Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 4046 ggr
Anna85
0

Upphittad kattunge, Umeå

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hörde talas om en kattunge som jamat utanför porten till en av våra kunder via jobbet. När jag var där idag och skulle gå iväg så hörde jag jamanden och där var katten hos en familj som matade den. De kan inte själv behålla den pga. allergi även om de så gärna ville. Jag erbjöd mig att ta hem den i väntan på ägaren/nytt hem.

De har ringt polisen och djurskyddet, kollat med grannar osv, men ingen vet var den hör hemma. Jag misstänker då att den är utslängd.

Hur gammal tror ni katten är? Jag gissar på ca 10 veckor, men det var länge sen mina katter var små så det är svårt att veta. Jag vet inte heller om det är en hona eller hane, han/hon vill inte vara still så jag kan kolla ordentligt.

Lena
0

Alltid svårt att uppskatta åldern. Men den verkar ha bytt färg ordentligt på ögonen i alla fall och borde då vara över 8 veckor i alla fall efter vad jag fått lära mig av de med mera erfarenhet av kattungar. Ser ju inte heller pytteliten ut. Men det varierar också en del mellan individer varför det är svårt att avgöra.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lilo-nova
0

Jag tycker den ser ut att vara minst 12 veckor! Vad man ser på kortet! Söt liten katt! Kyss

kattassen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja sisådär runt 12 veckor är den nog.

Jag lägger in en bild där våra småttingar var ca 9 veckor och en där de är ca 14 veckor. Din verkar vara någonstans mitt emellan tycker jag.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

lilo-nova
0

Fina söta kissar! Cool

MariannE11
0

vilken charmör….ser ut att vara 12 veckor iaf tycker jag….hoppas den lilla knutten kan charma sej till ett nytt hem snabbt….vill gärna höra ett lyckligt slut…..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Fagddu
0

Jag tycker också att kissen ser ut att vara ca 12 veckor… när den är 10 veckor tycker jag att de generellt ser lite mer boll-liknande ut och är fluffigare. Vid 12 veckor brukar de se ut som små kopior av riktiga katter med riktigare päls. Men jag är inte heller bäst på att avgöra kattungeålder. :)