Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattberättelser
Läst 1958 ggr
Misan
0

Ge aldrig upp, solskenshistoria

Marieborg skickade ju länken till Blocket om en tam sköldpadda som strök runt Älvsjö mässan och vi hoppades att det skulle vara den hona som jag letar efter. När jag såg bilden visste jag att jag hade sett henne tidigare och mycket riktigt efterlysningen fanns kvar på www.djurhjalpen.nu

Det visade sig vara Maya som försvann den 8/9 2007 från Rotebro. Hur hon har hamnat i Älvsjö ett år senare är vilda spekulationer, men min gissning är att någon har tagit hand om henne och hon har smitit igen.

Nu är matte utomlands så upphittaren tar in henne till sig tills matte har kommit hem igen.

Men som sagt var ge aldrig upp, de kan komma tillbaks även om åren går.

Lycklig Lisa

Fagddu
0

Det var ju underbart att höra! Framför allt eftersom min mammas katt försvann nu i somras. Hoppas verkligen lilla Maya får komma hem till sin riktiga matte/husse eller båda så snart som möjligt. :)

Sidentass
0

Men vilken underbar historia som ändå slutar så pass lyckligt..kanske misse har tagit sig en lifttur med en stor eller liten bil..

Så bra att du berättar detta..det in ger ju hopp för andra som sakna älskade missar..

Bumbis
0

Helt underbart!! Hon kan ju ha liftat med en bil, men det vet ingen annan än lilla Maya!!!

Misan
0

Detta visar även hur viktigt det är att fortsätta annonsera, många annonser försvinner efter ca 3 månader och katten kanske dyker upp någonstans efter 4 månader men då finns det ingen efterlysning på katten. Tack och lov så tar inte djurhjälpen bort annonsen förens ägaren ber om det (därför jätte viktigt att meddela när katten är hemma igen) och jag kunde hitta hennes efterlysning.

Misan
0

De här var ju "vanliga" människor och de hade ju ingen aning om att Djurhjälpen existerade ens så man bör annonsera på många ställen.

Misan
0

önskar att man kunde ändra eller lägga till i befintligt inglägg så slapp det bli så många.

Om inte marieborg hade skickat länken hade jag aldrig kommit på tanken att kolla blocket efter upphittade/efterlysta katter, har missat att man kan annonsera där.

essut50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man blir så glad när man läser det här..

Tack Misan och Marieborg.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

siberlina
0

va  glad  man   blir  när  man  får  läsa    om    sådana    lyckliga slut .och va glad      matte  ska   bli när  hon kommer hem

catfoot
0

Vilken solskenhistoria..Man blir lycklig ända in i hjärteroten…Vilken present matte får när hon mommer hem från utlandsresan..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

lilo-nova
0

Gud vad kul! Kyss

emjon
0

Vilka underbara nyheter för matte att få tillbaka sin katt efter så lång tid.

Härlig insats av både dig Misan och Marieborg och vad bra det är med samarbete.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

marieborg
0

Wow så kul !! Blir så glad över att hon har fått komma in i värmen och att det är en katt som har en ägare!

Ja man kan ju verkligen undra över hur hon hamnat i Älvsjö. 

Tack till dig Misan, bra jobbat! Min del i det i det hela var ju minimal. Tycker oxå det är toppen med Djurhjälpen som sparar annonserna.

En liten fråga bara. Vet ägaren om att hon har hittats och har hon sett bilderna? Är bara lite orolig att det inte ska vara hennes katt(men hon kanske är idmärkt) och/eller ägaren inte vill ha tillbaka henne. Tyvärr har ju det hänt förut, dvs att katten inte är välkommen tillbaka.       

Ska fortsätta hålla koll på annonser ang din fd chefs katt, Misan. Är ett litet tidsfördriv för mig att försöka matcha ihop efterlysta katter med upphittade.

anebit
0

Härlig solskenshistoria

Det vill vi ha fler av då blir vi så glada.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Misan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12,  De fick tag i ägarna via mobilen och skickade bilder till dem och om jag förstod allt så var det lycka och de kom överens om att hon skulle få bo hemma hos en av de som jobbade på hotellet tills matte kom hem från utlandet.

Jag har en bild på henne på mobilen men jag kan inte ladda upp den när jag sitter på jobbet, där ser man hennes extremt utmärkande täckning i ansiktet så det var inte mycket att orda om.
Den här bilden fanns på djurhjälpens sida

marieborg
0

#14 Tack Misan! Så lycklig matten måste varaGlad