Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 820 ggr
Ankie
0

Hemlös katt som de slutat mata

Kopierat från KKS hemsida, hur kan de bara se på när en katt går hungrig. Ska katten få svälta ihjäl eller?

Införd

081116

Finns i

Marieholm

Förmedl

Lena

Mail

lena@kks.nu

Ärendenr

929-08

Hemlös hona vill komma in i värmen!

En hemlös hona håller till vid torget i Marieholm. Några har satt ut mat men nu har hyresvärden satt upp lappar om att de inte får lov att mata. En boende i närheten skriver "Nu i lördags såg vi katten där, den verkade hungrig nu när där inte finns någon mat. Den är skygg så det går inte att klappa den.". Katten är i stort behov av att få komma in och få mat och värme. Finns det någon som kan förbarma sig och ta in katten till sig?

Bumbis
0

Stackars flickan Gråter, då får väl de som börjat mata se till att mata en bit därifrån. Hungriga stackars katter söker sig dit mat finns.

Man kan ju inte bara sluta mata. Vem vet om hon även har ungar?

annebeate
0

Stackars lilla kisseGråter Håller med Bumbis, de får väl mata henne en bit bort.  Kan här möjligen finnas någon på forumet som skulle kunna ta hand om denna lilla skånekatt.

Ankie
0

I lördags verkar det som om hon hade fått mat sist, hur tänker folk? Det är ju några dagar sedan, hon måste ju vara utsvulten

Kan ju inte bara sluta mata, är det bättre att svälta hjäl katten? Blir lite frustrerad….

Ankie
0

Undrar hur det har gått för denna katt?

Bumbis
0

Putt

brutt
0

Puttar upp!

babbla
0

Det har varit några lördagar sedan annonsen infördes Gråter

Vill gärna hjälpa, men det är helt hopplöst vad katter det finns som folk inte tar ansvar för. Man skulle lätt kunna fylla hela huset…

Mvh

lilo-nova
0

Jag tror jag vet vem som slängt ut henne!

Mitt ex bor i Marieholm!

Vet inte namnet på dem som förmodligen köpte henne!

Kattis999
0

putt

Sidentass
0

åhh..stackars missen…inte kan man bara sluta att ge en hungrig misse mat..önskar av hela mitt hjärta att misse snart får komma in i värmen..inga djur ska behöva leva på detta vis..tragiskt…-(

Ankie
0

puttar, vet ingen på KKS något om katten fortfarande går ute och inte får nå mat?

snickan
0

Det gör så ont när man läser om katter som är hungriga och går ute och fryser

Ankie
0

putt

annebeate
0

Undrar också hur läget är för den stackars katthonan.

Ankie
0

puttar denna söta kisse

vet någon hur det går

Ankie
0

puttar