Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 579 ggr
Imasy
0

Jag vill ha er åsikt....

har fått flera svar på annonsen om Amanda och Matilda. Nu ska man ju inte döma ut folk efter hur de skriver, kan ju vara ett toppenhem även om husse/matte inte "kan svara" på en annons.

själv ställer jag mig tveksam till en del svar, även om jag vill diskutera vidare med en del, vill ju hitta det ultimata hemmet till dem båda.

vill nån hjä'lpa mig att ge sin åsikt på de annons svar så pm:a mig.

Lena
0

Bra att du är noggräknad när det gäller deras nya hem. Gör en lista med kriterier och ha framför dig när du ringer upp de som svarat. Ställ gärna lite kuggfrågor på det sätt så att de själva inte kan räkna ut vilket svar du vill ha.

Hade gärna hjälpt dig med att läsa svaren men är tyvärr lite krasslig idag. Hoppas någon annan medlem har lite mera kraft och energi och kan hjälpa till.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Imasy
0

ja, ni som sitter här är väl samma skrot och korn som jag själv Flört känner att de vänner jag brukar bolla ideer med kanske inte är lika petiga som jag, men inte för del delen heller såna som skiter i hur katten får det.

Jenna-Gun
0

Joo då minst lika petiga.

Tyvärr kan inte jag annat än säja som Lena. Ställ frågor.

anniii
0

Hur har det gått?

johnnys girl
0

Jag har skött förmedling av alla våra katter som finns i olika akuthem (Sth Katthem)i flera år, Det går till så att folk måste maila in en intresseanmälan för en speciell katt först och det är jag som tar emot alla de mailen.

Är det något jag lärt mig, så är det just det du säger, att bakom de torftigaste raderna med en massa felstavningar kan det dölja sig ett fantastiskt hem. Man faller gärna för dem som skriver bra och stavar rätt, men det gäller att inte låta sig luras

Skriv upp de kriterier du tycker är viktiga för ett bra hem innan du ringer. T.ex ute eller innekatt, kända allergier, småbarn, andra djur i hemmet, om de haft katt tidigare osv. Lyssna på vad de säger även mellan raderna. Kräv att de hälsar på katterna ett par gånger innan de får hem kissarna Då får du en chans att studera hur de beter sig med kissarna och kan samtidigt genom oskyldigt småprat få ganska bra pejl på hur de är som personer och deras inställning till katthållning.

Lycka till!

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se