Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 592 ggr
Imasy
0

Överkörd eller misshandlad?

En vän till mig, har en ungkatt som försvann i torsdags, och kom hem i natt när vi satt i telefonen.

Hon säger att han inte kan stödja på ena bakbenet, att det liksom hänger helt lealöst. Hon tar kontakt med strömsholm som tycker hon kunde avvakta tills i dag.

Hon ringde Djursjukhuset här, och de tyckte att hon kunde komma in idag på dagen. Men då min vän antog att benet var brutet ville hon in omgående. Det fick hon betala 400 spänn för :/

Väl där inne visar röntgen att benet är helt av vid hasen. Inga inre skador hade han. Om han hade blicit påkörd, borde han inte varit mer skadad? Han hade för övrigt inga sår heller.

Hur som helst så drar detta lilla kalas iväg på mer än 10.000 kr, så tack och lov föär försäkring.

Sidentass
0

åhhh..stackars arma missen…svårt att säga vad det kan ha varit..men något otäckt har ju hänt iallafall..jag är glad att alla mina är försäkrade nu..

Tänker på missen o hoppas att den får hjälp nu och att benet går att rädda..

Imasy
0

jadå, benet skulle inte vara några problem att få ihop igen.

Men vi vet ju inte när han skadade sig. Hände det när han stack iväg, eller en timme innan han kom hem?

Hur som helst så vart han nyss kastrerad, så op såret därifrån har väl knappt läkt, men förhoppningsvis så ska han väl lugna ner sig. kanske var han ut på sitt första och sista friarstråt?

Jenna-Gun
0

Vår Sara blev tuschad ac en bil när hon smitit ut 18 veckor gammal.

Hon klarade sej med ett bakbensbrott..

Är helt frisk numera.

Hawknestgrove
0

Kan ju vara en olycka. Faktiskt högst troligt. Skulle itne tro att några sadister hade nöjt sig med att enbart bryta ett bakben. Nä, inga katter ska vara ute på egne hand! Jag är så glad åt min lilla rastgård och att mina kissar är säkra!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....