Hittad kattunge Viksjö, Järfälla
Hittades vid tunneln vid viksjöleden/macken.
Vrålhungrig och skrikandes.
Sällskapligt, går att lyfta etc…
Han är kastrerad och har halsband.
Verkar vara runt 7-8 månader gammal.
Inget av mobilnumren som finns på halsbandet går att komma fram på.
Han är mörk, tigrad blå (grå)
Kontakta mig per pm.

Nej vad tråkigt för stackars missen att ha kommit bort. Må det bara vara "bra" ägare. Men det bör det ju vara eftersom den har halsband och är kastrerad etc.
Vart är katten nu?
Hoppas att ni snart får tag i ägaren!!
Han är ute, fått en ombondad låda och får mat vid jämna mellanrum. Om inget händer tills i morgon får han komma inomhus, medan vi fortsätter att leta efter ägarna.

Det kan väl inte vara så svårt att spåra ägaren om det finns telefonnummer? Är det inte lite riskfyllt att låta honom vara ute på ett sådant ställe, om ni ändå har möjlighet att ta in honom i morgon?
Inga av telefonnumren är registerade eller aktiva. Så man kommer ingenstans att försöka spåra mobilnummer. Har redan försökt.

#4 Konstigt..
Katter_e_mitt_liv; Håller fullständigt med dig. Konstigt.
Det nummer som är fullständigt är inte ens aktivt längre. Det andra fattas siffror i och går inte ens att spåra. På detta finns det heller inga efterlysningar på katten ut. Har letat.
Han har ätit upp maten som han fick vid middagstid och varit ute lämnat mera till honom. Se i morgonbitti om han varit där igen och ätit. Det finns annars ett varmt hem åt honom.

Ja det verkar ju inte särskilt seriöst.
Undra om man kan vända sig till Polisen. Tror de kan kolla inaktiva nummer. Värt att pröva!
Lycka till!

Då han är kastrerad, bör han antingen ha en tatuering eller chip. Så åk till polisen eller veterinären och kolla det hela. Passa på att polisanmäla också. Gör gärna lappar och sätt upp också i området. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
HUr går det?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vi hoppas att skråvmålet igår kanske gav energi så man orkade hitta hem. Osäker om han har varit där och ätit sedan igår kväll då vi fyllde på.
Om han kommer tillbaks tar vi in honom. Kollar efterlysningar hos polisen och om han är chipmärkt.
Första priotering är ju att han ska få komma hem.