Rapport fr nya matten om KKS-katten Mimmi!
Har precis talat med Mimmis nya matte i Göteborg.
Mimmi är en 6 år gamal Hittekatt som förra året blev övergiven av sin matte i Ronneby. Naquita fångade in henne i höstas och sedan har hon varit i ett stödhem i Stockholm för KKS räkning. Då Mimmi inte var någon ungkatt var det svårare att hitta ett lämpligt hem åt henne. Tyvärr är det inte lika stor efterfrågan på äldre katter. För ett tag sedan fick jag genom jobbet kontakt med en äldre dam som blivit ensam sedan hennes vän gått bort. Hon visade sig vara kattälskare men var lite rädd att ta ansvaret för en egen katt pga sin ålder. Vi bestämde då att vi står som bakjour för henne om något skulle hända. Så blev det bestämt att Mimmi skulle komma till damen ifråga. Det tog lite tid att få till transporten. Essut ställde upp och åkte enkom för Mimmis räkning från Stockholm till Göteborg den 9/2. Efter en dryg veckas mellanlandning hos oss i Mellerud kom Mimmi den 18/2 som nykastrerad till sin nya matte i Göteborg.
Idag den 1/3 har jag fått rapport från matten. Allt går strålande. Mimmi och matten har funnit varandra. Mimmi trivs som fisken i vattnet. Sover säng om natten och är så tillgiven och trevlig. Ikväll skulle det bli räkkalas, (märk väl att räkorna kostar nästan 200 kr per kg just nu). Även en grannfru har blivit kär i Mimmi. Bättre kan en kisse inte ha det.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

200 kronor för lite räkor, jo dom har då minnsan fäst sig vid varandra dom alltid! ;)
Underbart! :)
#1 Ska kanske förtydliga att det inte blev ett helt kg för Mimmi utan en lite mindre mängd.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

**Roligt att höra solskenshistorier.
**
Åh va kul att höra att Mimmi och damen gillar varandra.
Man blir så glad när äldre katter får ett bra hem.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Så underbart att höra.
//Pia
Fantastiskt kul att de trivs ihop.
#4 Hon var mycket tacksam mot dig också Essut som tog med Mimmi ned till Göteborg. Han sa "tänk att det finns sådana underbara människor".
//Lena
udnerbart att det går så bra:D
#7 Det var så lite jag gjorde.
jag älskar ju att åka tåg, det är så mysigt att titta ut genom landskapen..
Superkul att läsa att det går så bra i nya hemmet!
Du gjorde en toppen insats Essut!!!!

Så härligt.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
vad glad jag blir när även lite äldre katter får ett hem, och vilken lycka för damen, som nu har sällskap Maggan47
åh, vad fint det är att höra att dom trivs så bra ihop med å fjäskat insig hos grannen med ;) Fint av dig Lena som står som bakjour och Essut som ställde upp som sällskap åt Mimmi på tåget :)

Vad härligt att hör atta allt går så bra :) Att dem har hittat varandra. Vad underbart för tanten att få en katt och veta att någon ställer upp för henne den dagen hon inte finns längre.
Fint. Tipsa granntanten att det finns fler kissar….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Där sa du nått Gunilla :)
#15 Fast vi behöver flera som kan vara bakjour först innan vi kan gå ut med den typen av erbjudanden. Vi har själva fullt eftersom vi måste räkna med att ha en plats för Mimmi vid behov.
//Lena

vad härligt! :D sånt här blir man så glad av.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Har nu pratat med Mimmis nya matte ytterligare en gång. Allt går så bra. Mimmi är till stort sällskap för sin matte och trivs som fisken i vattnet. Igår var de på återbesök hos veterinären för de andra vaccinationen.
//Lena

Jag blir så oerhört glad o varm om hjärtat när jag läser den här berättelsen! Nu har dom stor gläjde av varandra..en äldre dam tillsammans med Mimmi..som såväl behövde ett alldeles eget permanent hem, underbart helt enkelt!
Super!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Åh va härligt att läsa om Mimmi, kul att dom trivs med varandra.
Jag har en kille som behöver ngt liknande! Han finns i Kalmar, veterinären uppskattade hans ålder till mellan 5-10 år gammal. Så hör ni ngn äldre som vill ha en katt, så tänk på "Knut" Han finns på min sida på www.kks.nu under Emmas katter
Puttar upp för Knut! Det var ju en vit kisse ju! Så sööt!
//Lena
Puttar upp!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Putt för vita Knut.

Puttar