vad tar vi istället för Jästex?
Jag var på apoteket i veckan, skulle köpa nytt Jästex till katterna. Slut. ute ur sortimentet. Tillverkas itne mer. vad tar vi till då?
Fick tipset att gå in på hälsokost och köpte en burk med Dr Bradfords öljästtabletter.
b1tiamin 0,13mg, b20,04mg,b3 niacin0,30mg Spår av vitminer oh mineraler 24,5mg vitamin b6, b12 biotin,folsyra,inositol, kolin,PABA,pantotensyra,jod, järn,koppar, krom magnesium, mangan, selen. detta var innehåll per tablett, som väger 0,35 g st.
Bara Arne gillar dessa. De andra två vill inte ha. Vilket var annorlunda med Jästex, som alla gillad. Kanske cetta preparat inte ens är bra? Då får jag väl äta upp det själv…. HAr någon några råd?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Varför får dina katter det? Ursäkta, känner mig som ett frågetecken….:)
Vet att jäst är bra för människor (hår,hud) men aldrig hört att man kan ge det till katter.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
på Lenas rekommendation, så har jag använt det som kattgodis. Superpoppis och bra,, dessutom. Snyft, inget mera… Kissarna gråter…….
det finns ju nåt som heter cat sanal tror jag också.
en vit burk med röd text. ser skittråkig ut. så vitt jag vet så säljs den bara på zoo.
Burken har visst uppdaterats ;)
http://www.tassalogen.com/shop/details.php?productid=271&display=16&umenuid=45

Är inte VITA BE samma vitaminer ni pratar om??? Köps på Zoo affären!! Alla katterna tycker om det här hemma!

Det är nog mest en prisfråga. Jästex hos apoteket är ju så mycket billigare än alla de special-preparat man kan köpa i zoo-affärer osv. Fast är inte öljästtabletterna hos hälskosten hyrsat prisvärda?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Vita B gillar mina katter. helt tokiga i dom!
Ja då, de jag köpte var helt ok prismässigt. 180 tabletter för 58 kr.
Men det är inget kul att inte alla äter dem och så vet jag ju inte om de är så bra som jästex. dessa som jag köpte nu hade ju lite magnesium i sig
Vi har köpt öljästtabletter för katt på Ica. De kostar där 59 kr för 250 tabletter. De heter VitaBe och tillvarkas av Catman (Dogman).
Finns även i mindre förpackningar men den stora är mest prisvärd.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vita Be har jag testat. inget poppis hä… Men såg att man kan köpa Jästex på nätet… billigt, dessutom!
lägger länken här!
#11 De flesta av våra kissar gillar även Vita Be. Dock inte Linus. Aha det går att köpa Jästex via nätet. Lägg gärna länken här.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
http://www.bodystore.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=3&funk=visa_artikel&artnr=A2563
porto tillkommer förstås. Men det var inte så farligt för tre burkar så kostade det totalt 164 kr. Då betalade jag via banken dirket här och slapp postförskottsavgiten