Djurhjälpens kalender 2008
Hejsan, nu kan jag stolt säga att Djurhjälpens kalender finns att beställa :-). Så beställ redan nu, det som kommer att bli årets julklapp - igen. För den är älskad varje år och mycket, mycket uppskattad. Här möter ni tolv av de kissar som passerat Djurhjälpens händer de senaste 12 månaderna. Läs om deras liv, och njut av de vackra bilderna. Så välkommen in på direkt på vår hemsida (Och klickar vidare till beställningslistan på högra sidan) där ni även möter de kissar som finns kvar hos oss, eller så går du direkt till beställningsforumuläret.
Välkommen och gör ett väldigt lyckat julklappsval som hjälper fler tassar att komma in från kylan, få mat i magen och kärlek i själen. Tack. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag har redan beställt två stycken.

Å jag slog till med fem stycken igår! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

O nu har jag också beställt..:-)

Jag beställde förra året exemplar av Djurhjälpens almanacka som var jättefin, klart värd att beställa
.

Jag kommer att beställa! Jag ska bara först kolla på jobbet om det är fler som vill hänga på…
har beställt också Maggan47

Jag med. :)

Vad ni är snälla mot de lidande tassarna som räddats och kan räddas framöver.
Tack för att ni beställer dem. För det är väldigt fin kalender, som alltid uppskattas. Och julens gåvor kan man aldrig planera för tidigt för, speciellt inte när de verkligen är gåvor. Både till den som får den och till katterna som kan räddas framöver.
Vill samtidigt applådera de som skapat kalendern, Pelle och Janne. /Vanessa
Jag har nu också några julklappar klara.
Vanessa, läste om projektet omvårdnadshem. Jättebra idé! Borde vara lag för alla katthem som avlivar svårplacerbara katter!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Vi har också 2007´s upplaga hängandes på väggen. En mycket trevlig produkt. Väl värd att köpa igen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag kommer oxå att göra en beställning i år igen. Jag ska bara klura lite på hur många jag ska ha….
jag har också beställt kalender.

Fast du får nog passa dig Lena, vi har en vit katt som omslagskatt. Lockar, lockar… /Vanessa

Jah har oxå beställt en kalender nu.. o kollat på kissarna.. vilka sötnosar =)

buhu… jag kommer inte in……..*snyft*…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Försök igen, för det ska inte vara några problem. Gå in på hemsidan först kanske går lättare, www.djurhjalpen.nu, sedan finns kalenderbeställningen på högra delen av det sidan. /Vanessa

Jag har beställt två kalendrar
Beställde kalendrar förra året och jag blev såld direkt för den är otroligt fin med både bilder och texter.
När jag såg på hemsidan att årets kalender är klar beställde jag direkt 3 st för jag vill inte missa den.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Beställt en:D
två beställda av mig….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ja den köpte jag från förra året och den var verkligen en bra almenacka som går till bra ändamål också :)
Roligt att läsa om katterna också!
Ska absolut köpa en!!

Nu har jag beställt en! :D

Jag har även kalender från NHR och de har en idé som jag tycker skulle vara med i er/andra katthems kalendrar…nämligen att var månad är separerad med info om föreningen och underst ett inbetalningskort för gåva. Så för var ny månad man bläddrar fram så får man först bläddra förbi inbetalningskortet och påminns på så sätt.
Eller är det FÖR gnidigt?? 

Ni har inga planer på att göra en mindre fickkalender som får plats i handväskan? det hade vart suveränt, då gör man ju reklam oxå för kissarna var gång man tar upp den på möten och annat.. jag hade köpt en,,,för det har jag bra användning av,,, skulle inte klara mig utan en..gjärna en liten så man ser en hel vecka åt gången när man slår upp den,,, och så märk ut hittekattens dag med nått extra!!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#24 En bra tanke, vi får se vad som händer till nästa år :-). /Vanessa

Så fall köper jag en jag med! :)

Så nu har jag beställt kalendrar även här ifrån:) Var ju väldigt nöjd med årets så nu väntar jag med spänning:)

Har ni skickat ut kalendrarna? Undrar för att jag har inte fått någon och hoppas det inte blivit nån miss….
Jag menar inte att det är brottom, är ju låångt kvar till 2008:)

jag tror dom håller på för fullt att skicka ut dom… kan meddela att den är väl värd att få… titta på juli….
… en sådan goding….köpte kalendern på katthemmet i söndags….
JULI JULI JULI
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Väntar oxå otåligt men vet ju så väl att det är ett hästjobb att paketera och få iväg dem till posten i sina blå lådor.
Tror min kalender är på väg för jag beställde väldigt tidigt. Men den som väntar på nå't gott väntar väl alltid lite för länge…. (har jag hört)
/Pelusa
Ja, samma här. Det är långt till jul och en ska jag ha själv. Beställde två

Tittar med spänning i brevlådan varje dag. Vet att de är på väg. Brukar beställa fem stycken och ge bort i julklapp.
#29 Vi var också där men vi kom lite senare denna gång vad synd att jag inte träffade dig. Jag väntar också med spänning varje gång posten kommer för kalendern är så fin och bra julklapp också.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Jag hoppas att jag har beställt?? Får väl vänta några dagar och se om det kommer något.
fick kalendern i dag. vilka ljuvliga katter det var. tack för kalendern. tusen tack.
Ja, mina lär väl också dyka upp då!
Men jag väntar med spänning, de måste väl komma till Hälsingland snart nu….

ÅÅååå idag kom mina oxå, jättefina:)!

Igår kom min som en glad överraskning i posten..den är bara såååå fin! Vilka vackra katter, o så fina berättelser man gjort om dom!!
Åh, idag fick jag mina kalendrar, vad fina de var!
Fyller ju år i juni, och fick en fin "födelsedags present" av Djurhjälpen, nämligen Liv, har varit kärlek vid första ögonkastet
hade hon inte bott så långt bort hade jag hämtat henne på studs! 
Åh, jag hade beställt, trodde väl det. Så idag kom dom till Göteborg. Vilka fina katter! Liv blev jag också lite kär i.

Fick oxå mina kalendrar i dag, Såå fin den är :-)
Jag väntar än jag….. med spänning

Hudik fick sin laddning med kalendrar idag! Det var ett riktigt roligt paket! Massor med "luckor"/fack med olika innehåll! TACK för kalendern! SÅ vacker!!
Vi fick vår igår! :) Trevligt! Nu har vi fått alla tre vi beställde. Stockholms katthem, KKS & Djurhjälpen. Och alla är helt underbara.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Idag fick jag se kalendern! Så fin den var! :D
Det är så spännande att läsa om katterna, det har ni lyckats bra med, i år igen! :)
Men Maltes kompis Sverker, blev han ockås "omhändetagen" av Djurhjälpen? Det har jag funderat på..
Nu har jag fem kalendrar, alla från olika föreningar, att dela ut som julklappar till släkt och vänner.
Ljuvliga kattbilder som vanligt hos alla. Gillade skarpt Stockholms katthems "Hyllning till skyggisarna" men oxå Djurhjälpens baksida "Vi vill oxå vara med".
Jättetack till samtliga kalendergrupper som gjort ett kjempebra jobb!
/Pelusa
#47 Vi ska ge bort två av våra till julklappar. Har dock inte bestämt vilken vi ska ha kvar själva. Alla är ju kanonfina.
//Lena

#40 Avstånd är inga problem. Vi har adopterat bort till Norrland och södra Sverige. Är det äkta kärlek, så är det äkta kärlek. Och de katterna har det hur bra som helst, och vi får brev från dem och så vidare.
#46 Maltes bror blev också omhändertagen av oss, och har fått ett hem. Vi har haft måna vita katter i år. Sist var en månad sedan, men han fick snabbare än snabbast ett nytt hem. En riktigt söttass.
Det roliga är att jag sålt kalendrarna flera gånger, men glömt att titta i dem. I år är det första gången sedan kalenderns begynnelse som jag inte arbetat med den. Känns tomt, men är så glad att den finns och kommit ut. Så nu måste jag köpa den själv och titta.
Älskar Stockholms katthems kalender och framförallt temat på den. Så den värderar jag en massa. /Vanessa

Mina låg i brevlådan igår. Nu blir det fina det julklappar!
Har fått de fyra jag beställt.
Två från KKS och två från Djurhjälpen.
Hur jag ska kunna välja vem jag ska behålla och vem som ska bli julklapp blir en svår nöt. De var ju så fina alla.
Mina låg i brevlådan imorse, de hade blivit blöta av regnet så jag var livrädd att de skulle vara förstörda men det var de inte. Väldigt fin kalender som vanligt, tack vare missarna och fotgrafen.
Mina två kom i fredags!

Vill skicka en hälsning och ett STORT TACK till våra fotografer Per och Jan som har gjort Djurhjälpens kalender till vad den är.
En enorm kvalite vad gäller bilderna, men så har de arbetat i cirka 6månader för att få fram bra bilder.
Och Per som även har skrivit texterna med hjälp av information från jourhemmen/katthemmet
Så BRA !!
Bara så super fin !
Jag är jätteglad över den, fick den häromdan. Som alltid är det jättefina bilder och berättelser om kissarna! Heja Janne K och Per! 
Vanessa >> det som hindrat mig är ju era regler (som visserligen är bra) att man ska besöka katthemmet ett visst antal gånger innan man får adoptera, och jag har lite problem med att åka ner till Sthlm flera gånger på raken, men jag kan skvallra om att jag har skickat in en intresse anmälan på henne, bara för att få veta mer om henne, hon kanske inte alls skulle trivas med det jag har att erbjuda henne.

När jag kom hem idag från min resa så fanns mina två kalender hemma här. Jätte fina katter var det.
Imasy, har för mig att dom som bor långt bort inte behöver åka till katthemmen antal ggr, men däremot måste dom komma själva och hämta katten. Vet en kisse som flyttade till Göteborg som gjorde så..Så lycka till, Liv som är så gullig.