Fond Malmöhus län och Kristiandstadslän
Jag snubblade över en fond som gäller för Malmöhus län och/eller Kristianstads län. Jag bor ej där så kan ej söka men om någon boendes där kikar in här kanske kan få en krona eller två till arbetet här med hittekatter vore det ju toppen. Behövs ju alltid olika former av bidrag till folks jättejobb här.
Va, det finns 9 milljoner där????!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Var hittar man fonden? Kan du se när ansökan om medel kan göras samt vilka kriterier en ansökan ska uppfylla? Ibland är det nämligen väldigt speciella omständigheter som måste uppfyllas för att man ska kunna komma ifråga för fonden. T.ex. ensamstånde kvinnor bosatta på ett bestämt ställe som haft arbete inom sjöfarten.
Det är onekligen intressant för de som är verksamma i Malmöområdet.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nästan 10 miljoner :-) Ändmålet står sist i dokumentet något mer syns ej på webbsidan jag fann den på. Men man kan nog alltid kontakta dem som har hand om fonden.
#3 Kan du lägga in länken till webbsidan här i tråden tror du?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hittade MASSOR av pengar att söka på olika orter. Visste inte om den här sidan men det är ju kanonbra! Såg på en del ställen att fonder riktade sig till mindre bemedlade djurägare och vissa för informationsspridning om djurskydd. Här kan man nog få loss en del pengar till arbetet med hemlösa katter om ens ort finns med!

Oj, vilken bra sida. Ska ta mig en närmare titt när jag får mer tid.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Ja, Mettan borde kunna söka till sina två små, Semlan och Lilleman!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....