Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattens-status
Läst 848 ggr
Mona22
0

vilka idioter det finns.

när jag åkte ut till flygfältet i torsdags för att prata skit så berätta en av grabbarna att någon hade dumpat två kissebebisar därute. han hade sett dem göra det och stuckit iväg. tyvärr var det på kvällen och han hann inte se vem det var. kissarna blev ju livrädda och sprang och gömde sig. detta hade hänt i onsdags. det var en cremefärgad och en svart kisse. ena kissen kunde de fånga på kvällen på onsdagen. den andra var helt försvunnen och på torsdagen hittade de den andra  i en av hangarerna , den hade på något sätt kommit in där men inte ut så de fick tag på den. kissarna var superrädda för att vara ute men han berättade att de blev lugna när han tog upp dem. han tog hem dem till sig och de var vana att gå på låda och allt . verkar vara runt 10-12 veckor så de är ganska "gamla".

förstår inte hur folk kan göra sådär. människan har alltså haft kissarna hos sig och lärt dem att gå på låda och allt och sen tröttnat och slängt ut dem. blir så ledsen när man hör sånt , men nu har kissarna allafall ett hem. tur att det finns folk som bryr sig. tack Lennart!! du är min hjälte ! 

kan inte folk ta lite mera ansvar. blir så hemsk ledsen. varför är katter en slit och släng vara ?. var hos veterinären med min huskatt för ett tag sen och hon blev förvånad att den var försäkrad och allt. hon visste inte ens att en huskatt kan få huskattsbevis från sverak som min har !

Alexej
0

Ja, det förstår inte jag heller. Dessa människor som kastar ut sina katter är ju helt normala människor, ofta med barn. Jag skulle resten av mitt liv känner mig som en svikare. Jag hoppas bara att nån gång kommer deras samvete tillbaka och då mår de nog inte så bra.

Du har verkligen en bra kompis, för det finns inte bara människor som slänger ut sina katter, det finns många som bryr sig inte om det!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

modellflickan
0

Människor som sysslar med såndant är inte friska nånstans…

Kattolin
0

#1 Normala? Ja förmodligen. Men alldeles säkert inte helt intelligenta!

Med intelligent menar jag att dom kanske inte är läskunniga!? Eller kanske inte hör!? Med tanke på att det ändå är och har varit sååå mycket tal om sommarkatter och vad som händer med dem så är det märkligt att det inte gått fram. Fortfarande lever alltså villfarelsen kvar att katter klarar sig utmärkt själva. Detta gäller uppenbarligen vare sig det handlar om små kattungar eller vuxna katter. Alltså, kan dessa människor ha fel på hörseln? Det har pratats både på radio och TV om vad som händer utslängda katter. Läskunnigheten bör väl också vara usel då det ändå har stått en hel del i tidningar om just vad som händer hemlösa katter.

Men jag håller med dig Alexis, normala människor är det helt säkert. Det jag skulle säga att dom saknar är väl empati och medkänsla för andra liv än människor. Jag hoppas precis som du att det ska komma för dom hur vidrigt dom betett sig.

Mona22! Din kompis Lennart är verkligen en hjälte! Rosor till honom!

Sidentass
0

men jisses..blir aldrig klok på mänskligheten..ända trösten jag har  i detta nu..är att missarna är omhändertagna!!! Tackar stjärnorna för den fina människa som kom i deras väg o räddade dom, den personen är värd en stor gedigen rosenbukett!!

Mona22
0

ja, jag är så glad att det ordnat sig men blir så ledsen för dessa kissar är inte de enda som slängs ut. =`(

folk som låter sina okastrerade kissar gå ut och få/göra kull efter kull efter kull… eller de som bara säger , hoppsan , nu är hon med ungar igen. eller den som har en hankatt som bara fixar massa oönskade bebisar. de har också ett ansvar…

Highlandertess
0

#0 - Med tanke på att många struntar i att försäkra sin "huskatt" så är det inte konstigt att veterinären blev överraskad. "Min" veterinär försöker få folk att försäkra och registrera katter. Fast genom att föreslå det då inte genom tvång eller nåt :-) Själv försöker jag få de kattägare som jag känner att inse vad bra ID-märkning och registrering är. Jag tar det i första hand, försäkring i andra. På så vis kan man kanske ta några steg framåt iaf :-)

Alexej
0

Ja, man behöver bara titta lite i alla sidor från olika katthem. Katt bortsprungen, ej id-märkt, det finns knappt någon chans att få tillbaka sin katt. På katthemmet som jag jobbade kom katterna in, blev kontrollerade på id-märkning och sedan sålda. Inget katthem har möjlighet att kolla igenom alla sidor efter en bortsprungen katt. Jag tror inte att kattägare är medvetna om det.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Wiizy
0

men jisses, hur kan man :O