En liten kille med tur!
Tänkte bara dela med mig av en liten solskenshistoria. Förra fredagen skulle en vän till mig komma på besök men hann inte ens hem till mig innan han ringde och besrättade att när han gått av spårvagnen hörde han en liten katt som skrek för sitt liv. Han och en kille till var de enda som reagerade och började leta efter varifrån skriken kom. Efter att en av dem klättrat över spåren hittade han en liten kille i en bergsskreva. Han var nog inte mer än 8 veckor, liten kall, hungrig och rädd. När jag kom dit satt han och skakade innanför jackan på han som hittat honom. Det blev snabbt bestämt att han fick följa med mig hem och jag tog honom innanför jackan och skyndade mig hem. Sen sprang han här och skrek i några timmar hungrig som han var. Jag ville ju inte ge honom för mkt mat på en gång då jag inte visst hur länge han varit utan. Men när han väl blivit mätt dröjde det inte länge innan han började spinna och bara efter en dag räckte det att han såg en för att sätta igång. En helt underbar liten kille som både var rumsren och kelig, jag har så svårt att förstå hur någon kunnat lämna honom där!
Redan efter 3 dagar fick han komma till ett nytt hem där han och hans nya kompis kom överens direkt. Bilden visar hur bra det faktiskt kan gå ibland!

Åh vad underbart! En STOR eloge till dig och killen som AGERADE!
snyggt jobbat.
massor med tassakramar från kattkolonin på söder
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Bra jobbat, Radisa.
Så skönt att veta att den lilla missen hamnade i de rätta händerna!
Nosgos och tasskramar till den lilla!
/Pelusa
Härligt.
Sånna solskenshistorier
behövs här.
Jättekram från Jenna

Ja det var verkligen så himla skönt att vara med om att allt bara går så snabbt smidigt och att det klickade direkt, trots att han fått en så jobbig start. Båda kissarna som nu bor ihop behövde verkligen en kompis och de började leka direkt när jag kom dit med honom. Ingen av dem hade någon tid för matte alls 

Härligt att läsa!
En redigt solskenshistoria :)
Men så söt han var missen! :)

Vilken söt kille! Tack, nu blev min dag genast lite bättre! :)

Underbart..underbart..vilken otrolig tur att killen fanns där..och att du kunde komma o rädda missen…vilken hemsk historia som fick ett så lyckligt slut..sånt här blir man så glad av!!!

Åh vilken härlig berättelse..Vilken sötnos det är.

Det var meningen! Sötnosen!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Vilken tur kisse hade som mötte folk som bryr sig. Kramar till dem och dig. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jättefint1 Sån tur den lilla hade!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Härlig läsning, nu blev jag glad :-)

Vilken härlig solskenshistoria, som värmer 
Säger som alla andra, vilken himla tur att det ordnade sig så bra och att kissen kom i vägen för rätt sorts människor. Han är ju kanonsöt den lille!
Blommor till dig och dina kompisar! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Rätt plats vid rätt tillfälle…… han hade tur den lille söte katten som träffade på er.

Puttar upp lite ;)
Härligt :)

Vilken liten going - jag vill också ha!