glad

Han kommer förhoppningsvis in senast denna vecka! Kusten hjälper mig med att ställa iordning ett rum. Och i allafall en katt till kommer in i värmen med hjälp av detta forum Glad

Mvh

emjon
0

Blir så glad att en av Kustens kissar får komma till dig och så fint att du kan hjälpa till med kastreringskostnaden. Om jag inte redan haft så många katter så skulle jag väldigt gärna vara jourhem till Kusten för hon är en riktigt go och seriös tjej.

Hawknestgrove
0

OCh får jag bara ditt kontonummer, KUsten, så kommer en liten slnt från mig/Emjon. Den underbara människan vill ju inte ha betalt för kattmaten hon skickade mig. Hon ville att du skulle få en slant i stället. MEn en present, det slipper hon inte, hahahaha! Den är redan på väg!

StefanE
0

Har han kommit in till kappa än?

Hoppas, hoppas, hoppas…..

Den här katten smälte mitt hjärta så jag vill veta allt om honom när han väl är inne..

Massa bilder också förstås.

Tack för att ni finns och det goda arbetet ni gör.

Hawknestgrove
0

Ja hur går det med denlille Hiawhata?

Kattis999
0

ja hur går det?

kan också lägga en slant til kastrering mm

emjon
0

ja det undrar jag med hoppas på bra nyheter om lille indianen

kappa
0

Hej,

Indianen är på väg in och Kusten har fullt upp.

Jag har haft telefonkontakt med henne och snart ska han vara inne!

Pm:a henne så får ni kontonummer om ni vill sätta in en peng till kisse Skrattande

Mvh

Ankie
0

Nä men du vad underbart!!! Glad

emjon
0

#27 Det ser vi fram emot och då kanske ännu en kisse är inne innan jul så underbart. Visst vet jag att Kusten har mycket omkring sig men det är inte lätt att vara nyfiken hellerFlört

Tack för att du uppdaterar oss.

kappa
0

Vet att Kusten har mycket och jag tar mig friheten att skriva lite så ni vet vad som händer Glad

Mvh

Kusten
0

Hej, det blev tyvärr ingen indian i fällan idag men jag åker ut imorgon igen. Det var sååå nära att det gick vägen.. nu hade han fått mat på morgonen så jag bad mataren att inget ge imorgon. Då är han lite hungrigare och det går förhoppningsvis vägen.. hela vägen upp på trampplattan..

Det ska finnas en dräktig hona där också så jag håller utkik efter även den.

Indianen har en veterinärtid bokad varje dag denna vecka, så kommer han inte in en dag, så har han en ny tid nästa dag.

Håll tummarna..

Fagddu
0

Vilken bra och flexibel veterinär. Hoppas den lille indianen har vett nog att traska in i fällan idag. :)

emjon
0

Självklart håller vi tummar och tassar och även lite telepatiska tankar till indianen. Vi vill ju att han skall få en alldeles underbar jul.

Hawknestgrove
0

Åh då håller vi som sagt tummar o h tassar!

Kusten
0

Tack för tumhållningar, det blir närmare och närmare för var dag. Han går in halvvägs i fällan och det är så frustrerande.. det intressanta är att jag fått klappa honom nu och han jamar både hest, högt och spinner. Han rullar sig i jorden och jag fick till och med klappa honom på magen igår.. livsfarligt för en sån kisse att gå där :( Kan tyvärr inte lyfta honom så jag kan ta in honom i en transport men funderar på om jag ska ta med mig drop-trap-fällan.. ett hemmabygge.. och även fortsätta som jag gjort med den vanliga fällan.

Strömming är han glad i så det ska jag köpa mer av idag och göra små spår in. Varför han väljer att inte gå ända in beror nog delvis på att kvinnan som matar inte kan samarbeta riktigt med att sluta mat i tid. Varit där varje kväll och han är sådär lagom intresserad av att äta, trots att det bland annat är färsk strömming serverat. Igår hade han lapat i sig grädde som hon lagt ut på morgonen och det är ju rätt mättande.

Igår var han också rädd för de smäller av stora smällare som låter som bomber runtomkring. Där jag bor hörs inget sånt ännu så jag fick en liten chock och tyckte synd om både katter, hundar och andra djur som tvingas lyssna till detta och må dåligt.  

Fortsätter vara där ute tills han är inne.. önskar också att det ska bli en underbar jul för indianen. Pappa indian också såklart.. honom såg jag igår.. han är stor och vacker med runt bulligt ansikte.. tror det är en myspappa. Han behöver komma till ett lugnt hem för han är mycket skyggare och försiktigare.

Hawknestgrove
0

Då fortsätter vi att hålla tummana!

kattassen
0

#35 Du hinner inte vara dit ut tidig morgon istället så tanten inte hunnit ut med matFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Simson
0

Heja Hiawata! Gå in i buren nu! Så kommer tomten till dig senare.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

anebit
0

Han är inne och jag hänvisar till nya tråden om honom.

Säg hej till Hiawata

Låser sen denna tråd så att det inte blir skrivet dubbelt.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Inlägget är låst för nya kommentarer