Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 395 ggr
missempty
0

Alldeles för många kattungar...

Jag vet inte om man får länka till en blocket annons härinne, så jag gör inte det… men jag hittade en annons på blocket, upplagd 18 februari kl 18.20 under "Katter och hundar", Örebro.

Snälla gå in där och kolla! Annonsen fick mig att reagera. Föder de upp katter okontrollerat?! Så många kattungar som de hade till salu, och dessutom födda under flera olika tillfällen. Jag vill maila människan och prata lite vett med henne, om kastrering osv - men jag känner att jag inte har tillräckligt med mod till det. Snälla, kan inte någon härinne göra det istället? Vi borde få henne att förstå vikten av kastrering osv, vad gör hon med kattungarna hon inte lyckas sälja?

Får vi länka till annonser? I så fall kan jag lägga länken här direkt, säg bara till!

JosephineF
0

Nej, vi får inte länka till annonser, däremot får vi PM:a länken så om någon vill ha den, pm:a trådstartaren!

GosChippen
0

**Vad är PM:a ??????
**

Hawknestgrove
0

Använd tredje fliken, den bredvid Forum och Artiklar. Där står det inkorg. Jag ska PM:A dig, så ser d u vad som händer….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jenna-Gun
0

Men fy så trist läsning

Verkar vara huskatter oxå

Jenna:(

missempty
0

Ingen som vill försöka ta kontakt med kvinnan? Det verkar ju inte ta slut heller ju, fler och fler kattungar föds… så ledsam läsning alltså. Gråter

Pm:a mig om ni vill ha länken!

Hawknestgrove
0

Puttar upp…..Vill du ha en färdig mall och skicka iväg, så har jag en liggande….Var förra året en av dem, som bevakade Blocketannonser, men jag orkade inte helt enkelt… Men jag har en bra mall om du vill ha

missempty
0

Gunilla, det vill jag gärna ha! Kan du PM:a mig den färdiga mallen? Då kan jag maila människan själv.

Hawknestgrove
0

Ska bli!

Hawknestgrove
0

Klart. Nu har du fått två st,den ena är för kattungar den andra är för vuxen katt.

missempty
0

Jo, jag fick båda, men jag skulle vilja skriva något om hur viktigt det är att hon kastrerar SINA egna katter, för det verkar som om hon har massa okastrerade honor som föder kull efter kull efter kull… och dessutom verkar hon ju ha svårt att få kattungarna sålda!

Så hur skriver jag på bästa sätt om hur viktigt det är att kastrera sina egna katter, så detta inte händer?

Hawknestgrove
0

Hm…..HR en liten tabell som du kan infoga….

Hawknestgrove
0

Klart! Så nu kan du använda mina mallar som "skelett" eller planka av helt om du vill. Men byt namn, hehehe!

missempty
0

Det var inte riktigt det jag var ute efter heller, men jag tog med tabellen i mailet. Jag har i alla fall fått iväg ett mail nu… och gulp - nu väntar jag på svar. Hoppas hon förstår att jag inte vill något illa, bara värna om katterna!

Hawknestgrove
0

Ja, men den tabellen är bra, även om den i praktiken inte stämmer, för alla överlever ju inte. Men sen har väl vanessa något om att en okastrerad honkatt föder 120 ungar under sin livstid… Var beredd på, att du kan få ett elakt svar. Men trösta dig med, att det har vi här inne fått mycket…. Det som inte dödar, det härdar……Se det så. Ingen kan slå ihjäl dig via mail. Om de tycker att du är feg som mailar, så säg bara att det är det minst störande sättet att ta kontakt och att det faktiskt är dyrt att ringa.

superglenn
0

Jag skickade också ett mail till henne.

Få se vad hon svarar…

Sidentass
0

Usch så trist.!!! .ska ta o gå in o titta på annonsen..så blir det nog ett mejl härifrån också..

missempty
0

Tyvärr har hon ändrat i annonsen nu, och har "bara" två fjolårskattungar kvar att sälja. Ledsen Synd, att jag inte kopierade annonsen - för det var verkligen inte lite kattungar hon hade…

martdat
0

Har ni fått svar på era mail?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Erika91
0

:/
Bra att ni mejlat henne!

missempty
0

Nej, fick inget svar på mitt mail… hon ändrade bara annonsen.

Erika91
0

Surt :/

Blondieisbackagain
0

Kan du va så snäll o länka mig adressen på PM jag hittade inte anonsen :/

missempty
0

Blondieisbackagain, har pm:at dig

Lena
0

Tyvärr är det inte allt för ovanligt med huskattuppfödning. Särskilt av långhåriga huskatter som ofta går under "Norsk Skogkatt utan stamtavla" som det brukar heta. . Inte alls kul med dessa trender som blivit allt vanligare…..

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

tervmatte
0

Jag fick inget svar på mitt mail….

Erika91
0

Hon slängde det säkert i papperskorgen Fundersam