Jourkatten Sixten har fått permanent hem!
Nu har vår KKS-jourkatt Sixten fått ett eget hem! Satte ut annons för ett par veckor sedan. Efter ca en vecka ringde det en spekulant som visade sig vara vår närmsta granne. De ville ha en kattkompis till sin honkatt och hade fallit för Sixten. Till saken hör att Sixten haft svårt för kontakten med andra katter. Hos oss har det inte gått alls. Men med tanke på att de bor i huset bredvid var det värt ett försök. Lämnade Sixten där förra tisdagen med en doftspridare Feliway. Idag pratade jag med hussen och fick veta att allt gått strålande. De båda katterna är redan bästa vänner. Så nu får Sixten stanna kvar där permanent. Är glad som en lärka! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
o så kul att det funka.
Härkigt att det funkade.
Kanske för att det var en tjej där förut, och inte en kille.
Lycka till Sixten
#2 Ja jag tror också det att det blev annorlunda läge med en honkatt som också är kastrerad.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Underbart!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Härliga nyheter!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#0 Trevlig läsning
Fräck som jag är, någon ny stödkatt på gång 

Härligt att sixten fått ett permanent hem, och dessutom granne med er
#6 Det får bli en paus nu. Vi har ju så många kissar med bröderna från Piteå samt Isolde som är en skygg liten kattdam - också KKS-jourkatt. Sedan är vi bakjour åt Mimmi som den äldre damen adoterade.
//Lena

ååh vad härligt att läsa ;D .
Grattis lilla Sixten till egna nya hemmet ;D

Ja, vad skoj att snygge Sixten funnit sig tillrätta hos egen matte! Om du ångrar dig angående jourhem, Lena, så går det ju en transport från Vislanda till Göteborg i slutet på veckan…du bor väl här i närheten?

#10 Vi bor i Mellerud ca 12 mil norr om Göteborg. :)
//Lena
En solskenshistoria med Sixten som vinnare!

Ja, det är klart, det är ju en bit att gå… 
så roligt med kissar som får egna hem till slut Maggan47
Lena, har du fortfarande kontakt med kvinnan som tog in Sixten på stationen i Halmstad? Hon blir säkert glad att höra att det gick bra för Sixten.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Roligt att Sixten nu fått ett alldeles eget hem och att du också får följa hans fortsatta liv på nära håll.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Det här var en underbart bra start på min forumsdag 
Medarbetare på jack russel terrier
Helt klart toppen! Så bra för Sixten!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#15 Nej tyvärr så har jag inte haft någon mera kontakt sedan han precis hade kommit till oss. Fast det kan hända att hon är inne och läser här på forumet ibland.
//Lena