sotnos från viskafors

Vad härligt att se!
Wow vilken sötnos!!! Älskar svarta katter

Han är vacker, är svag för helsvarta katter :)
ja, han är såååå underbar. han är så rar som bara lägger sig tillrätta så snart man börjar klappa honom. och spinner. lille gull…
han är så väldigt kelen så han måste nästan ha haft en familj som unge tycker jag. de andra utefödda kattungarna vi haft har varit jätterädda och inte gått att klappa, men sotnos verkar fatta grejen direkt, det är som om han bara har längtat efter det. misstänker att någon kastat ut honom och syskonen :(

Sikken sötnos! 
Det var bra att han kom in i värmen till slut lilla sötisen.

Vad roligt att höra att det går så bra för er och Sotnos. Det känns så kul att de små skyddslingarna man hjälpt vidare in i värmen har det bra. Han är så sööt den lille
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Åhhh..vilka härliga bilder!! Blir så jätteglad över att höra hur gott goingen har det nu:-O)
lilla lilla kissen, vad glad jag blir att denna unge hittades i tid, tusen kramar och rosor, också samarbete över alla gränser, geografiska Maggan47

Han ser jättemysig ut
Jag har inte försökt mig på att lyfta i lille Tempo än med tanke på att han bet en farbror som gjorde det. Men klappa honom kan man göra hur mycket man vill nu.
Tack för uppdateringar med bilder. Vad bra det går, vilka framgångar han gjort på så kort tid!
Har Göteborgs Katthjälp börjat fånga in katter från Slotsskogskolonin nu? Spännande det får Miranda berätta mera om!
Bild från Slottskogskolonin med passande "inramning":
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
tack alla! ja, han är helt underbar. nu är han VÄLDIGT sugen på att få gå ut ur badrummet (han har ju ändå varit där två veckor nu). imorgon eller i övermorgon har vi bestämt att det får vara dags, då har det gått en vecka sedan slottskogsdamen som han bor med fick sin stronghold. jag uppdaterar förstås :)
#14 ja, jag vet i alla fall att de fångat in fyra-fem kattungar på ca fyra-fem månader. tror att de börjat med vuxna för sterilisering också, men är inte säker :) jag bodde i huset bredvid kolonin innan och det var så tungt varje år de sköt av så jag är otroligt lycklig över att det äntligen händer :)
Va kul att läsa :-) och va fin sotnos är *L*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Vad underbart att läsa! Så bra han har fått det den lille sötnosen.

Spännande att höra vad han tycker om ev. promenad i övriga lägenheten och vad han säger när han upptäcker nya kompisar
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
#15 Ja det är underbart att det blir ett TNR projekt nu. Jag jobbar nästan granne med Slottskogskolonin. Hittade grinden med katter när jag fotograferade för jobbets räkning.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
här kommer en liten uppdatering från sotnos! han fick ÄNTLIGEN (tycker han själv) komma ut ur badrummet i förrgår. först var det vääääääldigt läskigt med alla andra, man vet ju inte om de är snälla ju! på den här bilden är det sotnos som är det lilla svarta längst in vid väggen. inne och hälsar på är texas till vänster och shadow till höger, båda från göteborgs katthjälp.

resten av kvällen låg sotnos kvar i badrummet, men under natten måste han ha gått ut och börjat utforska. och var är det bättre att sitta än i trappan! där kan man ju spana på texas som leker som en galning!

och så här söt är man då!

och allt eftersom kan man ju våga sig lite längre ner. där får man ju sällskap av smokey också (också göteborgs katthjälp).

så så har vi det här hemma. han är mer försiktig med oss nu när han är ute ur badrummet, men det kommer nog att ge sig när han blivit lite vanare här hemma och lärt känna de andra katterna lite mer.
puss från sotnos!
Sååååå härliga bilder
Jenna

Vad härligt att kunna komma längre och längre ner på trappan. Att våga sig närmare och närmare. Ta det i sin egen takt. Att kunna se, lite från ovan, hur härligt det är att leka. Hur ofarligt det är.
Puss tillbaka på dig SotNos!! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Cool vägg!!
#26 tack :) det är från en kollektion som heter Hanna från Boråstapeter. vi funderade på om vi var lite knäppa som till råga på allt tapetserade med en tapet med katter på ;) men vi blev himla nöjda!
kan även tala om att jag och sotnos hade en riktig gosstund igår kväll. OJ vad han spinner när han kommer igång :)
Härligt att se honom i möblerade rum! Det går ju riktigt bra det där! Kul tapet som sagt! :)
//Lena
Så söt1 Finns det något blivande hem?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#29 nej, inte än. vi lurade lite på om vi skulle behålla honom, men hur underbar han än är så vill vi kunna ha möjlighet att ta in andra katter i nöd framöver, och med en katt mer i hushållet så blir det svårare…
så om någon vet någon som är intresserad av en mycket vacker och alldeles lagom kelen kille på kanske fyra månader så säg till! han kommer att vara vaccinerad och försäkrad. om han har ålder inne kommer han även att vara kastrerad. han är väldigt lugn och harmonisk och fungerar bra med våra andra katter. han är nyfiken precis som kattungar ska vara och spinner när man kelar med honom. en helt underbar misse trots en svår start i livet helt enkelt :)
kommer lägga upp lite mer bilder här men säg gärna till om ni vet någon som är intresserad! han finns i göteborg och bäst vore ju om han slapp åka några längre sträckor.
Hehe, ska jag köpa en trisslott som följer med Sotnos ocksÅ? Dragning här inne på focus, som för Blixten……
haha, sotnos skulle garanterat inte ge någon trisslottsvinst - det heter ju tur i spel ELLER tur i kärlek ;)
Hehe, du gör som du vill, kan köpa en trisslott på fredag och lägga i plånboken……