Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 711 ggr
Dakrish
0

Söker (akut)hem, Kristianstad

Hejhopp. Det har vandrat in ytterligare en liten misse i mitt liv som jag försöker hjälpa.

H*n (men vi säger han för enkelhetens skull) bor mellan tre högtraffikerade vägar, på en byggarbetsplats här i Kristianstad. Jag har sett honom flera nätter i rad nu, han sitter och tittar på min när jag åker förbi med kärran. Först trodde jag det var en äldre katt med halsband, men jag hade fel.

Där finns inget halsband och han ser ut att vara mellan 3½-4½ månad gammal (jag baserar det på hur Motor såg ut, den här katten är yngre). Fick en bättre titt på huvudet, och det är helt klart mycket kattunge-utseende kvar. Han är mager och skygg, men verkar annars frisk från vad jag kan se. Jag får inte komma närmare än några meter, men ska börja ta med mig godbitar och se om jag inte kan muta in honom i en transportbur (så fort jag listar ut hur jag kan fästa en på cykeln, när jag nu har kärra och allt).

Men vem vill ta in lille kissen sen? Snälla, hjälp mig få in honom!

Han är tabby huskatt, med vit "milou-bläs" och svart fläck över nosen. Vita tassar fram och vita ben bak.

Ankie
0

puttar för denna kisse