Avlivningshotade kattungar
Jag pratade med en kompis idag och hon berättade att hennes pojkväns föräldrar hade kattungar (vet inte hur många) som de tänkte avliva om de ej hittade något hem till dem. Jag blir så arg när jag hör sånt här! Tror inte att det går att ändra på det beslutet så jag tänker inte ödsla tid på att bråka med dem. Ska ringa min kompis imorgon och fråga hur många och hur gamla kattungarna är. Och hur bråttom det är. Jag skulle ev kunna ställa upp och ta dom för ett tag, men inte så länge.
Därför undrar jag om det finns någon här uppe i Norrland som har plats hemma för några små söta kisseungar? Jag bor i Skellefteå.
/ Louise
Putt! Viktigt
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
puttar
Det finns en tråd som heter "anmäler mig till stödhem" missemilie. Hon bor i Östersund det kanske kunde vara nåt?
3# Östersund ligger nog lite för långt bort. Jag har ingen möjlighet att köra någonstans då jag inte har bil eller körkort.
Har inte fått tag på min kompis än, tror att hon slutar jobbet vid 22.00 så då ska jag testa igen.
Om jag inte hittar någon som kan ta kattungarna så tar jag givetvis hand om dem och försöker hitta hem åt dem. Hur brukar det vara att hitta hem åt kattungar? Svårt eller? Jag har ingen som helst erfarenhet av det. Tacksam för svar :)
Hej!
Har man tur kan man ha hem åt kattungar ganska snabbt men med lite otur går det inte alls. Mycket beror på vilka krav som ställer på dem som är intresserade av att ta en kattunge. Om du tycker att det är acceptabelt att de blir helt och hållet innekatter går det lättare än om man vill att de ska ha möjlighet att få gå ut ibland. Jag har haft flera katter för omplacering, både stora och små, och jag har sagt nej till många som ringt. Att ha katt vid en väg med mycket trafik innebär en stor risk att katten blir överkörd ganska snart, bor en intressent i radhus är risken stor att det blir bråk med grannar vilket kommer att gå ut över katten, ungdomar flyttar och plötsligt kan de inte ha kvar katten, småbarnsfamiljer är ingen hit mm. Men ställer man låga krav på den som vill ha en katt hittar man förr eller senare ett hem åt dem men sedan kan det gå mycket illa för katten. Ett knep är ju att försöka få de som är intresserde av att ha katt att ta två, speciellt om det är fråga om innekatter: Bra både för ägare och katter. Men med lite tur kan det gå jättebra men du får räkna med att sätta upp lappar både här och där, annonsera på olika ställen osv.

Hej, jag har eventuellt möjlighet att ta emot kattungar.
Hur många är det? Hur gamla är dom? Ska dom skiljas från mamma, eller väntar dom tills dom är 12veckor?
Skelefteå är inte så långt ifrån mig, och jag har möjlighet att hämta
//Emilie
#6 Kanonbra!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#6 jättebra

#6 Toppen!"!!!!
#6 Jättbra! :D Jag har pm:at dig.
En liten uppdatering:
Vet lite mer om kattungarna nu. Det är fem stycken ulltussar på 8 veckor. Ägarna ville bli av med dem på en gång :( Så mest troligtvis kommer de hit till mig på söndag. Hur gör jag då? Vad ska de äta? Jag vet nästan inget om kattungar, speciellt inte när de bara är 8 veckor.
Louise
Hoppas du kan ta alla, så några slipper dö..
Det finns kattunge mat att köpa hos veterinären som är bra.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
#12 Klart jag tar allihop! Jag skulle inte kunna sova om jag lämnade kvar någon att dö.
#13. Eloge till dig som räddat kissungarna… :)
#13 Och en stor eloge till missemilie som kör upp ända från Östersund och hämtar tre stycken :) De övriga två stannar hos mig tills de får permanenta hem.
Vilken underbar nyhet. Man blir så glad. Hoppas bara att paret kastrerar sin hona, men det kanske är för att begära förmycket..

En liten uppdatering, kattungrna stannar hos mamma tills dom är 12 veckor. Efter att imagine_peace hotat med polisanmälan då dom skulle sälja dom när dom var 8 veckor gamla.
Ägarna tyckte inte att vi skulle ta dom då dom kom på att det går att tjäna pengar på kattungarna.
Jävla människor, men tur att dom får stanna hos mamma iaf!
Men vilka människor det finns
Fy säger jag..Hoppas kattungarna får ett bra hem och inte blir sommakatter..

Ja hoppas hopaps verkligen det!
Jag tänkte erbjuda mig att betala summan för kattungarna coh se till att dom får bra hem men då fick vi inte tag på dom mer..