Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1399 ggr
gulliver
0

10-årig okastrerad hankatt skjuts

Ytterligare ett KKS-ärende:

Och en annan ringde igår om hennes mammas 10-åriga okastrerade hankatt som kissar inne och som mamman nu vill få skjuten. Dottern kunde inte ta den då hon redan har tre katter och inga pengar. Och mamman ville inte lägga några pengar på katten. Jag sa att jag inte kunde hjälpa men att de kunde ringa Birgitta samt att vi inte kan ta emot okastrerade katter - svaret blev naturligtvis att de då inte var intresserade av att ringa Birgitta och att katten ska skjutas. Och sedan ett snabbt hejdå

Icna
0

Får man skjuta sina egna katter? Måste man åtminstonde inte ta dem till vet, vilket kostar mer än kastera en pojke?

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Alexej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vill hjälpa och var finns katten?

Fattar inte hur man kan står ut med en okastrerad hane i 10 år? Så gjorde en okstrerad hane hos mig:

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

gulliver
0

#1 Tror inte det är så ovanligt att katter blir skjutna särskilt inte på bondgårdar. Känner man någon jägare så är det väl bara att ta ut katten i skogen och skjuta den. Cyniskt och oerhört grymt men troligtvis verklighet. Kostar nog mindre än att ta till veterinär.

gulliver
0

#2 Nej det fattar inte jag heller. Kan ta reda på var katten finns.

kattassen
0

Men vad är det med folk egentligen. Man ringer och ber om hjälp och får till svar att hjälpen inte kan ges omedelbart, då är man inte längre intresserad utan är beredd att ta "saken" i egna händer. Suck…

Det finns väl ingen som på fullaste allvar tror att katthem och organisationer sitter och rullar tummarna för att det inte finns underlag till verksamheten. Det borde väl vara allmänt känt att Sverige svämmar över av övergivna katter.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Silvestris
0

Man får avliva både hundar och katter med skjutvapen förutsatt att man har licens för vapnet och man följer de föreskrifter som finns (det finns alltså föreskrifter som förklarar hur avlivning med skjutvapen ska gå till).

gulliver
0

Kattstackaren finns i Sölvesborg, västra Blekinge.

#6 Har du någon länk till dessa föreskrifter?

Hawknestgrove
0

Finns att se inne på jordruksverkets sidor. Annars så finns det väl nån här,,som har tillgång till det. Tyvärr, så är det lagligt om man gör det på laglig väg.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

gulliver
0

#8 Tvi vale men tack för info:n Hawknestgrove.

Sidentass
0

men det är väl klart som fasen att katten går o kissar när dom inte får bli kastrerade!! Tänk att folk ska vara så bakom flötet..eller ointresserade av sina djur att man inte kostar på en kastrering utan istället hotar med döden…usch..jag blir både ledsen o arg..hjälper ju inte katten att jag sitter här bakom en skärm o blir det, men jag puttar upp för kissen!

Silvestris
0

Det finns att läsa i SJVFS 2007:77, Saknr L22

SagaLina
0

puttar! Folk jag blir så arg jag!!

Hawknestgrove
0

Tack, Silverstris. Jag är så dålig på at samla länkar

gulliver
0

Puttar.

gulliver
0

Puttar.

Alexej
0

Ingen som kan ta en äldre gubbe? Är han utannononserad på andra sajter? KKS-akut?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

JAg puttar upp!!!!

lilo-nova
0

Puttar!

annebeate
0

Putt……

Alexej
0

Gulliver, finns det någon möjlighet att få bort honom därifrån och att någon kan ta honom i akuthem tills vi har ordnad nåt för Gubben?

Sedan blir det så mycket lättare med några bilder.

annebeate
0

Jag kan bara instämma i vad Alexej #20  skriver.

kattassen
0

Finns han utannonserad ex. på Blocket?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

mymlanbus
0

puttar

Hawknestgrove
0

JAg börjar gärna med en liten 50-lapp som start!

Hawknestgrove
0

Putt hur går det?

lilo-nova
0

Vad händer här?

Hawknestgrove
0

Ja vad händer? Snart dags för månadsredovisning av våra Traderapengar, så jag tänkte öronmärka pengar  hans kastrering om han blir räddad. Så nu har ni skriftligt på det.

gulliver
0

Jag har bett den förmedlare som dottern ringde till om dotterns kontaktuppgifter. Tydligen så känner förmedlaren till vad det är för personer.

#24 och 27 Tack Hawknestgrove.

Bilder är alltid bra att ha men varken mamma eller dotter kunde fotografera tyvärr.

Konstigt ändå att katten börjat kissa inne nu vid 10 års ålder. Sjukdom eller protest?

Hawknestgrove
0

Ja, bara så ni vet. Hälften av det som kommit in, ska till Ludde lUp och hälften skall till kastreringar, då får väl hans kastrering gå in där. IV får väl hoppas på att det går bra.

Hawknestgrove
0

Putt? Hur går det här?

gulliver
0

Jag har inte fått kontaktuppgifterna till dessa människor ännu.

#20 Jo det hade förstås varit bra att få bort den lille herren därifrån. Kanske hade någon på forumet kunnat ta in honom tillfälligt men först måste vi ju ha kontaktuppgifterna.

Hawknestgrove
0

Ja, redovisningen för Tradera gör jag ju nu i veckoslutet, så då kan ju den lille killen få bli av med sina bjällor.

gulliver
0

#32 Menar du bjällror Skrattande. Kul ord värt att lägga på minnet.

Hawknestgrove
0

Ja, här i norra Bohuslän, så säger man bjällor i talspråk. alltså klockspelet. Dagens dikt blir ju kvarSkrattande

gulliver
0

#34 Hihi, ännu ett kul ord att lägga på minnet, klockspel Skrattande.

Hawknestgrove
0

Ja och vad Dagens dikt står för kan du väl också räkna ut, hahaha!

Hawknestgrove
0

Hur går det med den lille här? Pengar till kastrering finns ju, så kan ni bara få in honom….

Maila mig, när du fått veta. Ska ju redovisa KKS pengar i veckoslutet.

gunilla.hallgren@gmail.com

Hawknestgrove
0

Gulliver, läs här! Daterat upp i gästboken!

Här är en specifikation av Tradera pengarna.
När fakturan på 380,14 och portokostader är betalda, så blev nedanstående summa kvar. Vi vill, att pengarna skall fördelas enligt följande:
Ludde Lump skall ha det som är kvar på hans skuld, dvs 795 kr. Återstår728,50, som skall dels gå till kastering av katten som Gulliver skriver om i Hittekatter. Blir det något över, så skall resterande lilla belopp gå till den lilla kissen med brutet ben, med räknngen på 10.000 kr.
Omgående KATTKOMMANDO SYD/FÖRB. DJ 138 39 84-0 tradera,Ludde Lump, kastreringar och lilla benbrott. 1 523,50
Detta lägger jag även in i KKS gästbok. Så nu kan det väl inte bli fel?
Gunilla/Hawknest.

Hawknestgrove
0

Putt!

gulliver
0

Jag har påmint om att få kontaktuppgifterna minst tre gånger nu men inte fått något svar.

Även meddelat att det finns pengar från Traderaauktioner, som Puma och Hawknestgrove jobbar med, till hans kastrering.

Hawknestgrove
0

Åh, putt, för nu finns det ju pengar inne!

Hawknestgrove
0

Puttar upp detta Som sagt öronmärkta pengar finns inne!

Hawknestgrove
0

Gulliver, hur gårdet med denna kisse? HAr ni hört något?

Hawknestgrove
0

Gulliver, jag har pmat dig om dena kisse. Hur går det?

Hawknestgrove
0

Nu skriker jag….

HALLÅ! HUR GÅR DET??? ÖRONMÄRKTA PENGAR FINNS FRÅN TRADERA!

HAR PM:AT DIG, GULLIVER!!!!!

Imasy
0

En liten fråga bara. Varför tar inte kks emot okastrerade katter?

Kan ju iof förstå att det blir ytterligare en kostnad för kks, men jag antar att personer som dessa detta inlägg handlar om hellre skjuter än lägger "dyra" pengar på kastrering. Är det värt att ha en sådan princip om det kostar katten livet?

Hawknestgrove
0

Ja och det finns öronmärkta pengar från den 15:e oktober till kastrering av kissen, bara han kommer in.  Det har jag tom redovisat här.

Ankie
0

ja hur går det för katten?

Hawknestgrove
0

Ja även Inger på KKs undrar….

Ankie
0

har ingen hört något ännu? Förvånad

vem är det som har ansvar för detta då?

Är det Gulliver eller?

Jag förstår ju om du vill veta när du har öronmärkt

pengar till katten

Ankie
0

puttar

gulliver
0

Fick just veta Gråter:

Katten blev skjuten strax efter det att dottern kontaktade mig (annan kontaktperson i KKS) vilket jag fick veta när jag berättade om kastereringsinsamlingen. Dottern sa "mamma ville det själv, hon var trött på katten, hon är gammal och jag kan inte gå emot hennes vilja, nu har han i alla fall det bra".

Fy faaaaan för hela människosläktet är så upprörd och ledsen just nu.

PS. Det är INTE jag som har/hade huvudansvaret för katten. DS

Ankie
0

nä men fy så eländigt och tragiskt Gråter

gulliver
0

#53 Usch ja, jag bara gråter. Kunde de inte haft lite tålamod? Nä många förväntar sig att katten de inte vill ha ska hämtas omgående akut.

Jag kan inte få in i mitt huvud hur man kan göra så med en familjemedlem Gråter.

Imasy
0

Stackars lilla misse Gråter

När hjälpen var så nära och allt…

Ankie
0

jag tror mig veta att detta är nog vanligare än vad man tror, tycker jag har talas om det lite varstans att folk skjuter katter de inte vill ha och kattungar…..

men då är jag där med pekpinnen Skrikandesgenast…….

Hawknestgrove
0

Ja jag fattar inte, varför de tar kontakt med en räddare i sista sekunden. Varför tar de inte kontakt lite innan? Verkar ju på sätt och vis perverst, att bara plåga snälla människor, som man vet mår dåligt av att höra sånt här och sliter livet ur sig för att göra något. Tragiskt. Får bara hoppas, att den som avlivade katten gjorde det på ett korrekt  sätt. Står att läsa i nedanstående fil, VAD som gäller……