Känner du igen denna rödljusa katt?
Fick in honom på Renova för några dagar sedan (tog upp honom i famn när han var på väg till maten) och han är en tam katt, utan märkning någonstans. Inget chip. Kastrerad. Hade lite tovig päls, luktade "jag-har-gått-ute-ett-tag-katt".. Inte illa, men av lite tjära, båt och hav. Renova ligger ju vid kajkanten, mitt i centrala Göteborg omgiven av stora leder. Fast vattnet på ena sidan då.
Han bor nu i ett stödhem där han kan vara juni månad ut. Kallas Bodde och är en jättego katt. Kelar gärna men gör det främst när man kommer fram till honom.
Har sökt ägare på olika sätt men det har inte gett resultat ännu.
Känner du igen honom? Vet du någon som saknar en ljusröd /cremeröd och gosig hankatt?

Men lille kissen då! Där var väl ingen bra miljö för lille "rödskinn". Nej dessvärre har jag inte hört om någon som tappat bort en sådan, men har du annonserat i GP? Det kostar gratis med upphittade djur:-) Han kan ju ha vandrat ett tag men där finns ju inte mycket till bebyggelse i de krokarna. Möjligen om det skulle vara någon som bor längs kajen där och har haft en utekatt på sin pråm, det finns väl några kufar som bor där har jag för mig.
Hoppas han kan få ett nytt hem! Dags att börja annonsera här och var.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Puttar
JAg med! Vilken fin gest av Gp att införa såna annonser gratis!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Har haft en annons inne i GP men tyvärr gav det inget. Det ringde en dam som hoppades att det var hennes katt, också en röd men med ett jack i örat.
Så jag letar vidare och hoppas på det bästa för kära Bodde!
#5 Javisst är det en fin gest! Toppen av GP.
#7 Tack för tipset, det ska jag göra!
På torslanda är det gratis för uphittade kater. För bortsprungna så är det 9 kr för nio månade…..
#9 Jättebra sida, hade ingen aning om den. Tack! Lagt in annons på hittadjur.se nu och ska mejla annons till torslandakatter.se imorgon. Hoppas det ska ge något gott för missen.

Jag hittade denna annons:
www.upphittat.se/view.asp?id=2943 " rel="noopener noreferrer" target="_blank">http://www.upphittat.se/view.asp?id=2943
Ser inte svansen lite böjd ut?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Hittade den här sidan oxå
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"