Katten också, en sån rekordmorsa
Hej!jag kom att tänka på en sak när jag läste det här,jag tycker att det här är jätte fina små kattungar och många var det oxå. Då tänker jag på hur vi jobbar för att få ner kattbeståndet med dom små resurser vi har att jobba med,och alla katthem som är överfulla idag. Jag får inte ihop det här,men jag kanske har fel så ni får läsa själva och se vad ni tycker. Hälsar Mogge. 20060920 Katten också, en sån rekordmorsa
Smulan, tre år, har redan fått 43 ungar Matte Birgitta: "Smulan är en riktig kanonmamma."
Full fart på kattungarna;) Se smulans liv med ungarna.;)
Jaha. jag blir bara sur när jag läser det där.
Sjutton oxå, att avla kattungar när landet är fullt med hemlösa kissar som kommer att frysa hjäl i vinter.
Det vore bättre att ta hand om en hittekatt istället.
Hon var inne och skrev på ett annat forum och då var det meningen att katten skulle kastreras efter den förra kullen men hann bli dräktig igen.Vilken överraskning.
Dels har vi bekymret med alla hemlösa som det saknas hem till och visst är det lätt att hitta hem åt tama kattungar men tror ni att alla dessa 43 kattungar och alla deras ev avkommor kommer att få det bra så länge de lever??
Sedan tycker jag synd om katten som får utstå kull efter kull.12 ungar i magen och 8 en gång och 6 ett par gånger..Även om de var noga med maten så måste det slita oerhört på den stackars kattmamman och vem vet vilka konsekvenser det får i framtiden.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

vilket forum? och vad kallar hon sig för där?
HEJ MAJVI.
Jag frågar som Miranda vilket furum ??
Håller med er andra! Det är synd och skam att låta sin honkatt yngla av sig på det här okontrollerade sättet. Dessutom trisst att GT skriver om det som en bragd. Jag blir så trött att jag mår illa.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag håller mer er! Folk verkar tycka att det är coolt med en katt som får så många ungar! Jag tycker det är synd om katten. Kan den må bra i längden av att få så många kattungar? Synd att man inte kunde kommentera artikeln på Expressen. Jag blir upprörd. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Matte verkar också gilla den uppmärksamhet media riktar mot hennes kattfamilj!

Jag reagerar också! Här är katthemmen överfulla..stackars katter går ute o fryser..o människan låter sin kisse få kull på kull o tycks göra någon slags amatörkarriär på det hela..man blir trött!
Sidentass

Vi får hålla tummarna att det går bra för kattmamman och alla hennes busiga ungar.
Hej Engla och ni andra,jag tror inte jag skulle vilja prata med den här personen,för du vete F vad jag hade gjort,jag tänker så mycket tid jag har lagt ner på att katter inte ska må dåligt, så får man läsa det här,man tänker vad är det jag håller på med.?????
Mogge9

#5 det är faktikst samma journalist som skrev 2 artiklar om Göteborgs Katthjälp fär några veckor sen….
#10 En sådan artikel är ett slag under bältet på alla oss som på olika sätt jobbar för utsatta hittekatter.
#11 Vad knepigt att journalisten inte tänker längre efter att hon verkligen fått ta del av den skrala verkligheten ett sådant beteende som den här mattens för med sig……
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Forumet är www.katter.nu.
jag minns inte vad kattens matte kallar sig men det finns nya trådar om rekordmamman och där finns en länk till hennes tråd.katten skulle ju kastreras efter förra kullen men med ett sånt mottagande i tidningar finns det väl en risk att den råkar få ungar en gång till..
Det blev ju ett ramaskri när Carola var i farten med sina kattungar men för mig känns det här mycket värre.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
#13 Instämmer det här är ju sju resor värre! Sådana här "kattavlerskor" ser till att hittekattsituationen håller i sig och att kattkolonierna frodas.
Ska nu in på www.katter.nu och läsa vidare i "ämnet".
//Lena
Ja, jag måste oxå in där och läsa.

Hrm…det verkar dock vara jättesvårt att hitta rätt. Någon som har lyckats?
#17 Nej jag hittar inte tråden/trådarna på www.katter.nu Det beror antagligen på att det är sådan genomströmning av artiklar där hela tiden vilket gör att trådarna kommer långt bak. Det bästa brukar vara att ta länken direkt till artikeln och lägga ut.
//Lena
http://www.kattforum.se/viewtopic.php?t=78973
Fungerar inte länken sök pånamnet Birgelisa , och tråden kattungar
Jag har funderingar på om man kan höra med veterinärer, vad dom tycker om att låta katten få så många ungar på kort tid.Det måste väl finnas en orsak till att det är reglerat hur många kullar en raskattuppfödare får ta och hur långt emellan det ska vara.
sen skulle jag gärna läsa en annan artikel om de 31 kattungar som nu är vuxna som har placerats ut hur har de det?Personligt besök hos varje katt .
Nja jag blir bara arg över att gå in och läsa tråden och håller inte alls med om att det här är serios uppfödning bara för att ungarna blir avmaskade och de tar betalt en liten summa.

Kattmamman ska kastreras nu står det på ett annat forum. Jättebra, tycker jag!

Har suttit och läst där inne. Mycket är upprörande och mycket är otroligt bra skrivet.
Svårt det där att avgöra vad som är seriöst och inte.
Jag är oseriös i alla fall om man går efter de riktmärken de flesta har.
Jag har en hona som fått en kull. Jag har avmaskat och sett till maten under dräktigheten och sedan gjort samma sak med ungarna. Kattungarna är numera försäkrade och väntar på vacination. Avmaskningen har gjort på rätt utsatta veckor.
Och jag har faktiskt skänkt bort tre kattungar. Till hem där jag vet att de får det bra. Den ena av dem bor kvar hos mig tills ägaren hittat hem. Och en liten har jag ännu inte hittat det rätta hemmet till. Har inte annonserat ut dem, utan då får ha bo kvar. Men jag hoppas självklart att hitta det ultimata hemmet även till honom. Och det kanske jag lyckas med. Annars dör han inte av att bli stallmisse och sova i fikarummet ;-)
Men visst är det ändå oseriöst. Fast jag försöker ta ansvar i efterhand, vilket ingen blir gladare av i dessa tider med alla omplaceringskatter som finns.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#21 Världen är inte perfekt, inte vi själva heller. Men då får man göra så gott man kan i den rådande situationen. Det är jättebra att du vaccinerat, avmaskat och ID-märkt katterna! Det brukar då gå bra att ta betalt så att man får igen åtminstonde vaccinationskostnaden När det är någon i bekantskapskretsen som blir ägare brukar man ju dock känna sig lite tryggare för katternas skull.
//Lena

ÅsaF: Har du något kort på kattungarna? 

Men så SÖTA!!!! 

Underbara!

#26 Men gud så söta och fina i färgen och allt! Pussgurkor alla fyra!
//Lena

ÅsaF: Var det inte jobbigt att sälja kisungarna? Så söta ju.

Åsa..jag har tagit mej en liten stunds avkoppling här..o det gjorde jag genom att titta på dina bilder. Guuud så söta dom är..o vilken klass det är på bilderna..! Dom är helt ljuvliga..

Engla, det var faktiskt inte alls svårt att lämna ifrån sig dom små liven. Jag har bara lämnat bort två, och dessa har jag lämnat till ställen där jag vet att de blir behandlade som den prins och prinsessa de är. Så jag är helt lugn. Hade nog varit värre om jag satt ut annons och skulle sälja dem. Tror inte jag skule klara av det med kattungar. Jag vet att jag annonserar ut hundvalpar när jag har sådana (okej, fem år sedan sisst), och illervalpar annonseras också ut. Men det är inte samma sak. Med mina små missar är jag så rädd för att det sk låta som seriösa kattköpare och så hittar jag på dem på något katthem eller de visas upp som döda vildkatter sedan. Jag har mist för mycket av min tilltro på olk som skaffar sig katt helt enkelt. Så jag vill handplocka mina hem ;-) Löjligt kanske ni tycker, men man blir överbeskyddande, och ännu mer efter att ni startat upp denna sajt och man läser mer och mer.
Sidentass, tackar för berömmet av mina små vildar. Det värmer. Annars är jag mest van med att få skäll över att min hona fick ungar så man törs ju knappt visa upp dem. Trist då jag faktiskt är stolt över det vi lyckats åstadkomma med dem.
6 ungar föddes, och vi åkte på semester med kattvan vakt. Tyvärr så klarade inte min omplaceringsmisse av att vi var borta rån den så hon matvägrade under semestern. detta innebar en sjuk väldigt tärd mamma och väldigt svaga ungar när vi kom hem. En unge miste vi samma dag vi kom hem och den andra dagen efter. Fanns inget vi kunde göra. De andra fyra har jag matat var tredje timme dygnet runt i två veckor. Innan jag äntligen kunde öka på tiden mellan matningarna. Nu äter de glatt, men de är lite mindre än normala katter. Veterinären sa att det berodde på de två veckor vi varit på semester och de inte fått i sig den näring de skulle ha. Då mamman inte åt fick inte bebisarna det de behöver.
Som ni förstår har jag väldigt dåligt samvete över våran semster. Och det är något jag alltid kommer få leva med.
Audiatur et altera pars
#33 Var stolt över de små liven! Det är hur man sköter om dem som räknas. Sedan kan det ju tyvärr bli komplikationer ibland med kattkullar. Det kan hända vem som helst. Du har ju gjort ett jättejobb som handmatat dem.
Ha inte dåligt samvete Åsa för det gör inget bättre. Uppstår ett misstag av något slag får man lära sig av det för då har det inte skett förgäves.
//Lena

Tack Lena för de orden. Det värmer. ;-)
Och ja, denna miss görs inte om.
Audiatur et altera pars