Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1038 ggr
OzzyochJag
0

Hjälp med kattmatning i Malmö.

Det är länge sedan jag var inne här nu.
Men tänkte se om det finns någon i Malmö som skulle kunna tänka sig att hjälpa min vän med hennes katter.

Hon har blivit intagen på sjukhus och kan bli kvar upp till 6-8 veckor, hennes bästa vän vill inte längre hjälpa henne med att mata och se till hennes 3 katter och två marsvin.
Antingen om det finns ett tillfälligt jourhem till djuren tills hon är frisk och får komma hem, eller om någon kan tänka sig att åka hem till henne varje dag.

Jag bor 3 mil bort och det blir för dyrt för mig att sitta och åka till Malmö dagligen. Jobbar dessutom natt flera gånger i veckan så är svårt att ens ha tid. Hade gärna tagit hit djuren om det inte vore för att jag har egna katter och små djur.   

Skicka ett PM om du kan hjälpa så sätter jag dig i kontakt med min vän.

Mvh// Jenny

[Daisy-Moa-Elsa]
0

putt

Kattmatte
0

Puttar upp

Ankie
0

puttar upp och hoppas att hon får hjälp

Hawknestgrove
0

Putt1 Nog fins det väl nån i MAlmö, som kan tänka sig att mata några små djur….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

Någon???

Hawknestgrove
0

Putar upp igen. Plus att hon kan deleta sin bästa vän. En vän i nöden, är en vän i döden.. Men denna kan hon ta och slänga i väggen. Usch!

SamanthaJones
0

vad menar du Gunilla?

Putt iaf

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Jenna-Gun
0

Ja envän som sviker när någon blir sjuk. Är ingen vän man behöver ha.

Håller med dej Gunilla.

Jenna

Solstickan
0

putt

OzzyochJag
0

Håller fullt med om att tjejen som bor i Malmö och ska föreställa vara en bästa vän inte känns som en vän alls nu.

Hawknestgrove
0

Kanske någon från Rädda Katten kunde hjälpa till? Gå upp och mata en liten stund om dagen….Ja, jag vet, de där reglerna om, att man ska ha passning 2 ggr/dag. Men en gång är väl bättre än ingenting?

mymlanbus
0

Önskar för andra gången på ett kort tag att jag bodde i Malmö… Gråter

OzzyochJag
0

*puttar lite*

Ingen som har någon idé om vad man kan göra med katterna så länge annars?

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Ingen snäll granne till henne som du kan fråga, nån pensionär kanske?

Hawknestgrove
0

Kattpensionat, förstås. Men var finns goda såna därnere? Kanske någon som vet?

maggan47
0

puttar igen, gå annars in på www.katter.nu eller www.katt.nu och ställ frågan, någon från Malmö måste väl finnas, annars säger jag också, modell ring på hos grannarna, och fråga, utsträck till portarna bredvid, finns kanske någon vänlig själ på närmare håll, än du tror, tala gärna om hur det gått, själv bor jag i Stockholmsområdet, tyvärr Maggan47

Crisse
0

Jag hade nog försökt att sätta in en annons på Blocket och försöka att få tag i ett stödhem under tiden din bekant ligger på sjukhuset. Jag hade för en tid sedan inne en sådan annons och fick många svar. Finns där ingen släkting som kan hjälpa till?

Tag kontakt med alla kattföreningarna i Malmö, kanske din bekant kan skänka lite pengar till föreningen som tack för hjälpen om dom kan hjälpa till att mata katterna.

Jag har fullt upp annars hade jag gärna hjälpt dig. Och sen är där en nackdel, det är mitt i semestertider så folk är inte hemma.

destiny
0

Har det löst sig?

Jag satt och läste på nedan sida och hittade

"Djurens hemmaservice" på katthjälpens sida.

katthjalpen.nu/

OzzyochJag
0

Hej!

Typiskt nog gick vår dator sönder mitt uppe i allt.
I torsdags var jag och hämtade alla djuren hem till mig.
Det får bara gå… hennes tre katter bor just nu i köket, men meningen är att de ska få komma ut i lägenheten.
Får turas om med att ha mina katter inlåsta i sovrummet/inglasadeballkongen och hennes i köket.
Så att alla katterna får röra sig på större yta.
Vill dock inte ha katter i min dotters sovrum.
Stod inte ut med att katterna skulle sitta ensma, de hade redan blivit rätt skygga på de här två veckorna.

Det är en nödlösning, nu ser det ut som att det kan dröja långtid innan min kompis får komma hem.
Så får se hur det blir med katterna framöver.
Men det akuta behovet av hjälp är iaf över.

OzzyochJag
0

Men tack för alla tips!  :-)