Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 2622 ggr
Carramaena
0

Röd/orange/vit katt i Karlskoga

Fick nyss reda på att en röd/vit katt med promenadsele följt efter en Medarbetare till jobbet. De tog in katten, men bestämde sig tydligen för att vi inte kunde ha den kvar på jobbet vilket är helt förståeligt.

Tyvärr bestämde de sig då för att åka tillbaka med katten dit där den var innan den följde efter medarbetaren till jobbet! Jag fick nyss reda på detta och ville ropa ut att en eventuell innekatt som rymt nu vandrar fritt i Karlskoga igen.

Katten var röd/vit, hade promenadsele på sig med inget koppel och inget namn fanns att hitta. Katten släpptes ut för ca 30 minuter sedan på Bangatan i Karlskoga. Katten var rätt liten, relativt långhårig och kelig/kontaktsökande. Om jag hade varit inblandad från början hade katten varit hos mig nu och jag hade kunnat bifoga en bild. Tyvärr så blev det som det blev…

Saknar du en katt som liknar beskrivningen, åk till Bangatan, Karlskoga och ropa efter katten!

Alexej
0

Oj, det var dumt gjort. Hade varit bättre att lämna den hos polisen. Hoppas ägaren hittar honom. Kan du inte ringa till polisen och berättar om katten. Ägaren borde har hört av sig dit.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
0

#0 Som du skriver "saknar du en katt …åk till Bangatan". Jag skulle vilja säga: Även om du inte saknar denna katt åk till Bangatan i Karlskoga och ta hand om katten. Håll den inne och efterlys ägaren. Det är med största sannolikhet en innekatt som kommit ut eller slitit sig vid promenaden. Det finns 99% säkert en ägare och katten är troligtvis inte van att vistas ute på egen tass heller.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Carramaena
0

Ja, det var dumt gjort att de släppte ut den direkt utan att tänka ett steg längre. Tyvärr så var jag som sagt inte inblandad utan fick höra om saken efteråt. Sedan var jag tvungen att åka bort på en tjänsteresa som inte kunde avbrytas och ingen, verkligen ingen, ville åka och hämta in katten igen.

Därför slängde jag ut detta meddelande om att det finns en katt där och om ägaren tittar här så finns det iaf ett löfte om hopp. Inte komplett tystnad.

Jag ska åka förbi platsen där de släppte katten på och hoppas den är kvar. Men vad sjutton gör jag med den? Har 2 katter själv hemma som inte gillar andra katter, och polisen kan nog inte ta emot den…

Nåja, får se om jag hittar kissen så löser det nog sig.

SagaLina
0

puttar

Bumbis
0

#3 Om du hittar katten kanske du kan ha den i badrummet i natt eller så, har ingen ägare hittats i morgon kanske du kan ringa Kristinehamns djurhem och höra om de kan ta hand om den tills ägaren dyker upp. Tel. 0550-151 55.

Carramaena
0

Var och tittade efter den röda katten, men hittade den inte… Hoppas, hoppas att ägaren bodde i närheten och katten hittade hem. Eller att någon hittade katten och fattade att den förmodligen rymt och inte borde släppas ut igen.

Jag ska köra förbi där idag igen ifall den kommit tillbaka…

Alexej
0

Bra Carramaen, men kan du inte kolla med polisen om de vet något?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Carramaena
0

Jo, jag kan ringa dem.

Har tyvärr inte så stor tilltro till vår polis här i Karlskoga, men ska ringa och höra med dem. Iofs så kanske ägaren har frågat där…

Ok, jag ska höra med dem.