<u> Kattakuten i Skyllberg</u>
Kattakuten
Kattakuten ligger i Skyllberg mellan Örebro och Askersund. En grupp kattvänner gick ihop och beslöt sig att hjälpa katter. Kattakuten tar hand om alla katter, omplaceringskatter och skygga katter. Alla katter stannar så länge tills rätt hem hör av sig. Nu finns det en 20-tals katter inne till försäljning. Kattakuten omplacerar ca 100 katter om året.
Katterna finns i en trevligt ombyggt bod och med i medlemmars hem.
.jpg)
Det kommer också in katter från kattkolonier som blir kastrerade, vaccinerade och id-märkta och blir utsläppta till deras gamla ställe där de blir matade. (TNR-metoden) kattungar behålls inne för omplacering.
Kattungarna blir dubbelvaccinerade och köparen får ett intyg på att kattakuten betalar kastreringen och id-märkning då katten uppnått könsmogen ålder.
Pengar kommer in genom deras loppis, insamlingsbössor och gåvor.
Vill du ger lite pengar till deras trevliga verksamhet sätt in pengar på
ICA- Banken konto 92705706984, kontohavare Helena Åhlund
Liten tips: Kolla deras "Söker Hem" sidan under http://kattakuten.se/. Där finns mysiga katter:)
Kattakutens svar på katthemsenkäten finns under #3 på Katthem i Sverige.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Så fantastiskt! En sån grej hade jag velat fixa här i Strömstad med. Men de sk kattvänenr som finns här, är tyvärr bara fnoskiga kattsamlare,,,,,
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja, Kattakuten bevisar att man inte behöver ett stort katthem och en komplicerad förening för att hjälpa katter.
Att kunna omplacera 100 katter om året är ett väldigt bra resultat. Men det finns säkert ändå mycket arbete och engagement bakom.
Och att de praktiserar TNR-metoden gör de ännu mer sympatiskt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
dom har gjort det mysit o fint för katterna riktigt ombonat jätte bra jobbat.
Det låter ju jättebra! Som sagt men behöver inte ha så stora domäner för att kunna hjälpa katter. Bra med sådana här förebilder! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Intressant läsning! Kul att se hur andra har det.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Har själv besökt Kattakuten i Skyllberg och kan garantera att katterna har det fint och ombonat. Heder åt dem och andra som startar en egen liten verksamhet för att hjälpa hemlösa katter. Hoppas detta reportage sporrar fler att hjälpa i liten skala.

Hade missat denna tråd. Men är glad att jag hittade den nu. Otroligt fint de har ordnat det för missarna där.
Och vilket engagemang att få till det med så små ytor.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Väldigt bra insats för katterna och jag gillar verkligen deras upplägg med hur de arbetar.
Kollade på hemsidan och jag uppkattar verkligen deras ärliga beskrivningar av katterna. Det gör allt lättare för den som fastnar för en kisse och förhoppningsvis hamnar den rätt från början.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Jättefint!!!1 Tänk om man hade bra folk i närheten!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Puttar upp så ingen missar denna intressanta läsning! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Är det någon därifrån som är medlem här på Hittekatter?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Inte medlem men dom hjälpte mig att omplacera en honkatt som jag tog hand om i sommras.
Hon hade även två ungar, men dom hjälpte livlinan till och placerade om.
Meningen var att vi tänk behålla den honan, men pga ekonomin så valde jag att be kattakuten om hjälp att omplacera henne.
Men sedan har min ekonomi blivit bättre sedan dess så med facit i hand kunde hon ha stannat kvar, men det kunde jag ju inte veta då ……
Och å andra sidan hade jag ju inte kunnat hjälpa till med lille Teddy om hon varit kvar, så det finns nog en mening i allt som händer trotts allt