Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterdjurskyddsfrågorkattsjukdomar
Läst 124 ggr
Uppkatten
1

Julöppet hos veterinären?

Hur ser det ut med julöppna veterinärmottagningar där du bor?

Bra att ha lite koll så man vet vart man kan vända sig om oturen är framme.

https://sverigesradio.se/artikel/sjuka-djur-pa-julafton-da-kan-det-bli-problem?fbclid=iwy2xjawhr1dzlehrua2flbqixmqabhdp74-mwswuderngbzxded-pexk_7agwtwainwg-okos9inlalu4asvqlw_aem_p_rmy_pn2gxpjkxxci_ruw

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Om våra husdjur blir sjuka i jul kan vi förstås inte råda över. Att få en akuttid hos en veterinär kan dock vara svårt.Stora kliniker håller stängt julafton ...
Fridaaaa
1

Extremt dåligt tyvärr :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lona
0

Vi har Blå Stjärnan med jouröppet dygnet runt. Jag är inte så nöjd med dem egentligen men bättre än inget. På jourtid har de till exempel inte alltid veterinär med kirurgikompetens ens för relativt okomplicerade men brådskande operationer men djuret kan väl få smärtstillande eller första hjälpen i alla fall. 😕

Jag har för övrigt varit inne både midsommarnatten och på påskdagens morgon, trodde att det skulle vara fullt med folk i väntrummet när allt annat i Storgöteborg var stängt. Helt tomt, vi var enda patienten.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Uppkatten
0

Där jag bor verkar det vara bättre än på många år, men alla dagar och dygnet runt är det nog ännu inte öppet. Och min ordinarie veterinär har stängt i rätt hög utsträckning.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

OberonsMatte
0

Jag bor i Stockholm och brukar förlita mig på Anicuras dygnet-runt-öppna djursjukhus i Bagarmossen. De senaste gångerna det varit riktigt akut har de dock haft akutstopp, dvs. fullt. Då har de hänvisat till Evidensias Södra djursjukhuset och som tur är har de alltid kunnat ta emot då. Det hände både vid Rubens senaste stopp-i tarmen som behövde opereras och när Oberon blev riktigt dålig och behövde läggas in för understödjande behandling och undersökning/utredning.

Att de som faktiskt har öppet ändå inte har tid att ta emot är också en oro.. Som tur är finns numera även Awake (ännu ett dygnet-runt-öppet djursjukhus) relativt nära mig, och jag tror de ska ha öppet "som vanligt" även under helgen.

Sajtvärd Katter iFokus

[Gunvaldsmatte]
0

Bor i Åmål (Dalsland) och här finns det öppet i nya kliniken (Animalia) på klämdagarna, men inte på helgdagarna..
Osäker på Evidensia..

Uppkatten
1

Sedan 2023 har Universitetsdjursjukhuset i Ultuna haft helgstängt på grund av personalbrist och arbetsmiljöproblem. Nu håller de öppet under jul- och nyårshelgen. – Det är viktigt att kunna erbjuda vård under helgerna, säger Katja Puustinen, veterinär på UDS.
Uppkatten
1

För första gången sedan pandemin kommer universitetsdjursjukhuset i Uppsala kunna hålla öppet under jul och nyår.Även detta år har flera privata aktörer ...
Lona
0

#7: Oj, jag trodde absolut att UDS var ett av de djursjukhus som hade jouröppet jämt.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com