Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 558 ggr
Hawknestgrove
0

Skratta eller gråt, ni väljer....

Fick en lite knasig tanke idag, när jag återigen blev uppringd av en person i Strömstad, som STNB hade lämnat ut mitt privata mobilnummer till…(Klanta*****nSkrikandes)

Ringer det folk nån gång till Rädda Barnen och frågar om de kan lämna en unge där????? Som de har hittat???

Nä. om de ringer, så är det för att de vill hjälpa. Men till katthem och föreningar, då ringer det i stort sett bara folk, som vill ha hjälp… Den ekvationen går ju inte ihop… Ringde till STNB och påpekade lite syrligt, att man inte lämnar ut privata nummer och att jag redan behövt byta mitt privata nummer hem. Då fick jag svaret, närapå, att sånt får jag ju räkna med…….

OK, nu var personen som ringde mig vettig, men jag får alla möjliga wacko samtal också…. Så nu är det en liten 12 veckors kattunge, som var utslängd i centrala Strömstad. Vi får se, hur det artar sig. Han ville inte kasta ut den, men jag rådde, att ringa polis och sätta upp lappar, ifall någon saknade den lilla. Arma lilla djur, varit ute i tre dygn och så liten……..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

catfoot
0

Gråter..jag väljer att åter gråta över oss idiotiska människor…

Tur att det även finns människor med ett gott hjärta…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Glader
0

Gråter

huskatt08
0

Har han katten inne hos sig nu ?

catfoot
0

OT/Snyggt ....

anebit
0

#4 catfoot du missförstod nog.      #3  skrev en fråga.

Hoppas verkligen att kissen kommit ut av misstag men säker kan man aldrig vara.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

catfoot
0

Opppsss…Miss av mig, läste nog bara för snabbt, ser nu vad det står…Jag raderade mitt misstag…SkämsfnissssssGladObestämd..måste nog lära mig läsa…Skäms/Catfoot som skäms lite..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Ja, inte släpper han ut den. Det kan ju faktiskt vara så, att någon har mist den lilla. HAn skulle sätta ut lappar och ringa polisen och så tog jag kontakt med de andra två på KAttkedjan, ifall de kunde hitta ett stödhem, ifall det inte skulle gå hos killen. JAg bad honom även att höra med "bussiga2 STNB, om de kanske ville vara så snälla och göra ettlitet minireportage, då de varit så hyggliga att lämna ut mitt mobilnummer.

MEn som hn sa, kilen han har det liiite trångt, två katter och en hundvalp, i en lägenhet, så det är ingt han ta sig an permanent….

Slutligen, så sa jag, att sätter han ut annons på blocket, två st, en på upphittat och en på säljes, så betalar jag dem. MEr kan jag i skrivande stund inte göra.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....