Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2398 ggr
Lucy
0

Akut hjälp behöves i Skåne - läs detta!

Hej!

Jag behöver akut jourhem till ett antal katter. Katterna kommer från en kvinna med för många katter. Det är nu akut att de sista katterna får ett gott hem, annars får de somna in. Oskyldiga katter som får sätta livet till..

Katterna kommer att vara FIV/FELV testade, kastrerade, vaccinerade ( om de inte e allt för sjuk). Katterna kommer behandlas mot ohyra. Allt detta görs innan katten kommer till Dig!

Är tacksam även för tillfälliga lösningar, om någon kan ta in ett antal katter i en kort period.

btw har jag tre till som kommer omhändertas denna vecka, 3 honkatter tama. Sköldpaddsfärgade - inte lika akuta.

Katterna det handlar om finns i Trelleborg. Stöhemmet ska finnas I Skåne. Maila mig! aaron@kks.nu

Jag har inte tid att gå in här och svara på frågor eller så. Utan maila mig.

Vänliga hälsningar

Aaron Persson

Kattkommando Syd

Hawknestgrove
0

PuttaR UPP!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

putt

annebeate
0

Putt…….

Lucy
0

Är jättegalad för den snälla tjejen i Landskrona som kan ta in två katter i sitt kök i en månads tid. Fler såna stödhem behöves om inte katterna ska behöva avlivas.

Som sagt kontakta mig på aaron@kks.nu (Stödhemmet ska finnas i Skåne).

Även transporthjälp behöves. T.e.x. de två katterna som ska till Landskrona behöver lift från Veterinären i Oxie till Landskrona.

Vänliga hälsningar

Aaron Persson

Kattkommando Syd

Lenore
0

#4 Är glad att jag kan vara till hjälp för katterna! Hoppas att någon kan ställa upp med transport så att dem kan koma hit bara. ^^

Hawknestgrove
0

#5 Hör dig för på Djurtransport i fokus!

Lucy
0

Ska också säga att ni får gärna höra med era bekanta om de kan ta en katt. Där är även 4 katter varv två jättetama som behöver utemöjligheter - det bästa vore för dem om de fick leva som stallkatter.

Vänliga hälsningar

Aaron Persson

Kattkommando Syd

Lenore
0

#6 Ska bara få svar först om när katterna har fått tid till vetten så det blir lite lättare för folk att veta om dem kan eller inte. :)

Caitlin
0

Hej Aaron! Vet att du inte har tid att gå in här så ofta, men har du bilder på kisarna lägg gärna in dom här! Så folk får se vilka superfina kisar det är du pratar om  :)

destiny
0

Puttar

Gissar att det är katter från samma ställe som min stödis Pussi kommer från. Det är Pussis söte son på bilden till vänster.Kyss Ni som är hos Hagavetten i Oxie kanske får se honom. Han charmade en vet., flyttade till Haga och blev Prinsen på Haga. Glad

Sidentass
0

#5 Underbart att du kan ställa upp för missarna!

Lenore
0

#11 Ja det känns bra att man kan hjälpa! Synd bara att jag inte kan ta dem så länge. Hade gärna haft dem här så länge dem behövde men vi bor ju i en tvåa med 3 illrar så katterna kan tyvärr bara vara i köket, och det är ju synd om dem att vara där alldeles för länge. Önskar vi bodde större! Men man tager vad man haver och gör det bästa av det. Glad

Lucy
0

Hej alla!

Hittils så har det bara kommit in ett jourhem, det i Landskrona. Fler jourhem behöves om ingen katt ska behöva avlivas.

Tansporten är löst!

Som sagt även tillfälliga platser för katterna behöves!

Vänliga hälsningar

Aaron Persson

Kattkommando Syd

martdat
0

Hoppas,,,, och puttar,,, hörde i måndags att en del av Matbolls kompisar blivit avlivade,,,, Hon med 30 katter i Vislanda. länsvetten hade sagt de var för dåligt skick för att omplaceras,, men jag såg inga sjuka katter när jag var där, bara vansinnigt skygga,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Puttar upp….

Jenna-Gun
0
LittleL
0

#13 Jag kan ställa upp som jourhem men jag bor inte i skåne, tyvärr. /Sylvia

Lucy
0

Ska bara säga att KKS-mailen inte funkar. Men det går bra att ringa till mig på  0709-40 36 48. Inte efter klockan 22:00 tack.

Vänliga hälsningar

Aaron Persson

Kattkommando Syd

SMMM
0

Finns katter närmare dig som behöver hjälp med.. :)

Lucy
0

Kan berätta att det finns permanent hem till två katter och stödhem till 2 - kanske 3. Men det är fler katter som behöver hjälp! Som det ser ut just nu, kommer katterna omhändertas på måndag.

De måste alltså bort innan måndag.

Vänliga hälsningar

Aaron Persson

Kattkommando Syd

MorganP
0

#20 Alla vet ju vad som händer om de omhändertas Gråter

Morgan

destiny
0

#20 Aaron ringde mig igårkväll och berättade… Gråter

puttar upp tråden

Lenore
0

Putt

destiny
0
destiny
0
Lenore
0

Två dagar kvar till katterna blir avlivade! Ingen som kan hjälpa? Förvånad

Lenore
0

putt

destiny
0
Lenore
0

putt igen

LittleL
0

Hur har det gått med dessa katter?? Jag bor 40 mil från Malmö så det är verkligen inte nästgårds men om skjutas kan ordnas… Har ingen möjlighet att ta mig till Malmö själv, tyvärr. /Sylvia

Lenore
0

#30 Jag tror att det fortfarande finns katter som behöver hjälp! Ring Aaron på 0709-40 36 48 då han inte läser i denna tråden! Skjuts kan säkert ordnas på något sätt. Hoppas du kan ta någon katt, dem som är kvar imorgon avlivas!

Ankie
0

hur många katter finns det kvar? Puttar för brinnande livet för dessa raringar.

Lenore
0

Jag har faktiskt ingen aning om hur många som finns kvar. Jag vet just nu bara att två hanar kommer till mig imorgon. Hoppas att alla är utom fara nu! Imorgon kommer dem som är kvar omhändertas och avlivs! Fot i munnnen

Ankah
0

Herregud….vad dåligt man mår av detta….har verkligen försökt hos alla jag känner…ingen som vill ha katt nu..!!!   =(

Erika91
0

Oh my god! Nej fy. Varför ska det vara sån press för?:/

Lenore
0

Ja det känns hemskt! Men i sånna situationer får man tänka på alla dem man har kunnat rädda mot alla odds.

Denna kommentar har tagits bort.
Erika91
0

Joo det är ju sant. Hur många har blivit räddade då?

Lucy
0

Hej!

Kan berätta att en katt har flyttat till stödhem idag. Imorgon flyttar 4 katter, varv två till permanent hem, samma hem.

Kvar är det två röda okastrerade hankatter som kissar överallt. I KKS gästbok är det en person som vill ha två "stallkatter". Så jag hoppas på snabbt svar från henne. Där är en perser kvar som är löst, och en svart hankatt som har FIV. Den kommer jag inte kunna lösa. Men om jag har tur så hittar jag jourhem till de andra två röda.

Så som det ser ut nu är det 3 katter som rikseras att avlivas.

Jag har hjälpt kvinnan med 41 katter sen i våras. Varv en av min kollega har hjälpt till och förmedlat 4 katter av dem.

Vänliga hälsningar

Aaron Persson

Kattkommando Syd

Lenore
0

Tack för uppdateringen! Hoppas verkligen dem röda hanarna kan räddas!

Erika91
0

Kan inte avskjutningen skjutas upp igen?

destiny
0

#39 Du har gjort ett jättejobb.

Jag hämtade en av katterna där i maj. Efter ca tre dygn här fick hon fyra underbara ungar. Tre har flyttat men den fjärde gullungen bestämde jag mig för att behålla. Kyss Hade mamman varit kvar hos den här människan hade troligen varken hon eller ungarna levt idag. Helt säkert är att ungarna hade inte gjort det.

Erika91
0

… och idag är det dax för avlivning.
Har ni lyckats att fånga in de röda katterna?

Ankie
0

Hoppas så på att det löst sig för dessa katter även för den sjuke svarte katten.

Ankie
0

Ingen som har hört något??? Hoppas att det ordnat sig

Lucy
0

Dagen kortfattad = skitdag

För det första så kan jag berätta att bara 3 katter kom till veterinären idag, kvinnan såg inte katt nr. 4 som bor ute.

Veterinären ringde mig för en timme sen och berättade då att den ena katt som skulle upp till Landskrona har FIV. Vilket inte var särskillt lyckat… så den katten kan inte placera i något stödhem.

Har iaf pratat med djurinspektören idag och fått denna vecka ut!

Så ni som har stall, och kan ta en eller två katter, hör av dig till mig! 

Aaron KKS

martdat
0

Vad är FIV? nån som kort kan förklara vad det innebär? har förstått att det är smittsamt men  inte mer, elr var det det som kallades katternas aids? Hur smittar det?

martdat
0

Tack!

destiny
0

Om jag lyckas…kort på två av katterna. Har varit och hämtat dom hos vetten idag. Dom ska inte stanna här utan ska vidare. Korten gör inte dom rättvisa, dom är lika söta båda två.

destiny
0
Erika91
0

Å vad bra att ni fick veckan ut på er iaf! Är det fyra katter kvar?
Men den/dem katterna med FIV, de kan ju kanske få ett hem fär inga andra katter finns?

destiny
0

Dom två katterna som jag hämtade igår (bilder ovan) är dom två mest underbara katter man kan tänka sig. Igår var dom helt naturligt trötta och mådde lite illa efter kastreringen men var ändå snälla och tillgivna. I morse, efter allt dom varit med om på mindre än ett dygn, var det två helt otroligt kelna och tillgivna katter som mötte mig. Glad Så svårt att slita sig från dom för att gå iväg till jobbet. Dom ville bara kela. Den svarta gick runt i rummet och kollade allt och kom fram emellanåt för en klapp. Den vita låg och vilade sig på ett lågt bord. När jag sträckte fram handen för en klapp vred hon ner huvudet så jag skulle komma åt att klia ordentligt.

Jag vet inte hur gamla dom är men en vild gissning är att den vita är knappt ett år och den svarta några månader yngre. Dom är ganska små och nätta båda två.

Förmodligen har den här människan köpt katterna på annons/blocket av människor som litade på henne.  Detta är som jag gissar eftersom jag vet att hon gjort så. Jag har träffat henne och hon har en svada som inte är av denna världen. Kan helt säkert få säljarna att tro att hon ska ta så bra hand om katterna hon köper. Skrikandes

Erika91
0

Å de är ju söta dem kissarna! :)
Nej men, har du kontaktat djruskyddsinspktören?
Hur länge ska du vra jourhem till dem?:)

destiny
0

#54 Kissarna är jättesöta Glad 

KKS har kontakt med djurskyddsinspektören.

Jag bara hämtade katterna hos vetten igår eftersom dom som skulle ha dom inte hade möjlighet att hämta dom igår. Däremot har dom varit här och hämtat dom i kväll. Så katterna har redan flyttat.  Ledsen

Ankie
0

Hur har det gått här?

Erika91
0

Ja hur hard det gått Lucy?

Lucy
0

Hej!

För ni som undrar så ligger det på hyllan.

Då jag inte är intresserad av att placera ut FIV-katter i några hem. Jag tycker det är fel, och jag vågar inte ta på mig det ansvaret om de skulle rymma. Ska ta en diskussion med djurinspektören. Så får vi se vad som händer!

Återkommer i ärendet!

Vänliga hälsningar

Aaron Persson

Kattkommando Syd

martdat
0

#58 Förstår dig fullkomligt!! trisst att de skulle vara sjuka,,,

anniii
0

Så tråkigt, stackars små kisar! Hoppas att det kan lösa sig på något sätt… 

Hoppas att de kommer att ha koll på tanten i fortsättningen så att hon inte kan skaffa fler katter! Skrikandes

Erika91
0

Men hade de röda katterna också Fiv?

Lucy
0

Förmodligen har de FIV. Då De två som har är inte gamla, så med stor sannolikhet har de FIV…

Lucy
0

Kan nu berätta att de två FIV-positiva katterna somnade in i söndags. Väldigt tråkigt men det bästa eftersom de har FIV, och att man inte kan bota det. Då det bara förlänger lidandet om man ska medicinera om och om igen tills de inte har något imunförsvar kvar.

De andra katterna, har fått hem. Nu har tanten bara sina två katter kvar, i vänstan på hur det blir, om hon får behålla dem eller inte. Katterna var hos veterinären igår och blev kastrerade, vaccinerade & id-märkta. Samt hennes långhåriga katt blev rakad då den hade tovor!

Men av 41 sjuka katter, kunde jag rädda ett 35-tal som har fått hem!

Vänliga hälsningar

Aaron Persson

Kattkommando Syd

Erika91
0

Vad tråkigt, men jag förstår att det var för deras bästa.
Båda dem röda katterna hade FIV?

Skönt att så många katter kunde räddas! Som jag sa i en annan tråd, ni är underbara!

martdat
0

#63 35 katter är inte illa det! bra jobbat! klart man inte kan låta de lida, den dag jag blir obotligt sjuk med bara lidande framför mig hoppas jag att det blivit lagligt med aktiv dödshjälp,