Hur många vet detta?? Om facebook?

Jag vet :) Men jag bryr mig inte direkt. Att det skulle dras upp om 30 år av blivande arbetsgivare är ju bara skrattretande, som om facebook ens kommer finnas om 30 år :D

Jag visste det inte, men man kan ju ana sig till att man förverkar all rätt till det man skriver. Ang. att arbetsgivare mm skulle kunna se det, ja då får man helt enkelt se upp med vad man skriver :). Är jag negativ till mitt jobb en dag, eller funderar på helt andra framtidsplaner, ja då håller jag antingen käft eller skriver i personliga meddelanden till de jag gnäller till ^_^.

Läste också det häromdagen. Men jag har tagit bort mig därifrån. Kände att jag inte hade någon nytta av det.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Personligen tycker jag att Facebook har en usel design.. Gillade inte alls det stället och avreggade mig samma dag ;) Tacka vet jag hittekatter.ifokus ;)
Jag använder inte face book. Har en användare där men jag tycker inte alls om det. vist en kul ide om att man kan hitta sina gammla vänner. men jag klarar mig bra med mina vänner jag har nu.. de är gammla vänner av en anledning
har varit inne och kollat, förstår inte hysterin måste jag säga, och bilder du överhuvudtaget lägger upp på nätet, vet du ju inte vad som händer med, och sitter man på en offentlig plats som Facebook, och gnäller om jobb eller vänner, så ska man nog tänka om, och skaffa sig ett liv
är ju faktiskt öppet för alla Maggan47

Jag har inte gått med där bl.a. av den anledningen. Jag vill inte att de ska äga mina bilder och min text. Sedan känner jag inte att jag behöver ännu ett tidsätande community.
#6 Det är ju skillnad på att de bilder man lägger upp på nätet kan dyka upp i sammanhang man inte tänkt sig och att man själv frivilligt frånsagt sig alla rättigheter till bilderna och givit rättigheterna till facebook för evig tid. Det verkar dock som att detta strider mot svensk lagstiftning, så om de använder bilderna som sina bör man kunna processa och man bör också kunna använda bilderna själv trots att man skrivit över rättigheterna om det nu är så att deras avtal strider mot lagen. Jag vill dock inte chansa.
Gått med, men sen har jag liksom inte haft tid mera
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....