Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 6411 ggr
Therese87
0

Snälla hjälp Nynäshamns-katter!

I nynäshamn(som hela Sverige) vimlar det av förvildade och hemlösa katter, på våran återviningcentral, bensin stationer, våtmarker mmf. Några vänliga själar har precis startat en kattförening, men får ingen hjälp av kommunen som anser att det inte alls finns hemlösa katter i kommunen Skrikandes 

Dom är för närvarande ca 40 medlemmar, men för att Djurskyddet Sverige ska hjälpa dessa med bidrag är det ett krav att förenignen ska ha minst 100 medlemmar! Din hjälp behövs! Länken till deras hemsida är http://www.nynaskatthem.se/ och man kan vara både aktiv och passiv medlem, medlems avgiften är 150 kr per år, emr information finns på sidan. Man kan antingen skriva sina uppgifter i själva insättningen eller maila ingegerd.brahn@comhem.se eller ringa 08-7715103.(har fått tillåtelse att lämna ut dessa uppgifter av personen i fråga)

Jag ska själv bli medlem nu på fredag då min föräldrar pening kommer in. Självklart ska jag hjälpa dessa stackars hemlösa pälsklingar. Gör nynäs-katterna en tjänst och dessa vänliga själar att kunna starta ett riktigt katthem och bli medlem!

Mvh /Therese Melin

essut50
0

Självklart behöver Nynäshamns ett katthem. Har nu skickat in pengar så jag ska bli medlem..

Vill gärna stödja Nynäshamn för där kommer Maggan47:s Flisan ifrån.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

Puttar upp! Tyvärr så har jag itne råd att vara med i fler föreningar än jag redan är….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Therese87
0

#1 sixten, min katt, och flisan kommer från samma ägare här i nynäshamn. han berättade att sixten föddes på en altan nära en bensinmack här i nynäshamn

essut50
0

#3 har för mig att Flisan kommer från Botkyrka innan hon hamnade hos killen i Nynäshamn som tar hand om hemlösa katter.

evamojje
0

Min mamma och syster bor i Nynäshamn så jag kommer att stödja denna förening som jag vet tyvärr verkligen behövs där.

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

solweig
0

tänker bli medlem.

leevan
0

Har precis blivit medlem!

Therese87
0

puttar upp!

Hawknestgrove
0

Jättebra puttar upp jag med…

essut50
0

Puttar upp när alla har fått lön/bidrag..

Hawknestgrove
0

Puttar jag med!

maggan47
0

Jo Flisan fångades in i Norsborg av en kille från Nynäs som verkligen lever för hemlösa katter, han hade tänkt behålla henne, men hon blev svårt mobbad av alla hans katter, så han kunde inte ha henne kvar, för hennes egen skull, finns han med i föreningen Therese, måste han väl göra, ska också bli medlem Maggan47

Therese87
0

#12 Ja han finns med i förmedlingen. Det var via honom jag fick reda på att de skulle starta ett katthem

Hawknestgrove
0

Vill putta upp, samtidigt som jag talar om, att min stickade majkatt går till förmån för denna lilla förening…..