Fy för människor som motarbetar
Försöker på olika sätt hjälpa katter i nöd och nu ville jag göra en insats för Akutgruppen. Satte därför upp Akutgruppens rivlappar på flera anslagstavlor och har kollat dem när jag går ut med hundarna. I torsdags såg jag att någon rivit av en lapp och jag blev glad för det. När jag går förbi igen på fredagen är hela lappen borta och det är väl fräckt. Direkt såg jag framför mig en människa som inte gillar katter och inte vill ha dit några. Dömer på förhand utan att veta hur föreningen arbetar och det är dålig inställning.
Nu har jag också kommit över en insamlingsbössa som vi fått ställa på disken i ett Hembageri med Cafe & Catering som drivs av stora djurvänner. Vi har pratat mycket om katternas situation så där fick vi också sätta upp rivlapparna så nu kan de inte rivas ner. Hoppas nu nu att kunderna är givmilda så jag kan sätta in pengarna på Akutgruppens konto.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Ja visst är sånt tråkigt. Hoppas ni får in en slant i bössan nu.
//Pia
Hoppas ni får en slant i bössan :)

Wow! Vilken insats! Tack!

Håller tummarna nu för att folk öppnar plånboken!
Toppen insats du gjort, men jag håller verkligen med dej om att det är trist när folk sabbar..

Jättetrist:-(
OT har jag kommenderat ut min mamma, som bor i sthlm att sätta upp akutgruppens lappar-hon har i sin tur raggat upp en väninna, så tydligen går de och sätter upp lappar :-)
Om alla rekryterar någon, så kan vi bli många som engagerar sig :-)
ja att folk tar ner lappar som dom ändå inte bryr sig om e dålig stil för då tar dom ju ifrån alla andra en chans att hjälpa till. Jag hoppas att folk lägger ner sina slantar i bössan :) men bra jobbat med allt du gör :)
JA du, det där känner jag igen. Satte upp såna där kastreringslappar, som vi hade här inne, Men gissa hur fort de försvann….
Det finns ett väldigt bra ordspråk.
"kasta en sten bland hundarna, den som får smällen, han gnäller värst"
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tack alla ni som hjälper oss! :-) Det är verkligen guld värt och vi är så tacksamma!