Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: annonsdiskussioner
Läst 1864 ggr
Linda-Lou
0

Hjälp med oseriösa köpare!!

Är det någon här som bor i trakten västmanland som vet om det finns någon person man ska akta sig för att placera sin katt till? Förutom det som varit på nyheterna nu då. Jag har fått ett mail till ifrån tjejen ifråga som var intresserad av Puck men ett nytt mail från en ny mailadress. Dock var telefonnummret detsamma. Så jag vet att det är från samma tjej då hon först kallade sig ett namn och sedan en förkortning av det. Behöver snabb hjälp och det ska då tas i PM.

Kram på er!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Låter ju jättekonstigt att maila från en annan mailadress och med annat namn. Om hon inte skrev att det var hon som varit i kontakt tidigare skulle jag då inte sälja min katt till denna person. Nåt kan ju inte lira om man håller på så

Hawknestgrove
0

Mja, jag har flera mailadresser jag använder. Så det tycker jag inte att du ska hänga upp dig på. Men ta en koll på personen, via telefonnumret. Kolla via Ratsit exempelvis. Och även om det inte är juridiskt hållbart, kräv att få skriva kontrakt och att få hälsa på. Vill hon ha katten, så lämna inte ut den med en gång. Be henne komma och vid tex det besöket, så kan du erbjuda dig att åka till henne med katten.  Finns säkert fler tips av flera. Fråga henne även rakt ut, varför hon använde olika adresser och på sätt och vis olika namn.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Även jag har flera olika mailadresser så det tycker jag inte är konstigt men helt klart udda att använda olika mailadresser till en och samma person utan att göra klart för dem att man är samma person. Men det är min känsla att det är konstigt att göra så. Men bara du #0 kan ju avgöra om hon kändes seriös

Linda-Lou
0

Jag har ju en annons på blocket som hon svarat på 2 ggr det var så det gick till och det känns olustigt att hon glömt att hon skickat ett svar redan på min annons och sedan skickar ett till…

Kram!

Hawknestgrove
0

Hur har det gått?

Ledin
0

jag har själv 3st mailadd så det e väll inte så konstigt :) det e vissligen en jag andvänder mest men dom andra lite då å då. Jag tycker att du ska ringa upp henne för ger man ut sitt nr så är man lite intresserad iaf. Sedan kan du göra ett hembesök om du kan (itne för lågt från dig) kan du lämna han där på det viset så ser du ju hur han kommer få bo.

Linda-Lou
0

Japp med människan har ej hört av sig igen så hon får inte en till chans att höra av sig nu…tycker det verkar väldigt oseriöst.

Kram!

Hawknestgrove
0

Nä då kan det ju vara. Hör hon inte av sig, då är hon inte seriös.