Snart flyttar kattfamiljen..
Ja nästa helg är det dags för kattfamiljen att flytta, och ja förmodligen har mamman ett hem också. En par som ska en av kattungarna funderar på att ta mamman också och vi hoppas verkligen det för de är helt underbara.
Den ena kattungen kommer vi att ha extra kontakt med då min syster ska ha honom och han kommer att få bo hos oss när de reser iväg till hennes killes föräldrar och så. En av kattungarna kommer att bo kvar här till början av januari också då tjejen som ska ha henne måste flytta pga vissa omständigheter och hon vill inte ta henne i flytten, mycket klokt tänkt. Men bara det bästa är gott nog för katterna.
Trodde först att vi skulle få ha kvar dem då det tog ett tag innan folk hörde av sig men sen ringde det folk stup i minuten istället.
Så flyttar mamma Elsa också, och såvida det funkar med deras andra två katter, så har vi bara lilla Sigge kvar som jag så hoppas på ska få ett eget hem också. Kattungarna har gjort honom så mycket säkrare och han är mycket lugnare.

Det låter som att det löser sig fint för alla inblandade och att de går mot en varm och skön jul?! Tass! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Vad skönt att det börjar lätta lite. Alltid bra när det droppar ut katter också, inte bara in. Hoppas verkligen att det fungerar med de andra två katterna :)

Ja de går en varm jul till mötes. Och vi är så nöjda med deras nya hem. Elsa är det ju fortfarande lite ovisst om men det får vi se på fredag vad de bestämt sig för när de kommer för att hämta Donna. Men de är i stort sett helt inne på att ta med henne hem och hoppas på att det funkar.
Fick ett samtal idag ang kattungarna, hon har ringt tidigare men hon har sagt olika saker varje gång. Förra gången så hade hon inga katter men ville prompt ha en hona, men då sa vi att det var andra som skulle komma och kolla först. Och hon kändes inte "rätt" genom samtalet. Men så ringde hon idag igen men pratade nu om helt annat. Då födde hon upp siameser och nån blandras och ville ha en hona för att föda upp kattungar. Gissa om jag blev förbannad och sa att hon absolut inte skulle ha nån katt från oss och drog en hel ramsa för henne om just aveln..
#2 Ja det är skönt att det droppar av lite med, så våra egna katter får lite mera tid med matte och husse också :) Och det kommer bli otroligt lugnt här hemma känns det som när det försvinner så många katter!
Grattis, måste kännas skönt. Bra att du är så noga med nya hem…
Här finns alla katter kvar, de fick nån magsjuka här och måste bli friska först och gå upp i vikt innan jag börjar sätter igång omplaceringen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Idag har det flyttat små missar och det känns otroligt tomt men också otroligt bra! Alla hemmen har känts så rätt!
Paret som skulle ha Donna bestämde sig för att ta hem mamma Elsa också så mamma har fått ett hem också såvida det funkar med deras tidigare två katter men än så länge har vi inte hört nåt. Vi ska höras av om några dagar.
Sudden har ju flyttat till min syster och där vet jag att han kommer bli otroligt bortskämd och få det bra. Han kommer hit nån gång runt jul för att bo här en vecka medans de är bortresta så honom kommer vi se mkt av :)
Truls flyttade nu ikväll och det är en toppenfamilj, så måna om katterna!
Bara lilla Fräs kvar här hemma som ska stanna lite extra tills hennes nya matte har flyttat klart. Och så har vi ju Sigge då, den lite äldre herren, men inget napp på honom ännu synd nog. Men vi letar vidare.
Då finns det kanske plats för nya katter? 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

# Jo det gör det nog, fast jag skulle förmoda att våra egna inte skulle ha nåt emot lite lugn och ro :)

Lugn och ro är överskattat. Själv klättrar man ju på väggarna efter tre dagar av att vara hemma. Så känner dina katter det säkert också.

#9 Mja har svårt att tro det :) Har fått problem med några av dem som har börjat använda våran och minsta sonens säng som toalett
Vi får byta allt i sängarna varenda dag i stort sett, det började lite grann innan kattfamiljen flyttade in men sen har det bara blivit värre och värre. Idag nu när vi kom hem hade de bajsat tre ggr i våran och en gång i sonens säng och pinkat i båda ett par ggr. Måttligt skoj.. Så är det nån som har några tips tar jag tacksamt emot dem!
Lägg en presenning, duschdrapperi, vaxduk eller dyl på sängarna då brukar de inte vilja använda sängen som toalett längre. Använd dettol eller ättika i sköljvattnet när du tvättar sängkläderna.
Annars är det begränsat utrymme som gäller med flera lådor tillgängliga.
Läs gärna tråden om katten inte är rumsren.
Men var katterna rumsrena tidigare kan det vara en protest mot något,Eller har dom hunnit bli könsmogna men inte kastrerats ännu?
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Här är artikeln.
Det gäller att börja om. Liten utrymme, typ badrum. Tråkigt men det går…

#10 de har varit helt rumsrena förut, så jag skulle tro att det började med protest men sen har de väl fortsatt antar jag, så nu är det 4 st katter som använder den som toalett.
Fy!

Börjar bli en aningen irriterande att få byta ut allt varenda dag. Idag har vi börjat med att de inte får vara inne några längre stunder åt gången. Suttit och kollat om det finns att köpa några slags dörrar till sovrummet, finns ingen dörr och går inte att sätta dit en vanlig dörr heller då det är som ett valv. Funderar på skjutdörrar av något slag eller så.
Men framför ett valv går det väl också att sätta dit en dörr fast det inte ser lika fint ut sedan. Eller en provisorisk nätdörr-det har jag fast det har blivit permanent nu. Byggt en ram med lister och vinkel i hörnet och förstärkt med två tvärlister. Sedan satt jag fatt nät på det-riktigt nät. Hönsnät blir bara bular. 2gångjärn och 2 hakkast för att stänga. På insidan har jag 2 kedjor som jag hakar fast i en spik.
provisorisk-men lätt att fixa