Dygnet runt veterinärer?
skulle behöva lite tips på veterinärer som har öppet dygnet runt för rådgivning samt jouröppet, så vore ni gulliga ;)
Agrias veterinär har inte de jour dygnet runt?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
jo, fram till kl 24 tror jag. Undrade om de finns några fler veterinärer som man kan nå utan "betalsamtal" ?
strömsholm är väl ett va?
Alla större djursjukhus som har öppet dygnet runt tex. Blå Stjärnan i Göteborg och Malmö Djursjukhus. Distriktsveterinärerna i hela Sverige har alltid jour. Dock kan man ju råka ut för stordjursveterinärer om man ringer till DV.

Regiondjursjukhuset i Helsingborgs har dygnet-runt-jour.
Tel 042-168080
och sen är det ju som #3 skriver Distriksveterinärerna som jobbar dygnet runt. Även stordjursveterinärer har utbildning på smådjur (alla veterinärer går samma utbildning) se de kan också ge råd. Flera distriktare har mottagning på dagtid för smådjur så jag vet inte om jag vill kalla det för "råka ut för". Min husveterinär är distriktare och henne har jag valt trots att jag har ett djursjukhus i närheten.
Hon har jobbat på djursjukhus förr och är en bra veterinär.

Vi har en nyöppnad veterinärklinik här i Linköping. Erik Ehnvall i Johannelund.
Vi var där i starten då han erbjöd gratis undersökning av sitt husdjur. Jag kan varmt rekommendera honom, han visade stor känsla för Michelle som vi tog dit för undersökning, och han besitter en gedigen kunskap när det gäller foder. Humor har han också så vi hade en givande o trevlig stund själva när vi var där också. Han har jour även nattetid, åker på hembesök vid behov, men kliniken är förstås i första hand till gagn för folk som bor i Östergötland..

Sidentass, bor själv i Linköping och har inte hört talas om honom! Har du hans nummer/adress? Jag har en kisse med lite njurproblem och någon annan än Valla nattetid skulle inte sitta fel vid akutfall!
# Vi som ringer Falu djursjukhus efter kl 22 blir hänvisade till Strömsholm.
Det finns alltid en Distriktsveterinär som har jour, Jag själv tillhör Distriktveterinären i Mora ( 8 mil härifrån) Man får ringa till den man tillhör och där på en telefonsvararen få medelande vem som har Jour. Det måste ju finnas mer än en distriktsvet. så dom delar på jouren.
Men jag har ringt Strömsholm en natt och bara fått ett råd, dom va så trevliga fast det va mitt i natten. // Inger

# Vet inte om du fått numret av nån annan men annars är det 013-124030, kan numret utantill :D
Det ligger på Skogslyckegatan 10 men det är skyltat.
Hälsoundersökningserbjudandet har han inte kvar nu utan nu kör han rabatt på tandskrapning till hund till ett lägre pris fram tills i december.
Han är helt underbar. Vi har fått en så bra kontakt med honom, inte alls den veterinär och djurägare utan mer som vänner. Pratar om allt mellan himmel och jord och ett telefonsamtal brukar handla om det mesta :D Vi är supernöjda med honom och åker mer än gärna längre för att komma till honom än till distriktarna här hemma.

#6 Ser att du redan fått hans adress här ovan, kan tillägga att han har en hemsida också, www.erveterinar.se , säger som Danielsson, han är helt underbar människa så jag rekommenderar honom verkligen!