Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1082 ggr
Solstickan
0

Vad jobbar ni med?

Jag är nyfiken.. vet inte om somliga tyckar att det är för privat att prata om…men ni som inte tycker det häng gärna påGlad

Jag håller precis på att avsluta mina studier i Medie- och kommunikationsvetenskap.

Samtidigt jobbar jag just nu som Marknadsassistent (gör marknadsföringsmaterial så som hemsidor, broschyrer, skyltar bla.)

[imaginepeace]
0

Ja, det akn vara kul att veta vad alla andra håller på. Bra initiativ! Skrattande

Jag frilansar lite som fotograf Glad

Sen så ska jag ev gå ett grundår på en konstfolkhögskola i höst. Har varit sjukskriven pga depression i 8 månader och måste därför läsa upp mitt gymnasiebetyg.

essut50
0

Jag jobbar natt som vårdbiträde på ett gruppboende för dementa i Tumba (Botkyrka kommun) fast jag bor i Kungsör sedan 2005.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Jenna-Gun
0

Jag är sjukpensionär pga ögonsjukdom.

Har annars jobbat på ett tryckeri i 25 år.

Jenna

mymlanbus
0

Jag är arbetssökande (dock inte arbetslös för det). Jobbade på tryckeri sist och har jobbat i hemtjänst och med lokalvård. Är utbildad webbdesigner men har aldrig jobbat som det :)

Önskar just nu att jag fick vilket jobb som helst, men ska på anställningsintervju i slutet på månaden så håll tummarna för mig! :)

Det är ett kanonjobb, att jobba både som fotograf och tryckare, det skulle vara underbart :)

Fagddu
0

#4 *håller tummarna för mymlanbus*

Jag doktorerar i kemi. Och det låter jätteavancerat, och tråkigt. Men jag bits inte för det. ;)

Solstickan
0

#4. Det låter som ett kanonjobb..ska hålla tummarnaGlad

Jag har läst ganska mycket webbdesign också då jag (tror) jag vill bli webbredaktör.

Min dröm är annars att kunna jobba med katter på heltid…men det är inte så många ställen man kan göra det och smtidigt få lön..så jag antar att det får förbli en "hobby", för även om jag inte tycker att pengar är allt, så måste man ju ändå ha så man klarar sigFlört

Naquita
0

Jag är personlig assistent åt en ung kvinna med Downs symdrome:)

Crisse
0

Jag är halvt sjukpensionär och halvt arbetslös och innan dess så jobbade jag 7 år på skateboardhallen här i Malmö.

lilo-nova
0

Ja jag började utbilda mig till florist, men sen fanns det inga pengar till det! Har jobbat på scan på chark avdelningen! Nu jobbar jag som kyrkovaktmästare!

mymlanbus
0

Va spännande arbeten alla har… eller utbildar sig till :)

Alexej
0

Jag är utbildad sjuksköterska inom psykiatri, gjorde sedan omskolning till möbelsnickare med renovering.

Nu är jag sedan några år sjukpensionär framförallt för fibromyalgi.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Puma77
0

Jag är en arbetslös fritidsledare som jobbar som lokalvårdare på sjukhuset här i stan.

//Pia

Fagddu
0

Jag tycker att det är kul att alla som engagerar sig har så olika bakgrund. :)

sandra1977
0

jag är utbildad väktare o barnskötare men jobbar som grävmaskinist.

Inge-elsie
0

Jag är avtalspensionär sedan 4 år sedan. Före det så jobbade jag på bank och sedan som bildakvarie. Väldigt rolig jobb. Men det är så få som jobbar med det.

Bumbis
0

Jag är redigerare/bildhanterare på en lokaltidning.

Har tidigare jobbat som chaufför/pakethanterare och innan dess inom hemtjänsten.

kattassen
0

Är sekreterare och har jobbat på kontor i 25 år i lite olika branscher.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Malindjur
0

Jag har jobbat med hästar, är utbildad affärsbiträde och nuvarande pensionär

vickan1976
0

Jag jobbar som textil och tekniklärare och har precis börjat jobba som fristående hudvårdskonsult med Mary Kay cosmetics.

Lena
0

Spännande att höra vad ni har för sysselsättning förutom engagemanget för hittekatter (vilket kan bli mer än ett heltidsjobb bara det).

#15 Förlåt min okunnighet, men jag måste fråga vad bildakvarie är för typ av jobb.

Själv har jag arbetat inom äldreomsorgen större delen av mitt yrkesverksamma liv. Har haft lite olika typer av jobb. Arbetat mycket med utvecklingsfrågor. Just nu arbetar jag som enhetschef inom demensvården. Hade 4 sabbatsår då jag bodde i Nederländerna.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

catfoot
0

Jobbar som habiliteringspersonal (detsamma som personlig assistent) åt en multihandikappad kille på 14 år…Just nu är det nätterna jag jobbar..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Barbro55
0

Jag klistrar reklamen på utsidan av lokaltrafikens bussar(natt arbete) i malmö kristianstad hässleholm ängelhoml landskrona trelleborg eslöv o ystad.Kanske har ni boende i skåne sett mina "mästerverk".Detta jobb har jag haft i 2 å.r inan va jag en hästskötare i många Skämsår

destiny
0

Jag är innesäljare i byggbranschen. Har även kvar lite av mina gamla arbetsuppgifter. Jobbade alltså med redovisning och löner förut men för några år sedan flyttades det mesta till annan ort.

[Norrbysa]
0

Jag studerar till civilingenjör inom produktutveckling och design och jobbar just nu med motorutveckling på Volvo.

Hoppas på att hitta ett kreativt examensarbete på något kul företag i höst så jag kan ta ut min examen och kanske få en anställning på köpet. :-)

Sidentass
0

Det var länge sen jag jobbade nu, men sist jag hade jobb var det som sekreterare åt en förening för människor med psykiskt funktionshinder,..är även barnskötare men det var länge sedan jag jobbade på förskola nu..

Inge-elsie
0

#20 Man scannar in gamla foton på data och skriver om vad bilderna föreställer. Då jobbar man på ett museum eller liknande. Jag hade hand om Handelsbankens arkiv. Deras första bilder var sedan mitten av 1800-talet. Det är inte så många som utbildar sig till det. Det är ett roligt jobb.

Lena
0

#26 Det låter spännande. Nu fick jag lära mig något nytt, vilket alltid är kul! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Destany
0

jag jobbar som undersköterska i hemvården

Issa
0

Jag har mestadels jobbat inom kontor. Har jobbat på kommunkontoret i många år och varit på många avd. tekniska, social, äldreomsorg. Nu är jag på kansliet. Har halvsjukpension. Tidigare har jag även jobbat på kontor på bryggeri och alkoholistanstalt. Har även jobbat i skogen och gått med röjsåg. Kan väl säga det var mindre kul när det regnade eller när man pulsa i snö så långt upp man var kluven.

Hennum
0

Jag läser på lunds universitet. denna terminen blir det pedagogik. vet inte vad jag ska göra med mitt liv riktigt. denna sommaren har jag jobbat som personlig assistent. har trivts bra med det. när jag kommit på vad så ska jag utbilda mig till något, typ socionom eller bibliotekarie. fast kan inte bestämma mej :P

verkligen kul att se vad folk gör här annars, när de inte hjälper hemlösa katter eller sitter vid datorn ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

johnnys girl
0

Jobbar som förhandlande ombudsman på ett stort fackförbund.

Är mest ute på olika företag och hjälper medlemmar med olika typer av problem på jobbet. Det kan vara någon som inte fått sin lön, arbetsmiljöproblem, omplaceringar,uppsägningar,omorganisationer, rehabiliteringar, konflikter med chefer eller kollegor  mm, mm.

Brukar säga att jag är handelsresande i "jämmer och elände" Fast det är inte riktigt sant. Många gånger lyckas jag rädda någons jobb eller hitta en bra lösning på en knepig situation, så det är en hel del solsken på jobbet med tacksamma medlemmar också.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Maria-I
0

Vilka resurser det finns härinne! Inte undra på att det sker fantastiska saker här!

Jag arbetar som fotograf/ skribent åt inredningstidningar sedan 8 år tillbaka.

maggan47
0

arbetar som mentalsköterska på ettt gruppboende för patienter med psykiska funktionshinder, eller  förståndshandikapp

Maggan47