Hej jag måste få berätta om det här
Halsband eller ID-märkning?

Hej jag måste få berätta om en händelse jag var med om idag den kunde ha slutat illa men det blev ett lyckligt slut bodde för mej och katten det här handlar om.
Jag var på väg ner till kungsbacka för att hälsa på,och på vägen ditt sprang det en katt över vägen mitt framför min bil,jag tvärbromsade och hoppade ur bilen och trodde jag hade kört på katten,jag gick och tittade om jag såg katten men rätt som det var kom katten fram till mej och jamade,det första jag gjorde var att titta om den var skadad men det var den inte,så där stod jag med en katt och tänkte var gör jag nu,som tur hade den ett halsbad på sej och tur hade jag när jag fick se ett telefonnummer till en som person som bodde i Kungsbacka,jag ringde ditt och frågade om dom saknade en katt om vi har han har varit borta i några dagar nu,ok jag fick andresen och åkte ditt med katten och den var välkommen ska ni veta och jag fick för besväret en 100 och har ytterligare en kattvän.
PS Tänk vad ett halsbad med telefonnummer i kan hjälpa till att komma i kontakt med ägarna till djuren som vi hittar som i det här fallet.
Hej från en glad Cuyo
Vilken tur att historien slutade så lyckligt!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Har alltid halsband med telnr på mina katter.

samma här alla mina katter har halsband med telefonnummer på.

Skönt med ett lyckligt slut!
Har själv också lyckats identifiera en del katter som verkat vilsna som jag sprungit på. I ett fall satt katten "uppflugen" i ett högt träd och enligt folk som bodde nära trädet hade den suttit ett helt dygn!
Vi ordnade fram en lång stege och kunde rädda ner katten. Då visade det sig att katten hörde hemma ca 6 km från trädet. Katten hade alltså halsband med ett tel.nr på. Ingen svarade dock på det numret men efter mycket detektivarbete kom vi så småningom fram till att katten var inhyst hos släktingar som bodde i närheten av trädet. De hade varit utan katten i ett par dagar och hade låtit bli att leta…:-(
De fick tillbaka katten med ett bestämt och inte helt mjuka ord om att se till att hålla katten inomhus tills ägarna kom hem.
Bra med märkning med andra ord!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Dagens sanna solskenshistoria! 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#6 Nej man åker ju inte omkring med kattbur i bilen heller "om i fall att man skulle stöta på en vilsen katt". Tur som sagt att det ordnade sig. Man blir ju onekligen ställd i ett sådant läge.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Kul att den kom hem!