Katten Pelle sprang 3 mil...
Katten Pelle smet utanför veterinärmottagningen och sprang hem istället. En sträcka på 3 mil. Det är nästan så man undrar om Pelle har en dubbelgångare… 😊
https://www.sverigesradio.se/artikel/katten-pelle-smet-fran-veterinaren-sprang-tre-mil-hem
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Dom är ju helt fantastiska våra katter att kunna hitta hem heja Pelle han visste vad han gjorde 😽
Ja, ibland kan det nog vara en dubbelgångare som kommer "tillbaka", men den här katten har både individuella vitfläcksmarkeringar och id-märkning.
Exakt hur det gick till när han tog sig hem igen kan man bara spekulera om, men jag blir nyfiken på hur kattens utevistelsevanor ser ut, dvs. inom hur stort område katten brukar röra sig. Kanske lyckades han lifta tillbaka till Osby med ett fordon som åkte åt rätt håll och att han väl i Osby kände igen sig? Är han en "vandrare" kanske han är van vid att orientera sig även långt hemifrån..?
Sajtvärd Katter iFokus
Vilken vaccinmotståndare😃😃
/Maria
#3: Det var en lönlös kamp för jag läste på fb att dagen efter hemkomst gjorde veterinären hembesök istället! 😄
Sajtvärd Katter iFokus
#4 Stackarn 😃
/Maria
#3: Ha ha ha ha den var bäst ha ha ha jag garvar ihjäl mig vaccin motståndare jamen absolut den va la go och bäst 🤣🤣🤣