Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 275 ggr
zenita
0

Hjälp o råd tages emot!!!!

min goliat är så elak mot tilda här hemma.

igår kväll kom hon ner på nedervåningen o goliat var fort där o jagade upp henne igen. sen senare på kvällen när hon var på toa så blev det samma visa igen. goliat flyger upp för trappan o jagar in henne i tobias rum igen. varför gör han så? han är inte sån mot pontus o timon.

Ankah
0

Tilda har väl flyttat in ganska nyligen, eller hur? Då har ju goliat plötsligt en ny individ som han inte känner och plötsligt ska bo med, klart han blir lite ställd! Jag har ett liknande problem här hemma, men det verkar ha blivit lite lättare sedan jag köpte Feliway, det verkar funka rätt bra. (Har bara haft i det sedan igårkväll..) Sedan får man väl låta det ta lite tid för dem att reda ut vem som ska bestämma och sådant, det finns ju en hel del saker man behöver reda ut innan man kan acceptera nya i sitt hem!! Det funkade rätt bra med en kattmyntepresent till den arga kissen också, men "glädjen" håller ju bara i sig en liten stund, till skillnad från Feliwayen.

sofia85
0

Han vill nog visa att han bestämmer…:)

Jag vet när vi släppte ihop våra tre stödisar men våra egna. Hade Texas jätte problem ingen verkade gilla han. Och dom morade och bråkade hela dagarna. Men sen satt ja ner med katter i omgångar och lekte med dom tillsammans. Till slut accepterade dom varandra ganska bra. Och några veckor senare blev ju min Iza och Texas super kära. Lämnade inte varandra. Nu är hon jätte ledsen när han flyttat…:(

vanessa
0

Vem vet vad Tilda gjorde mot Goliat på katthemmet. KANSke är problemet att hon fortfarande luktar katthem? Kanske du kan köpa Feliway och se om det hjälper. Annars så är det väl bara tid som kan hjälpa till. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.