Kattfamilj i Vankiva
Kopierat från inlägg 2000 i KKS gästbok
"Finns en kattfamilj just nu på vankivas pensionat som lämnats av polisen och ska avlivas omgående."
"Om någon vill hjälpa kattmamman och de nyfödda ungarna på vankivas pensionat så är numret: 0451 19339."
Hoppas det finns någon för katterna… 
Vankiva ligger vid Hässleholm i Skåne.
Det är 5 nyfödda kattungar, födda inatt. Mamman ska vara tam..NÅGON SNÄLLA??? Som de flesta vet avlivar poliser katte som inte får hem väldigt fort…..
Önskar jag kunde ställa upp. Men litet som man har och två katter. Jösses inte ens badrummet e stort nog.
Någon snälla.
//Pia
Polisen har beordrat avlivning av familjen idag. Troligtvis bli detta på Måndag. någon??

Usch vad hemskt, det finns ingen i Skåne som kan tänkas ta hand om dem?
Verkar vara väldigt många personer från skåne här eller också så har ni extra många hemlösa katter!
Sånt här gör ont i hjärtat!
puttar

putt!
Men snälla nån… det ligger mot Hässleholm va? Långt bort!
PUTT

typiskt ja bor så långt bort=(
Stackars katter, vad trött jag blir på att de avlivar hit och dit som hur som helst.

Jag står nästan inte ut
putt
Avlivning beslutad av polisen idag, troligen verkställas på måndag.
Efterlyses någon/några som kan hjälpa till och rädda den tama kattmamman och hennes ungar!!!"!

Är det verkligen ingen där nere som har lite plats?
putt
Puttar upp denna viktiga tråd!
en dag eller två skulle dom völ kunna bo på toan här hemma… Dock en liten toa men bättre än inget.. Har bara 5r km dit typ…
Bara någon kunde ta dem tillfälligt och rädda dem undan avlivning så tror jag säkert om lite mer tid ges att det går att placera ut dem. Vi brukar kunna hjälpas åt här på forumet var och en på sitt sätt. Transport från Vankiva (vid Hässleholm) kan säkerligen också ordnas.
Man blir riktigt ledsen när man tänker på vilken skör tråd deras liv just nu hänger på.
Ja jag håller med #19. Mamman är ju tydligen tam också.
Är det någon som vet något mer om vilka förhållanden de kommer från?
Önskar så jag hade ett litet rum extra åtminstone, om än så bara tillfälligt men även om så vore bor man alldeles för långt bort för dessa små.
//Pia
men bara ja vet att det löser sig inom kort tid så kan ja hämta dom. SJälv kan ja tycka att min toa e för liten om ja behäver ha dom länge.. Har tyvärr inget annat rum att ha dom i…
putt

Hur många katter är det?
5 kattungar och en mamma får jag det till…
#23 fattar som om att det ska vara 6 st sammanlagt. 5 nyfödda kattungar och sen mamman.
//Pia

kan någon ringa mig, jag fixar det, står inte ut med att folk avlivar hur som helst, jag bor i köping, så behöver säkert hjälp med omplacering framöver, men det kanske ni på forumet kan hjälpa mig med
mvh Mia
Alla djur behöver någon som bryr sig!

Jag ringde till katt pensionatet alldeles nyss. Fruktansvärt otrevlig människa jag fick prata med, och enligt henne har det aldrig varit på tal om någon avlivining på katterna….. Vad ska man tro?? Då avbokar jag skjutsen för katterna, hade en tjej i närheten som var villig att hämta dom och skjutsa hem dom till mig i morgon annars…
Nu fattar jag ingenting… ingen annan som vet något mer?
putt
Naquita… vet du någonting mer?
putt
#27 jag hr lagt in en förfrågan om vad det är som gäller på kks sida. Detta var märkligt. Nu undrar jag också vad som gäller egentligen.
//Pia
Mmm… upprörd blir man ju 
Kunde knappt sova inatt för att jag hela tiden tänkte på mamma katt och bebisarna

Putt,putt & putt!?????

Jag vill också veta lite mer. Tjejen som kunde hämta dom åker hem i morgon vill gärna veta senast ivkäll ifall hon ska hämta missarna innan hon åker hem. Hon har bara 10 mil för att hämta dom. Jag har 50 dit och 50 hem….. Hoppas det går bra i vilket fall, men känslan jag fick när jag pratade med pensionatet var att dom sket i vilket. Visste inte ens vad jag pratade om . WKatter kommer och går hela tiden" var deras inställning
Jag har precis talat med Lisbeth hos KKS. Man har lyckats ordna ett stödhem åt kattfamiljen i Skåne men behöver hjälp med transporten. KKS är tacksam för hjälp och står för bensinkostnaderna. Så finns det någon som kan hjälpa till med transporten inom Skåne? Det är Lisbeth hos KKS som har hand om ärendet. Om någon kan ställa upp så kan jag PM:a telnr till Lisbeth.
Men snälla… för f*n nu blir jag snart förbannad på människan på pensionatet också… vilken
vaddå katter kommer och går… 
Tack #34
Men jag tycker att de kunde sagt det till Mison när hon ringde.
//Pia
#36. Ja… skitdåligt faktiskt!
Men… bra att det har ordnat sig för mamma katt och bebisarna, men snacka om dåligt bemötande när man ringer och dessutom är orolig! MORR!

Skönt att det ordnat sig för familjen men vilket bemötande Mison fick!
Kvinnan på pensionatet ljög. ALLA katter som inte vi i KKS hämtar där , eller ägare hittar i tid, avlivas på polisens order. det är en pengafråga, som överallt:(
Fy fanken… gillar inte det där alls faktiskt! Dålig stil att ljuga dessutom, vilket snyggt yttre… bläk!
#34 Jag har pmat dig men skrev nog mkt kort=) Ber om ursäkt=)
Hade ingen gått emellan hade katterna väl blivit avlivade vad jag förstår av vad Naquita skrev.
Kanske var det så att det ville de inte prata om på det där kattpensionatet.

Usch fy vilka hemska människor!
man blir ju så ledsen… katters värde… hur var det nu med det igen? 
Teserese jag har skickat Pm till dig. Du har verkligen inget att be om ursäkt för!
Men hur blir det här? Är katterna hämtade och i tryggt förvar?
Imogon är det ju måndag…..
De ska vara löst vad jag förstår.
//Pia
#47 även transporten?
#48 det har jag ingen aning om. Men om du vill kan du kontakta lisbeth på kks så förhoppningsvis får du svar.
//Pia
Tror det… läste det på ronnebybloggen tror jag
Stödhem finns men om transport är ordnad är oklart. Här på forumet finns åtminstone en medlem som är villig att hjälpa till med transport.
Nä, transporten verkar inte vara ordnad
nu e transportetn ordnad iaf… Har pratat med Lisbeth… Hade dock velat köra tidigaremen blir svårt då ja jobbar til fyra varje dag…
Underbart teserese.
//Pia
Hade kunnat fixas tidigare och köra efter jobbet. Hade känts bättre efter rapporten i kväll. en har inga bensinpengar, dock ska vi ju få det men frågan e om KKS betalar ut i förskott eller inte. HMM
Så omtänksamt av dig teserese.
Men så snällt teserese.
nu e mamma katt och en bebis konmit hit.. resterande klarade sig inte. mamma katt verkar noll intresseread. nu en fråga. hur sköter man en sån liten som denna
Men dog fyra kissungar?

Men..oj!!!
#59 japp.. tyvärr så sköttes dom nog inte som dom borde

Så skönt att det har ordnat sig för den hotade kattfamiljen..! Hade aldrig någonsin kunnat acceptera en avlivning..så kan man inte handskas med friska djur..ser att det också fixat sig med transporten, gott att höra!
ja ev med stödhemmet. Hon hade svårt at ta dom om hon var tvungen att stödmata men verkar vara så att mamma katt har accepterat bebisen nu till viss del men svårt att säga om hon kan dia…
"han" väger 60 gram

#61 men usch..så hemskt sorgligt…liten ängel kom o beskyddade dom små liven från jorderns vedemödor..nu ligger dom på mjukaste, grönaste gräs bortom regnbågslandet..må nu allt gå bara väl för mamma katt o den bäby som är kvar bland oss..
nu e kattmamma med bebis i stödhem. Körde kl 23 i går då i tyckte det var lämpligare att nån so var van vid stödmatning kunde ta det. Vet dock inte hur natten varit för den lille.. Ska ringa i kväll tänkte jag…

putt
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Det står i KKS gästbok att den sista lilla kattungen från pensionatet i Vankiva har dött.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Ja och pensionatet är anmält.
//Pia
stackars lilla mammaktt, som förlorade alla sina bebbar
Maggan47
Va? Varför är pensionatet anmält? *landade nyss*
usch ja så som man ändå kämpade. Känns bra att man gjorde så mkt man kunde iaf. Sänder ett stort taxk till damen som oxå gjorde allt i sin makt för att han skulle klara sig
#71 Vet inte om pensionatet i sig är anmält men händelsen är anmäld. Det är en försummelse som har skett och sånt får inte hända på ett pesionat där polisen lämna in djur.
Tydligen så hade det inte sköts som det skulle med mamman och bebisarna. Det är det enda jag vet.
det går att läsa i kks gästbok.
//Pia
#73. Ok, ska kolla kks gästbok då
http://www.youtube.com/watch?v=_d4hBiD-vs4
liten film på lille killen…
Men så liten… lille grabben
japp var inte så mkt mer än skinn och ben
Så hemskt att den lille inte klarade sig
så ledsen man blir