Någon som kan hjälpa?
Vi har en långhårig grå hankatt som har varit på besök till och från. I början på hösten så började han komma oftare på besök.
Jag kunde inte bara låta han vara, utan satte på han ett halsband med mitt telefonnummer och frågan om han hade något hem, han hade på sig halsbandet i ca 1½ v då han kom utan halsband.
Jag har satt upp lappar på affären, pratat med djurensvänner om det är någon som saknar han.
Han är en väldigt go och trevlig kille, och hade det inte varit för min ena hund som blir "galen" när han får syn på katten så hade han fått stanna här.
Han kommer bra överens med min andra hund och även mina två katter.
Han behöver verkligen få komma in i värmen permanent.
Han finns mellan Säter och Borlänge.
Hejsan
Jag pmar dig!
förresten, vart i falun bor du? stadsdel?
har du kollat efterlysningar på blocket?
>Putt
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
det är jag som är lite snurrig kokko. TS bor inte i min stad.
däremot så har hon berättat för mig i pm vart hon bor. i samma håla (förlåt, men jag växte upp där så jag har rätt att säga så
) bor en bekant till mig som förlorat sin misse för ett bra tag sedan, och den katten stämmer överrens på beskrivningen som den som TS hittat.
min bekats katt smet, som ungkatt och okastrerad, och sen har hon ej sett honom. så antingen gick han vilse eller passade på att dra på friarstråt.
har skickat vidare TS nummer till min bekant, så får hon ta kontakt med TS.
Berätta gärna hur det går.

Ja - hoppas att det är samma katt nu!
Tänk om det vore så….
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
det var inte samma katt. världen var bra liten. TS känner min bekant ;)
Så synd
Men kanske din kompis vill ha en ny katt?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Kan inte din bekant ta in katten så länge tills ett hem eller ägare hittats? Tycker så synd att den ska vara ute.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
jag vet inte om hon vill ha en ny katt eller den som sprungit bort. jag umgås inte med henne eller så, utan vi har en gemensam vän, och det är genom henne jag fått höra att den katten min bekant hade har sprungit bort.
TS känner ju som sagt min bekant, så hon har kanske redan frågat?
Detta med halsband kan jag säga att katter tar lätt av sig dom själva så att den inte har på sig halsbandet behöver inte betyda att någon tagit av den. Katter är ju smarta dom går dit där det finns katter för där finns det ofta mat. Jag hoppas att någon äger katten o ser till att den inte är borta så mycket som det låter som att den är (borta från hemet) Sätt på katten ett nytt halsband med ditt tele o namn på om den har kvar det i en vecka borde ju fallet vara så att den inte har något hem. Skulle min katt komma hem med halsband som inte jag satt på så skulle jag ju tagit av den halsbandet å ringt om jag såg ett nr på den skulle jag ringt. Mina katter har jag haft reflexhalsband på på kvällarna då det e mörkt men dom har kommit in utan mågna gg å jag har hittat dom ute.
Nu har jag iallafall kontaktat katthemmet i Avesta/Krylbo och ställt han på kö.
Han är här och äter morgon och kväll, och jag passar på att gosa och kolla efter ev. skador. Han ser ut att må lite bättre efter kuren med Profender, men han är fortfarande mager.
Önskar verkligen att han fick komma in. Det är så typiskt att ena hunden och han inte tål varandra.

Synd att det inte var den katten. Synd också att inte han och hunden tål varandra. Hoppas han snart får komma in på katthemmet!
Puttar upp….
du har ingen möjlighet att ha han på toa eller nåt en kortare tid?
det kanske går bättre med din hund då också, då hittisen fått eran "hemma-lukt" ?

Det finns även ett katthem i valbo. Gästrike katthem då de flyttat precis så kanske de inte har så många kissar inne och kan hjälpa dig med denna kisse.
Det är ju inte så långt mellan falun och gävle

putt!
Tack för tipset om Gästrike katthem ska ringa dit imorgon.
Jag har tagit in han i badrummet när det har varit som kallast, har då stängt in Dumle. Har även tagit in katten när Dumle har varit borta och då har katten varit lugn och nyfiken, katten har hälsat på Felix (den andra hunden) utan problem.
Men katten känner av när Dumle är hemma, och blir stressad Hade det varit "bara" hunden så hade det varit lättare men katten är lika förbannad tillbaka.
Dumle blev riven svårt i ett öga av den här katten när han var 12v, något som jag antar sitter i.
Putt

Jag kanske kan hjälpa…

Det vore underbart om du kunde det!

Jag har pm:at bumbimia. Katten låter jättemysig, men jag bor i Göteborg, så vi får väl se vad vi kan ordna…
Transport brukar ordna sig så det är lugnt…
Har mailat dig nu. 
#24 Men vad bra om det kunde lösa sig för den här kissen. Och transport det brukar lösa sig precis som essut skriver. Här finns underbara människor som ställer upp! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag håller tummarna.

Åh, vi är inte hela vägen framme ännu… jag hoppas att jag kan hjälpa till. Väntar bara svar på två frågor…

Fast om det skulle lösa sig, så kan jag ju redan nu fråga om det är någon som vet någon som är påväg mellan Borlänge och Göteborg det närmaste… Min nuvarande katt håller på att bli alldeles skogstokig av ensamhet. Han vill så gärna ha en kompis! Hans gamla kompis gick vidare till katthimlen för några veckor sedan :~(
För första gången i sitt liv är min Hermes ensamkatt, vilket han inte alls trivs med. Därför har jag liksom en "kattlucka att fylla" just nu… om man säger så.

Såg nu att det fanns Djurtransport iFokus… då vet jag vart jag ska skriva om det blir aktuellt :)

Vad tråkigt Zhara, att eran katt fick somna in. Tröstkram!
Det vore suveränt om det skulle kunna lösa sig med denna kisse så att han fick komma till er.
Japp djurtransport finns ju, men du kan ju ocksålägga ut en tråd här också om hjälp med transport om det nu blir så. Det ökar ju chanserna på att få tag i någon :)

Tack… det är sorligt att mista en vän…
Nu har jag fått svar på de frågor jag hade, och det låter som att katten kommer att passa (och trivas) finfint hemma hos mig! Då var det bara transportbiten kvar då…

Härligt!
Har du startat en tråd på djurtransport.ifokus?

Ja, jag har startat en där och en i tråden djurtransport här. Nu går jag bara och väntar på någon vänlig själ som ska åka mellan städerna och kan ta med honom…
TS kunde ta katten till Örebro, så antingen handlar det om resa typ Borlänge - Göteborg eller Örebro - Göteborg. I erbjudandeslistan på djurtransport.ifokus har jag även läst att TS mamma pendlar mellan Borlänge och Uppsala, så om någon ska resa mellan Uppsala och Göteborg är säkert även det en smidig lösning.

Det ser ut som att katten kanske kommer hit måndag eller tisdag… väntar på svar angående transport. Det är väldigt spännande iaf :)
ojojoj vad kul :) kanske du Zhara kan ta kort på grabben med så får vi se hur han ser ut :) vad det värmer i hjärtat på en att han kommer få ett hem äntligen :D

Men för sjutton, det är väl klart att jag tar ett kort! 
En helt egen presentation utlovar jag.
Härligt med kissefoton

Nu är det bestämt att jag ska möta kissen som kommer med essut till centralstationen imorgon.
Ni kan tänka att jag är förväntansfull!
Veterinär är bokad till på lördag för hälsokontroll och vaccinering. Håll tummarna för att han är frisk och kry!
JA verkligen! Om han är Ok, blir han väl av med klockspelet samma dag?

Nej… Jag vill inte skrämma slag på katten genom att droga ner honom det första jag gör. Han blir av med klockspelet så fort han har bott in sig här hemma dock! Han ska ändå vara inomhus med en kastrerad hankatt till sällskap, så det är ingen direkt risk att han avlar fler hemlösa katter tills vi har lärt känna varandra.
Pratade även med veterinären om att jag tyckte att han kunde få bo in sig innan kastrering, och hon höll med om att inte utsätta honom för onödig stress precis i början.
Jag hoppas att jag tänker rätt?!
Fast det kan bli mer bråk mellan katterna om en är okastrersd.
Ja, ofta så går det bra. Men jag håller med att ska du behöva betala jourpengar, då det är på en lördag, så kan du gott vänta några dagar. MEn PM:A Zenitha här inne, hon var ju den som fick upp MR MAffig från mig. Där gjorde hon det som var enklast, dagen efter MR MAffig kom hem till henne, inte ens 12 timmar efter faktiskt, så var tid bokad för alltihopa. Du kan höra mer med henne eller med Solweig, hur det var, nu var ju MR MAffig(BAMSE) en väldigt lugn kisse, som tog allt med knusende ro.

Ah, mja, det är inte jourpengar som jag förstår det, utan snarare storstadslyx där de har öppet kliniken några timmar lördag jämn vecka…
Jag hinner ju märka till på lördag om det är ovanligt bråkigt, annars vill jag inte utsätta honom för allt för mycket stress.

Alltså, i och med att jag aldrig har träffat katten och i princip bara har det som står här på forumet att gå på kring hur han är, känns det som att jag först vill se hur han reagerar på ett nytt hem och får möjlighet att känna sig trygg, innan jag utsätter honom för det ingreppet. Är han hur lugn som helst så blir det giljotinen så snart som möjligt, verkar han väldigt uppstressad av flytten vill jag skapa ett förtroende mellan mig och katten först.
HAha, giljotin…. Den var rå! Men jag fattar vad du menar!

Snipp, snapp, snut så var fertiliteten slut! ;)
Kinas fattigaste man… Tom- Peng- Pung
Nu är det klart, katten åker till Göteborg imorgon eftermiddag.
Du är ju helt fenomenal….

Du är underbar Essut!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Så den lilla Gustafs-bon ska få bli storstads bo :) Vad härliga ni är allesammans!

.

Jag har inga problem att ladda länken jag själv postade.
Den var ej hyperlänkad till klickbar, ber om ursäkt att jag hjälpte till när den ej då var klickbar, kommer givetvis inte ske igen

#58 -> Äsch! Snälla du, be inte om ursäkt för att du ville hjälpa!!! :)
Jag fick också den första länen oklickbar men sen funkade det tredje gången jag tittade in här.
//Pia

Den var oklickbar, men den länkade till rätt ställe! Jag är för van vid att använda copy paste när jag kikar på länkar och tänker inte på att andra inte har den vanan inne. Men just klickbarheten gick jag in och ändrade.
då jag inteville stressa bamse mer med att få in honom i buren igen, fick jag en tid till vetten redan dagen efter. så inom loppen av 12 timm från han kom från gunilla var han klar med allt.
nu är han världens underbaraste kisse här hemma . lugn o fin
lycka till med katten!!!
Ja, Zenita, du var underbar. OCh tack för all uppdatering jag fått om den lille(store)Det är guld värt för både mig och tanten att kunna tala om hur kissen har det…..