Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1353 ggr
jmaard
0

Katthemmet i Piteå, en stor applåd!

Jag måste säga att Hittekatten i Piteå gör ett FANTASTISKT jobb! Det är så synd att de måste lägga ner, finns så många katter i denna stad som är beroende av hjälp.

Hjälp Hittekatten i Piteå genom att skicka ett litet bidrag, just nu tar de ur egen fick för att kunna göra vet. besök och köpa mat till katterna.

En stor applåg till er på Katthemmet i Piteå

Hawknestgrove
0

JA, de borde verkligen uppmärksammas! OCh i samma andetag Lena, som ahr adopteraty de tre bröderna därifrån! Så nog behöver deras fina kissar uppmärksammas på flera forum, så de slipper avlivas. Fristen går väl ut i november, eller har jag fel?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

jmaard
0

Har har ingen aning, har inte kollat det.

Men nu måste jag faktist ge en större applåd till Hittekatten i Piteå det som ligger i Öjebyn. Jag måste säga att de gör ett oerhört jobbe med att få hemmet att leva. Utan pengar och utan arbetare så klarar de sig mycket bra.

Nå nu tycker jag att de borde få lite reklam :)

Hawknestgrove
0

Puttar upp!!!!

Sidentass
0

putt!

Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Jättebra att du stödjer Hittekatten i Piteå! Läste på din sida att ni försöker starta en stödgrupp för katthemmet på skolan du går på.

Vi har adopterat tre bröder från Hittekatten i Piteå. Tristan kom till oss augusti 2006 och i november 2007 åkte jag upp med Norrlandståget och hämtade hem hans två bröder Pasifald och Sigfried. Vi bor i Mellerud i Dalsland så det blev en lång tågresa som kissarna fick göra. Allt gick dock över förväntan bra. Pasifald och Sigfried var skygga katter som nu har blivit ganska tama. De är ganska lika varandra alla tre och jättesöta kissar.

Katterna på Hittekatten i Piteå är alla mycket trevliga och mysiga. Vi hoppas verkligen att det löser sig för dem alla innan tidsfristen går ut. Den 1/11 2008 får det bara finnas 9 katter på katthemmet, som haft dispans sedan 2006, när de mycket olyckligt drabbades av kattpest.

Sigfried, Pasifald och Tristan

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

jmaard
0

Jo jag ser det som ett roligt projekt och något som behövs. Det gäller bara att fler ska få upp ögonen. Just nu står jag själv och försöker med min rumskompis som stöd men det kommer nog att bli mycket jobb.. Hippsvipps så är tiden ute. Det gäller att agera nu!

Hawknestgrove
0

Men går det inte, att få över det hela på någon anna så att tillståndet kan vara kvar?

Ankie
0

putt

Hawknestgrove
0

Puttar upp!

Jenna-Gun
0

Men krävs det inte omfattande ombyggnationer för att får driva det vidare.  Tror det är därför de inte får ha katthemmet kvar. Rätta mej om jag har fel.

martdat
0

läste i nån tråd att det inte bara är pestens fel att de måsste sluta men minns inte,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Ja, jag vet inte. Men om det är kattpest, så har vi ju massa levande bevis på, att det inte existerar längre. Titta bara på Lenas tre bröder!

Erika91
0

Dte är synd att det måste läggas ner. Är inte det, det enda katthemmet i norr?
Jag har också läst som martdat om pesten.
Jag hoppas att det kommer att vara kvar.

Hawknestgrove
0

Puttar upp för de trevliga kissarna! Tiden rinner iväg!