Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 53 ggr
Uppkatten
0

Påkörd katt frös fast

I dag läser jag på FB om en katt som har hittats ute, med päls fastfrusen mot marken, skrikandes.

Upphittaren tar med sig katten hem, börjar efterlysa ägaren, försöker få tag i jourveterinär, försöker hitta någon i närheten som har en chipläsare o.s.v.

En person tycker sig känna igen katten och tar kontakt med en granne, som mycket riktigt är kattens familj.

Katten tas till veterinär där man bl.a. konstaterar att bäckenet är skadat, att svansen möjligen kommer att behöva amputeras p.g.a. köldskador. Katten får följa med hem och blir ompysslad av sin familj.

Det som gör mig mörkrädd är att en allvarligt trafikskadad katt verkar ha lämnats åt sitt öde av en bilist. Eller märkte inte bilisten vad som hände?

En allvarligt trafikskadad katt ska inte behöva frysa fast där ute efter olyckan. Som bilist har man att stanna, kontakta polisen o.s.v.

Nu håller jag tummarna för att det går bra för den här katten.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
0

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
0

😿👿😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!