Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattmat
Läst 432 ggr
Mettan
0

Spotty börjar bli sig lik igen nu

GladMin lilla kattdam Spotty, som blir 7b år i november, har börjat promenera omkrinbg ganska så mycket nu. Dessutom kommer hon upp till mej i sängen igen, kelar lite och lägger sig sedan vid huvudkudden.

Det har hon inte gjort sedan i somras när Semlan kom hit. När sedan Jindra kom och försökte ta över hennes plats var hon mycket i köket, ovanpå städskåpet. Hon drar sig fortfarande dit när hon vill vara helt ifred, men hon är mycket mer sällskaplig nu. Detta har hänt sedan småkatterna flyttade. Hon gillade inte dem precis, men hon har ju aldrig själv fått några ungar.

Hon bodde i stort sett ute, innan hon flyttade hit och jag vet att hennes mamma försvann när hon var ca 4 veckor. Hon blir aldrig någon knäkatt, men hon är ganska sällskaplig just nu i alla fall.

När småkatterna bodde här gick det ju åt väldigt mycket mat här, eftersom de åt bra och det behövde de, eftersom de växte. De vuxna katterna åt också mycket och jag köpte hem massor med burkmat och torrfoder denna gången också.

Jag vet inte vad som har hänt, men katterna äter inte alls så mycket längre. Jag får till och med kasta burkmaten vissa dagar.

Kan det vara så att de pausar lite, eftersom de åt så mycket tidigare?

martdat
0

Katt som huvudkudde är myzigt,,,  Mina äter med lite olika i perioder, brukar gå lite upp och ned, kanske har med årstiden att göra,,, vet inte

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ledin
0

ja ma nska inte proppa i katterna en massa mat jag är lite som du jag ger å ger å sen äts det inte upp, så nu har jag slutat med burkmat (1 årsen jag köpte burkmat) nu ger jag bara R C det är ju ett helfoder och så är det bra, vi funderade på byta foder men eftersom detta funkar bra dom är fina i päls,vikt,hälsan osv så tyckte vetten inte att vi skulle behöva byta foder till ett dyrare som jag tänkte på :P. Jag var lite inne på hills foder men det kostar 200:- mer men så kan det ju vara värt det fast jag lysnar på vetten dom är friska och do mfår så mycket beröm när vi komemr dit så hon såg ingen andledning till o byta foder.

Ankah
0

Jag ger också bara RC, lite burkmat någon gång (då gärna de dyyyyyyyyyra märkena), lite som en festgrej. Man skulle kunna tro att man som människa bara inbillar sig att katterna uppskattar festligheterna, men då har man inte sett mina två kissar när det vankas Gourmet Perle…