Hur får man vattnet att inte frysa?
Har ni några tips på hur man kan få vatten som står ute att inte frysa? Man kan ju använda frigolit och ställa vattenskålarna i men när det blir redigt kallt hjälper ju inte det. Finns det något som hjälper så att vattnet inte fryser? Tack på förhand!
/Erika

Jag vet att på en sida om utekaniner så står det att man skall ge dom varmt vatten (inte hett) morgon och kväll men även gärna mitt på dan om man kan.
Så att dom hinner dricka innan det fryser till is.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Man kanske kan prova att lägga värmekuddar på frigoliten och sen vattenskålen ovanpå eller mellan värmekuddarna.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Snuggle safe värmedyna som värms i micron håller värmen länge och lite fantasi därtill angående dynans placering.Finns att köpa via internet bara att söka via google eller annan sökmotor.
Det finns vattenbehållare till häst, som värms upp med el, så att vattnet inte fryser.
Kanske finns denna typ av vattenskål även i mindre modell?
Jag vet inte men det kan vara värt att kolla upp.
Jag har för mej att jag sett något liknande på Börjes i Tingsryd eller Häromi… men, är inte helt 100.
Ett tips i alla fall. 
Jag sätter ylle eller ull ,en tjock vante runt kaninflaskorna på vintern.
Har haft frigolit runt vattenskålar men det har tyvärr fryst till is i alla fall.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Tack för tipsen!