Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 1328 ggr
Puma_me
0

vilken är dina favorit kattraser

1. bondkatt
  2. Norskskogskatt
  3. Birma
  4. ragdoll

Flört

vanessa
0

Huskatter, jag faller för sättet de är på, inte utseendet. Det spelar ingen roll om de har haft en dålig historia bakom sig, för vissa av dem bara klättrar in i ens hjärta, tama som skygga. Söker inte en "färdigpaketerad" katt, utan en vän att älska, ta hand om och som tar hand om mig :-). Men måste erkänna en sak - jag skulle inte tacka nej till en nakenkatt. Gillar deras antiutseende. Lite ufo över det hela. Men huskatter är de som jag gillar. 

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Engla
0

Jag har ju bara huskatter…och jag älskar dem överallt annat! Men skulle jag ha en raskatt skulle jag nog ha en Brittisk korthår eller Turkisk Van.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

trex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Cornish rex,huskatt gillar jag.

Yazmine
0

Tycker nog om dem flesta katter,ingen speciel ras men huskatter är vad jag har,här hemma och dem kommer nog att finnas i mitt hem så länge jag lever,för jag kan inte vara utan dem.Här är två av dem.

MariannE11
0

jag gillar alla katter för att de är vad de är….ingen rangordning EGENTLIGEN men en dröm är ändå abessinier eller ännu mera en BIRMA!!!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Lena
0

Oriental - jag säger bara det! Fast huskatter är de som tagit våra hjärtan och platsen här hemma. Underbara kissar alla fyra!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Måste visa upp Love Tasslös, som jag en dag ska berätta mer om. Han gick ute utan en tass i 20 minusgrader en nyår för 2-3 år sedan. Bor hemma hos min mamma och de tar hand om varandra.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

cat-malou
0
  1. Siames
  2. Oriental   Ja, jag vet att det är nästan samma som siamesen men för mig som har båda så är det stor skillnad
  3. Norsk Skogskatt (Min lille Skrik är ju till hälften sån)
  4. Sphynx (nakenkatt) De som jag har träffat är bara helt enkelt underbara! Och känslan när man klappar dem kan knappast beskrivas, den är verkligen speciell
  5. Birma

En liten dröm är en Foreign White som ju egentligen bara är en helvit siames men de är ju bara så otroligt VACKRA!

Sen kan man ju naturligtvis plocka in huskatten lite varstans i listan. Håller med Vanessa, det är ju egentligen inte rasen utan katten och personligheten man faller för och då finns det ju hur många huskatter som helst som man bara blir helt upp över öronen förälskad i….

Lena
0

#8 Jag ska lägga in bilder på katterna från kattkolonin på Meros camping i en artikel så snart jag hinner. Där finns vissa huskatter som är mycket orientallika - hjälp mig titta på dem och se vad du tycker, tror. Dessa är tama och kan omplaceras i hem. Livliga katter med härligt temperament - en kattkull finns på 3 - 4 djur som är ca 3 månader.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

cat-malou
0

#9 Klart att jag ska titta. Och hade jag bara haft plats och möjlighet så hade jag gärna tagit emot nån själv men som det är nu måste jag hålla mig till mina fyra katter som jag redan har…Generad

Lena
0

#10 Samma här vårt hus är också fullt med fyra kissar och här ute går en hungrig okastrerad hankatt som måste få hjälp på något sätt att hitta nytt hem samt bli kastrerad.

Vi får försöka engagera omgivningen på något sätt.

//Lena

Sidentass
0

Jag lever med huskatter..helt underbara missar…tycker alla katter är så vackra..sen har jag en viss svaghet för sphynx-katterna-vackra!!

Sidentass

Jenna-Gun
0

Alla är lika fina.

Huskatter är vad jag har. Fast Cirri är en norsk skogkatt utan stamtavla.