Saga söker hem/visar upp sig!
Kattfröken Saga, som fortfarande söker nytt hem, har fastnat på ett gäng mysiga foton som jag gärna vill dela med mig utav. Den här katten berättas om i tråden "En kattväns mardröm" som blivit väldigt lång.
I korta drag, den här tjejen skulle från början avlivats på gården hon bodde pga för många katter och hon var bland de skyggaste och gick inte ens att klappa. Jag fick lov att ta hem henne till mig tillfälligt och försöka ordna ett nytt hem åt henne. Vi har avmaskat, kastrerat och ID-märkt henne, Saga är ca 2 år gammal.
Hade jag haft färre egna katter och större lgh hade hon fått stanna här tveklöst. Min hane klår också upp henne då och då tyvärr.
Jag har fått enormt fint stöd här och FÅR av många efter att Saga och hennes syster lyckades rymma här och tyvärr har vi bara fått in Saga igen, men hoppet släcks aldrig om systern. Därför ville jag gärna visa er som följt Saga dessa bilder och berätta att hon utvecklats mycket de senaste 1-2 veckorna!
Här blir Saga tvättad utav min honkatt Tilde.
Intressant är att Tilde är en mycket svårflörtad tjej som med andra katter jag tagit in tillfälligt varit mkt reserverad. Saga fick mycket fräs och stryk första veckorna från Tilde, fick inte komma nära, så döm om min förvåning när de två plötsligt en dag sov ihop i soffan och Tilde tvättade nykomlingen!!!! Numera leker de ihop, Sga får Tilde att leka tafatt med henne, det har hon aldrig gjort med nån annan än sin mor annars.

Saga är till sitt sätt vaksam och har förr aldrig låtit sig röras utav människor. Vissa katter vänder ju totalt efter en tid inne, men med henne är det små steg i taget och tålamod som gäller. När hon är på golvet är människor läskiga och man får vara ytterst försiktig och locka om man ska kunna gå fram till henne på golvet och klappa.
Men när man väl får klappa, eller om hon ligger på en hylla, i sängen, i klätterträdet, i soffan etc så puffar hon villigt med huvudet och tigger klapp och kel. När vi kelar släpper hon allt! Hon spinner intensivt, dreglar, buffar med huvudet, nospussas och njuter något enormt numera! Rädslan i henne försvinner sakta men säkert med ett litet steg i taget.
Hon är en smal, slank fröken som leker som en kattunge! Hon blir tuffare för varje dag, självförtroendet växer inom henne vilket märks både med mina katter och med oss människor. När hon leker går hon in för det totalt!! Pälsmöss är favoriten men allt som rör sig behöver attackeras! :)
Hon är så ljuvlig.
Om hon vill, får hon flytta tillbaka till gården nu när hon är kastrerad och färdig så att säga, men jag vill helst hitta ett Hem åt henne. Där hon fortsätter utvecklas, får kela och gosa, får kattkompis och omtanke och omvårdnad. På gården skulle hon bli vild och oklappbar igen, å bara vara ute.
Jag har annons ute igen, men jag har svårt att nå ut till seriösa kattvänner som vanlig, liten privatperson :(
Så känner du någon som vill öppna sitt hem för Saga, snälla maila mig. Hon behöver kattkompis, tid och tålamod och en matte/husse med ett mjukt sätt så hon inte blir skrämd.
Hon kommer bli en stor kelgris och rolig lekkompis!!
_Nospussas och stryka sig emot folks ansikten är toppen!!!
_
Jaa så fin hon är. Duktig fotograf oxå.

åhh vad hon är fin..vilka gosbilder du bjuder oss på! Önskar verkligen att det rätta hemmet går att finna till henne..man riktigt ser på bilderna hur hon njuter av smek o kel..
Undrar om Saga och Motor skulle gå bra ihop…
Nej, vänta. "Inte fler katter" var det ju.
Men söt är hon!
Komsi komsi;) Nja visst ja. Bor ju fortfarande litet.
//Pia
Hon är underbart vacker Saga och så tam hon har blivit. Här har du lyckats kanonbra ju! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

hon är verkligen fin

Pumaa77 -borde inte du flytta till större lgh snart? ;)
Dakrish, liiite sugen är du väl? :P

Det är så kul!! Det går framåt för varje dag nu!
Nu kan hon ibland på golvet komma fram frivilligt emot oss för att bli klappad!!! Hon blir mindre skygg hela tiden. Vågar äta när vi är nära, myser med de andra katterna och busar som sjutton. Det är svårt att förklara men hon ändras verkligen hela tiden! Det är nåt som har släppt.
_Här ligger jag och är trygg och tillfreds med livet. Svårt att tro att samma katt kastade sig emot fönsterrutan för ett par månader sen, när hon satt i et fönster för första gången i livet…
Pussas är det bästa!
Busfröken!
_
Du har ingen aning om hur sugen jag är… Men en huligan är allt min sambo tillåter just nu (jobbar på det).. :/

Hon är underbart fin

Jenna_Gun -åh tack snälla! hon är lite knepig att fota då hon knappt sitter still ;) men jag blev glad att du gillar fotona!
Sidentass - Ja hon gör ju det! Ett tag var hon mer vild än tam å då var jag skeptisk men nu när det börjar släppa på allvar och hon spinner så fort man rör henne så önskar jag så innerligt att hon fick vara en familjekatt! Men inget napp på annonser, så jag hoppades still att nån här känner nån som känner nån…….. Frågat lite släktingar och de är tyvärr mer hundfolk och vännerna har antingen katter redan eller kan inte ha pga allergi etc.
Jag väntar fortfarande på de där miljonerna och då får hon verkligen komma hit.
Större lägenhet har jag tyvärr inte råd med. Tack vare denna som är så billig så får jag lite över till allt pyssel men lottodrömmen finns kvar. Då är det hus som gäller:))
//Pia

Ja de där miljonerna väntar jag med på! :p
Då hade jag hållt hårt i Saga själv, för jösses så go hon är!
Det kommer bli svårt att sälja henne… men det är det enda rätta just nu. 4 katter i min lgh är för mycket. Dessutom spöar ju Robbi upp henne med jämna mellanrum =/
Men jag vet vännen, du har hjärtat på rätta stället.
Det räcker gott och väl med att du räddat Tudor! Det är jag dig evigt tacksam för.

PS: vad tycker ni om nya versionen utav min "kattsäljar-blogg"?
Var kritiska….
Ja lille Tudde har fått min mammas hjärta att smälta men sen är det ju så att hon är svag för hankatter och är man som honom så är det extralätt;)
Ja han har en personlighet som jag bara älskar, ligger och sover i huset på den nya klättermöbeln nu. Hans sätt att leka och ta efter Thindra är så kul att se, det lite klumpiga stuket *fniss*
//Pia
Ja, lycka till lilla Saga! Och hoppas på tur för syster Maja, som vägrar visa sig….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Detta var verkligen en bra annons. Bloggen tycker jag också är mycket bra som du skrivit om Saga. Jag har ingen kritik att ge. Jag önskar verkligen Saga ett hem där hon kan fortsätta utvecklas! Lika mycket som jag önskar att Saga får ett hem önskar jag att Maja kommer in igen, om jag inte önskar mer att Maja ska komma in.
När jag läser och ser bilderna på underbara Saga så finns en otrolig likhet med vår Angelica som också var fruktansvärt rädd i början. Angelica är dock lite mera misstänksam och gosar lite på avstånd.
Bilderna på Saga ger mig samma varma känsla i kroppen och hjärtat svämmar precis som för Angelica. Kan helt hålla med dig om att den som fastnar för Saga får en underbar katt.
Din annons är superbra skriven och jag vet att du inte fått något napp och ändå känner jag att priset för Saga borde vara högre.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

# 19 -åh tack för dina hjärtans fina ord!!! Du vet hur jag känner :) Skönt å höra att annonser låter bra, jag är hemskt kritisk och petnoga och det är svårt att vara objektiv i bedömandet. Tack som tusan!!
# 18 -jag håller med dig. Än bättre vore att få hem Maja :( Men en dag kanske!! Har lapp uppsatt hos veterinären med bild på henne, kanske att någon hittar henne, om inte jag gör det?
Vore så fint om Saga fick ett hem, för det är hon värd. Å det är märkbart mycket med 4 katter speciellt när Robbi inte är så snäll emot Saga… Rädd jag börjar bli lite överkänslig, blir så mkt katthår här nu, nyser jämt… å man städar å städar. Men men :)
Jättefin blogg vännen. Var inne och kommenterade innan också.
//Pia

hehe det hörs att du är kär Puman!! ;)
Det är så det ska vara!!!
Måste få komma å hälsa på er någongång, vore skitkul!
Tack så hemskt mycket, inget alls att ändra, lägga till eller ta bort?? Har lite ångest över att hon inte är vaccinerad, men jag har inte haft råd. Nu har dock både sambon och jag fått nya jobb, så nästa månad borde vi kunna ta och vaccinera henne, om hon inte fått nytt hem tills dess.
Du e så jättevälkommen så. Avstånde är ju inte så jättelångt som tur e;)
Tycker bloggen e bra. Går ju lätt att ändra färger och sånt när man känner för det. Tän inte så mycket på vaccineringen, ni gör den när ni kan det är huvudsaken. Det som är av betydelse är att hon fått en ny chans först och främst.
Ja du har ju fått chansen att träffa hela familjen och vet hur de är. Framförallt fick du ju lite extra tid med lila Tudor så du vet ju hur bedårande den familjen är;)
//Pia

Hihi ja jag berättade faktiskt idag på jobbet om lille Tudor som sov i mitt skurspann ;) Han var en goding, även under aliaset Tuva *hihi* liksom hela hans makalösa familj. Som sagt, hittar jag någon lik dig åt Saga vore jag överlycklig :)
Nej precis, det är ju inte så farligt långt ändå!!
Du e snäl du Veronica. Ja han har funnit sin plats, snarkar som en elefant och brer ut sig i sängen så jag får ligga ihoptryckt i fosterställning hela nätterna.
Hoppas verkligen att saga får det perfekta hemmet snart.
//Pia

*putteliputt*
Jag försöker med drömvinsten igen så håll tummarna;)
//Pia

Idag blir jag utan Saga :(
Nej ingen bra köpare har dykt upp tyvärr, så hon får flytta tillbaka till stallet igen där hon är född. Hon är välkommen, men där blir hon stallkatt, en i gänget, som får mat och vatten dagligen, sova i höet på loftet, men kommer inte vara nära människor som en katt i ett hem är. Det kommer göra att hon blir vild igen, jag tror inte att jag kommer få klappa henne någon mer gång :( Men jag hoppas och tror att Hon blir lycklig…
Hej då älskade lillfis :'(

det ska nog gå bra ska du se.du har ju jett henne en chans att leva! utan dig hade hon ju inte funnits kvar alls,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Tack!
Det har du rätt i! eller hade hon fått massa kattungar…
Jag ska ta med mig skinka eller nåt gott ut varje dag och försöka muta henne med ;) så kanske vi kan skapa en mysig dagsrutin. Å gud vad hon kan busa därute! Det älskar hon.
*försöker vara mindre blödig*
Många katter älskar ju livet på landet!
Det är bara så sorgligt för MIG…. :/

ja du mår nog sämre än henne i det hela, hon ska ju få komma hem, borta bra men hemma bässt du vet,hehe
Snyft…….

Vi får säga lycka till till Saga och hoppas denna saga fortsätter lyckligt. Puss på nosen, Saga! 
Onikan:
Du kommer att må bättre när du ser hur bra det går för Saga. Det kommer att gå bra ska du se. Vi håller alla tummarna för det!! Kram på dig vännen för allt gott du gör!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Gissa vem som glufsar ur en matskål bredvid mig just nu?
Saga????
Om det är Saga så har jag full förståelse för om du tvekade i sanningen ögonblick och inte kunde släppa ifrån dig gullungen.

haha ja, kan du tänka dig?
Jag tog med henne till stallet, köpte medwurstkorvsom lite muta. Stängde dörrarna och lät henne vara lös i hela stallet. Då struttade hon runt, glad, nyfiken och nosade på allt. Tog in honkatten som Regerar i stallet en stund in till oss, men då morrade Saga och blev jätte-osäker och fräste till å med åt mig, så hon fick gå ut igen. Sen hade vi så mysigt en timme i stallet, hon jamade och pratade med mig medans jag mockade alla boxarna, följde med mig överallt, strök sig emot mig, ställde sig FRAMFÖR mina ben när jag skulle gå iväg för att liksom kräva gos och var tom gosig att hålla!
Men sen gick vi ut och hälsade på hennes gamla polare.
Tack vare min korv och hennes spännande hemkomst kom alla kissarna dit utom en, dvs 2 hanar och 2 honor och Saga blev som förbytt! Hon blev totalt vild, försökte slita sig loss ur selen med låååångt band som jag hade på henne (hon gick alltså ute lös på gården nu) var livrädd för mig, ville bort, bort från de andra katterna, morrade åt dem, blev jätteosäker och skygg. Jag fick brottas med henne för att ens kunna lyfta henne in i stallet igen :(
Sen blev jag så villrådig.
Kanske blir hon polare med sin gamla familj igen efter ett par dar. Men tänk om hon sticker därifrån istället? Skärrad?
Kommer hon vara sådär tokvild om hon bor där? Det var liksom nästan värre än innan….
Jag tog hem henne för att låta henne smälta saken. å jag.
Får fundera på hur vi gör, om vi provar igen imån eller om hon får stanna…. ghaaaa. lillfisen.
Ja du gjorde helt rätt. Tror nog, att hon behöver en invänjningsperiod, om det överhuvudtaget funkar.
Vad bra att du tog med henne hem igen för jag tror det blir svårt för henne att fungera där nu. Hon har fått fina band till dig det är jag helt övertygad om.
Gosegumman och jag tänkte så mycket på er på eftermiddagen när jag såg min lilla snutta ligga och leka med en boll i klösplattan.

Jag blev faktiskt riktigt rörd när hon tydde sig så till mig när vi var ensamma i stallet. Sen däremot var hon livrädd för även mig… men den stunden i stallet var mysig. Hon verkligen ställde sig framför mina ben för att hejda mig från att sluta gosa med henne ;)
Ja ska det funka att bo därute behöver hon nog en bra invänjningsperiod, om vi nu inte ska behålla henne…. gha jag vill verkligen inte ha fyra katter egentligen men hon är ju en gobit…
Usch.
Jag skulle aldrig kunna vara stödhem 

#40 jag sa med att AAAldrig fyra katter, det går bara inte, sen kom Kertin hit som stödkatt, haha, vad bra det gick, beslöt mig tidigt att behålla henne, och det har gått jättebra, visst vi har en trea , men liten, 76 kvadrat bara,,,
Ja går det inte, då får du nog behålla henne, om inget nytt hem dyker upp. Men ha det i åtanke ändå. Men stallet verkar ju absolut inte poppis

suck… mitt inlägg försvann…. likaså orken…
men sammanfattning: jag tror på ödet… det som är menat att bli händer….. så jag tror att Sagas plats är hos dej…..du är en toppenmatte……
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Jag tror också på ödet. Men Saga har aldrig "känts" som min så att säga… inte som om det var menat. Jag tycker hemskt mycket om henne, men detta är nog mer mitt kontrollbehov och stora hjärta som säger ifrån när det blev så fel i stallet. Tänk om hon kunde hitta ett hem hos någon bekant eller vän… tänker febrilt jämt.
Eller får jag prova igen i selen ute i stallet..
Hur som helst är det viktigast att Saga mår bra.
Just nu busar hon med nån leksak i mitt vardagsrum och låter som en elefant ;) tokungen. Men hon är inte lika kelig och tyr sig inte likadant emot mig här hemma som hon gjorde i stallet. Synd, men det kanske kommer :)
Har lagt en stor bild på Saga på min menysida. Så kanske det blir lite hjälp. Länkade till Sagas blogg
Jag sa oxå inte en chans att jag vill ha fyra katter, utan det räcker gott och väl med tre. Det var de två sista kattungarna som skulle skjutas men som vi tog hand om istället. Vi tänkte behålla en av de men inte gick det att välja vilken av de som skulle stanna hos oss så nu sitter jag här med fyra katter och jag ångrar mig inte ett dugg.
Jag tror det låter som du har gjort ditt val redan, och dyker det upp rätt hem så tror jag nog att du kan släppa henne med gott samvete.
Jag tycker Saga ska få stanna hos dig tills ett bra hem dyker upp, stallkatt tror jag inte Saga vill vara nu när hon har fått smak av livet inomhus..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

essut50 -jag tror att du har en poäng där…
Lutar nog åt det. Lillfisen, som hennes nya smeknamn är, bör nog bo hos människor nu, kanske rentav vara innekatt -för att inte falla tillbaka i sin skygghet igen. Ska hon vara stallkatt blir hon nog riktig skyggis igen och det är ju mindre bra på både mentala och praktiska sätt…
Men bäst vore nog ett hem med bara en katt, här "gömmer" hon sig lätt bakom mina andra 3 sociala, kelsugna ligister. Fast idag kom hon fram till min sambo och hälsade när han kom hem efter jobbet! Mötte honom i dörren liksom. Brukar bara Robbi göra annars. Lillpluttan :)
Hon var för jäkla rolig häromdagen.
Vi har gjort en nätdörr framför balkongdörren så att vi kan ha balknogdörrren på vid gavel utan att katterna rymmer. Vi ska näta in hela balkongen om en månad sen.
Iaf så satt hela gänget vid dörren och spanade på en fågel som skuttade runt i gräset utanför balkongen. Så hoppar den iväg utom synhåll åt "vänster" för dem sett. Saga som reagerade starkast springer då åt vänster i lägenheten, in i nästan rum och letar efter fågeln! *fniss* Hon trodde hon kunde ta någon bakväg till bytet….. ;)

Jenna_Gun - Oh tack vad snällt!! Jag ska nog göra lite lappar också och sätta upp i mataffärer i villaområdena här lite utanför stan, å ny annons på blocket kanske, men ja det är ju ingen panik :)
Meen kissen är ju en prydnad för sidan. så den får stanna där tills det är klart var hon dka vara.
Kram

#48 Min Atos har suttit och varit så sur på en katt som suttit ute i hallen…den som sitter på andra sidan pigtittaren som står på golvet…
…han ser sig själv i spegeln… 
Hihi

Vilka vackra bilder det var på bloggen!!

Lilla Saga, jnag förstår att du blivit besatt av Onikan!
Ojl så söt hon är! Och verkar så go också. Synd att man har huset fullt…

# 51 *skratt* Gör katter sånt??

#55 -tack, javisst är hon söt! Konstigt att inte fler hört av sig tycker jag. Vet inte riktigt vart det är bäst att annonsera egentligen, hon kräver ju sin ägare, går inte med vem som helst.

Onikan - har du blogg?:)

Hon är oerhört vacker! Synd att jag har huset fullt…
Onikan har sin blogg här.

Onikan: Jag vet inte om katter gör så i gemene man sas men min Atos tyckte att den katten var störande. Härmades också! Varje gång Atos daskade till spegeln daskade katten tillbaka…
Atos är en gammal lugn katt så han hetsar inte upp sig och springer runt och skall slåss utan han sitter lugn och stilla och tittar och grymtar och diskuterar med spegelbilden. Han kanske tycker det är en trevlig prick som inte springer fram som de andra två gör?! 

Haha Atos :D
Dina katter är allt roliga Simson :D

#62 I natt har de inte varit så roliga. Först Houdini som försökte ta sig ut via brevlådan…Indy. Sedan Pavarotti som sjöng arior…Atos. Så idag är det en jobbig dag. Inte blir det bättre av att det är snöstorm. =(
Men tack för snälla ord!

Du får ursäkta mig, men det lät lite roligt det där om Indy som försökte ta sig ut genom brevlådan! Jag kan se mig det framför mig! Men jag förstrå att det inte var roligt…
Är det snöstorm hos er? :O Oj..

Nä Indy sliter och drar i brevlådan så det smäller. Julian är den som kan få upp den och han är så liten så han får ut huvudet också. En vacker (?) dag kommer jag att ha en katt sittandes med huvudet ute ur brevinkastet när jag kommer hem. Ja Indy också? Katter är finurliga på att ta sig ut på de allra minsta ställen om de bestämt sig för det… Julian är enormt envis när han sätter den sidan till.

#58 -jag har startat bloggen http://kattchansen.bloggagratis.se för de katter jag försöker hjälpa lite privat, men har också en egen blurr-blogg så att säga ;)

# 65 -snöstorm????!!!! arma människa! Vart bort du egentligen?? huvvaligen, jag som är så glad för grönskan, ljuset och värmen ute nu, älskar maj månad här i söder! Lite solbränna har man fått också efter högsommarvärmen förra helgen, känns overkligt att ni har snöstorm nu!
Ikväll har mina tankar vandrat till Maja…. saknar dig min ängel. En plats i mitt hjärta kommer alltid göra ont.

Hur går det med hem till Saga? Och Maja, har någon sett henne på länge? (Förlåt den sista frågan, men jag är nyfiken..)

Hej!
Jag förstår din undran.
Maja är som bortblåst :( Jag vet inte om hon vandrat vidare eller gömt sig med ungar någonstans, men hoppet är lågt här..
Saga bor hos oss ännu.
Jag provade ju att ta ut henne till stallet en gång men eftersom hon blev så rädd och upprörd så har vi inte provat fler ggr. Hon verkar inte sakna utelivet alls faktiskt, lite till min förvåning.
Hon har utvecklats mycket senaste tiden.
Hon sover hos oss i sängen!! Hon verkar numera själv vilja komma till oss, som om hon äntligen förstått att vi människor faktiskt är mysiga att vara nära och spännande att lära känna. Det fanns inte i henne förut alls.
Robbi spöar fortfarande upp henne lite ibland tyvärr, men inte så farligt. Hon är bästis med mina honor, så ibland när jag vaknar hoppar alla 3 tjejerna upp och lägger sig intill mig och spinner och alla 3 vill ha mest gos! Men Saga kan ligga och mysa intill våra ben även om de andra inte ligger i sängen.
Jag hade ute en annons men inga svar. Vet inte hur vi gör med stumpan som vi numera mest kallar Lill-Fisen. Är väl risk för att hon stannar för gott ;)
Saga fyller ett bra syfte här, hon får fart på de andra 3 fläskisarna! De leker tafatt, brottas, jagar varann runt i lägenheten men ligger också (iaf tjejerna) i en stor hög och tvättar varandra. Min äldsta hona Laika är så förvånande snäll emot Saga, inte ens när hon hänger i Laikas strupe med tänder och klor så blir hon arg, möjligen trycker hon ner sitt arsle i ansiktet på Saga som straff ;) *fniss*
Ibland kommer Saga först och möter oss i dörren när vi kommer hem! Än finns lite blyghet, men en helt annan inställning.
Mornarna är våra gos-stunder, när jag stiger upp och går på toa spriiiiiiinger hon med och ska ligga vid mina fötter och tok-gosa när jag sitter på toa :p
Vi får väl se om det blir nåt annat hem åt lilla Saga.
Jag vill ju helst det, men kraven på det hemmet är ju rätt höga om man säger så. Nu lägger vi all kraft och tid här på att renovera och näta in vår balkong så det blir ett rum till för katterna, så det finns varken tid att leta Maja eller söka hem åt Saga….
Tack för uppdateringen. Vsr så nyfiken.
Jenna

#69 Fläskisar!?? *fniss* Det låter som att det blivit en bra sammanhållning i den fyrbenta familjen nu! Hoppas du kan lägga in foton! Skulle gärna vilja se "kvinnohögen" och "lille" Robbi. Förstår att kraven är höga på ett nytt hem åt Saga!

Tack för svar :)
Saga verkar verkligen trivas hos er :)

Herre gud har du en 3:a!!! Jag har bara en 2:a på 63kvm & jag har 4st katter! Så det hade du nog klarat av! Med 1 katt till alltså! Kram

Vad skönt hon måste tycka det är nu! Kram

# 73 - nej jag har också en 2:a, på ca 65 kvadrat.
Det går ju med 4 katter, men det är dyrt också, plus att lillfisen behöver mycket, mycket tid och träning. Jag har en häst också som kostar mkt i drift och arbetar bara halvtid, så pengarna är inte så stora. Jag vill ju ha katterna försäkrade och vaccinerade osv också och det blir lite pengar med 4 kissar, fast det vet du ju förstås :)
Men, men hon får stanna så länge det behövs.
Just nu ligger hon 20 cm ifrån mig här ovanpå sängen och myser. Hon är så uppmärksam, eller vaksam kanske. Alla ljud, alla rörelser, men förut var det mer rädsla i vaksamheten, nu är det mer "koll-på-allt" och lite nyfikenhet. Hon är en rolig liten katt. Å det här med lukter och smaker!! haha hon har ju levt på endast billigt torrfoder förr, så nu när vi lagar mat och hon känner lukten eller som idag när sambon hade lagt lite färs på ett fat till katterna, så blir hennes näsborrar stora som månens kratrar och näsan vädrar och rör sig för fullt, hihi. Sen kommer hon ruuusandes och vill smaka.

#75 Näsborrar stora som kratrar?!! *fniss*
Ja det är bäst att hålla sig framme!!

# 71 -ja jösses jag vet inte vad som hänt?!
Mina 3 förut så slimma kissar har blivit fläskisar!! Jag provade royal canins lightfoder -resulterade i hetsätning så de kräktes! provade något annat foder som de fick lös mage utav och nu får de royal canins "sterilised" på prov, för "Indoor" kändes för fet ;) hoho… jag får ju dåligt samvete, är ju inte nyttigt med för mkt övervikt på dem små! Men alla 3 har ju varit undernärda och haft det tufft i livet innan så…
Det är bara lilla Saga som håller fin figur! å hon motionerar som sagt de andra 3 lite, det är kanon! hon går liksom in för det här med att mörda leksaker och pälsmöss på ett helt annat sätt, hon kan rusa runt en hel natt outtröttlig. Hon är så liten med.
Jag har varit dålig på att fota på senaste!
Ska bättra mig och lägga upp lite nya foton här sen :)
Bla blir det nog fototajm när vi nätat klart balkongen, å kissarna får gå ut där för första gången! Troligen är nätet klart imån, sen ska det också upp "katthyllor" så de kan se ut över räcket, men det hinns nog inte imån. De är mäkta nyfikna!
Tack för att ni bryr er :)
(gammal bild)
Tack för en trevlig uppdatering!

Nya bilder utlovades.
Vet inte om jag borde starta en ny tråd eftersom denna är så lång, men har ju egentligen inget spännande att berätta, bara foton.
Dessa kort är tagna ikväll, efter att vi slitit hela helgen med att få klart balkongen, så att katterna kan börja få vara därute när vi är hemma. Det blev över förväntan! Jag är så himla nöjd.
Bland alla massa foton jag tog på balkongen ikväll blev det en del söta på Saga.
Hon var först ut på balkongen! Hon är så uppmärksam, ögon som tefat men tuff. Sen kom förstås Robbi och tjejerna ut och inspekterade, Robbi håller Saga hårt tyvärr. Hon fick absolut inte vara med på katthyllan för honom, men när han gick in var det minsann lillfisen som låg länge och väl på myshyllan.
Här kommer alltså lite nya foton på Saga;
Första nyfikna stegen ute, på den då ostädade balkongen…
Laika och Robbi satt uppe på hyllan, när lillan gick ut på balkongen, såg sig om, fick syn på dem däruppe, varpå hon skuttade upp på pallen och pep jätteförsiktigt och sött och bönade och bad om att få vara med uppe på hyllan. Då stegar Robbi fram till kanten där Saga står på bakbenen med framtassarna på kanten, och han smockar till henne som sjutton med tassen. Det gick minsann inte an! Han håller henne kort…
Mina plantor jag sått har växt sig höga och fina, de är nästan lika långa som lill-fisen ;) hihi
Avslutningsvis ett underbart litet foto på en jättefin tjej.
Är hon inte vacker?

Underbara bilder! Och ja hon är jättevacker! 
Jag fullständigt smälter som en klick smör i solsken när du visar bilder på Saga. Utseendemässigt så är hon en blandning av Molly och Angelica.
Kan bara säga att ju mer jag lär känna sköldpaddorna ju mer ökar förälskelsen och det gäller både på ut- och insidan.
Innätad balkong blir verkligen ett lyft för kissarna och där kommer det säkert trivas.
Ja hon är så vacker….Så fint de fick. Jag är också så glad över vår lilla rastgård. Tänk så skönt, att nu på somaren bara kunna öppna och släppa ut Arne, när han lever rövare på morgonen! Och häromdagen, när det haglade, då upptäckte han att man kan använda kattkojan! Det tog alltså mer än ett halvår att begripa det.
Saga är oerhört vacker. Härligt att äntligen ha balkongen klar.
//Pia

jag är kär i Saga…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Jag har varit kär i Saga lääääääänge.
//Pia

haha, ni smittar visst av er, jag känner mig också lite kär!
Hon har börjat med några små läten, små små pipjamandet, hur sött som helst. Har aldrig jamat innan :)
Som lilla Esther. Hon bara piper så försynt, utom när vi ska åka bil, vilket hon hatar. Ska till vetn i morgon, hennes allergi är förj**g nu, sprutorna tar inte längre och kortisontablettrna biter inte heller. JA, jag har köpt specialkäk till henne. Men bläddrar på läpp här, tre katter som ska ha tre olika käk…..Ok Pipis är normal, men ser ju ingen anledning till, att hon ska smälla i sig dyrt specialfoder. Dessutom, så får inte Arne äta den maten, då han går på K/D. Så jag har kul…..

Jösses vilket pusslande!!
Det skulle dem hört, som åkte in till veterinären för att avliva en hemlös katt de tagit in, för att den inte kunde äta tillsammans med de andra utan att slåss om maten… Hur en sån familj hade löst ditt problem med 3 olika foder till olika katter kan man bara gissa… (nu var lyckligtvis denna veterinären härlig, kämpade för att hitta ett hem åt henne och till slut flyttade hon till en bekant till mig och slapp avlivas)
Vad jobbigt med så hård allergi på en kisse, vilka symptom får hon? Ja det är så sött när de småpiper sådär lågt så man nästan inte hör det.
Inatt och de 3 tidigare nätterna har lilla Saga sovit ovanpå täcket, mellan mina eller sambons ben HELA natten! Vi har skällt en del på Robbi när han spöar henne och speciellt sambon, så på nåt sätt har hon hittat en stor trygghet i honom och ligger gärna hos sambon och sover. När jag vaknade imorse sov Robbi vid mina fötter och Saga vid sambons, så hon verkar tuffare när hon ligger nära oss, annars har hon stor respekt för Robbi. Jag tror det går bättre när vi inte är med, han är lite svartsjuk, vill inte att vi ska klappa henne -bara honom ;)
Ja de små liven….
Lycka till hos veterinären Gunilla!
Klart att Saga måste prata och berätta hur nöjd hon är med innätade balkongen.
Svartsjuka är nog rätt vanligt och då är det tur att man har två händer
Ja Veten var urgullig. Han är ju så snacksalig… Var hos Disktriktsveterinären. Så han höll låda i en hel timma. Suck.. Har bara att hålla stenkoll på Matningen och vänta på jaktsäsongen.För då blir det mycket enklare. Då kokar jag min viltrisotto, den kan både Esther och Pipis äta och Arne nobbar den helt. KAn ju inte gärna be sambon att gå på tjuvjakt, precis…. Så vi får se hur det går nu med Hill´s Z/D på henne och med lite salva. Vi var eniga om, att försöka få bort kortisonet. Till råga på allt, så ville han inte ha betalt… Det enda han tog ut var arvodet för salvan….Min andra vet i Strömstad har jag blivit liiite skeptisk till. Det var ju tyvärr hos henne, som Esther blev så himla hårt sövd i vintras.
Det betbesöket verkar trevligt.
Hoppas Esther mår bra.
Oh ja. Man märker inget på lilla Rultan, förutom de små såren vid öronen. Kliar sig inte, mår prima och en glupande aptit.

Oj vilken bussig veterinär!!
Honom ska du hålla hårt i :)
Ja kan du tänka, han har en katt, berättade han, som är 21 år!
Ja det är en aktningsvärd ålder
Sådana veterinärer är det inte gott om men guld värda
.
Hehe, ja jag ska ner igen och hämta mer mat i alalfall och så finns det visst ett annat medel, som man kan ge mot allergi. Atopin eller nåt… Ska diskutera det. Esther gick ju på Depo-Medrol i ett och ett halvt år. Jätebra. Men sen så blev perioderna kortare och kortare och dyrt… Så jag provade med kortisontabletter enbart, men inte heller det funkar. Så nu är det vaktande av matskålar till 1000 här, Arne får K/D, Esther får Z/D och Ebbis bebbis pipis får vad f*n som helst….Skämt åsido, hon får MJau torrisar med kyckling. Men ingen ska ju äta av de andras mat. Ok, om Pipis och Arne tjuvar av andras, det gör ju inget, men Esther får ju absolut inte äta något av de andras. Suck……OCh inte kan jag utfodra alla med Z/D hellerr, för det tål inte Arne som helfoder.