Nån som vill ha 2katter?
Hej!
Jag har 2katter som jag inte kan ha kvar! det är 2st honor (mor och dotter) jag ger bort dom till dej för att mamma vill avliva dom, men det vill inte jag! Det är jätte fina katter!
Dottern Zelda är jätte kelig och älskar att ha uppmärksamhet! hon pratar väldigt mycket ibland! (berättar vad hon har gjort medans du har sovit typ)
Mamma Zmilla är då lite blyg och försiktig! kan vara liiite skygg imellan åt!
På bilden så är det dottern Zelda som är sköldpaddsfärgad! Och mamman är den andre
just ja, Kattetrna är inte kastrerade (?) och dom finns i Örnsköldsvik!
Finns det något katthem i Ö-vik? Annars har du ju Sundsvalls Djurhem.. I Härnösand har du Öbacka Djurhem.. Hör med dom först! Pengarna som din mamma planerar att avliva katterna med, kan hon väl kastrera dom med istället så har du lättare att hitta nya hem!
Hoppas det ordnar sig!
mamma tänker tyvärr anlita min stora systers kille att skjuta dom!! och mamma är tyvärr ingen sån som vill "lägga ut" en massa pengar på katter! 
Då tar du och ringer Öbacka och/eller Sundsvalls Djurhem på studs!! Innan mamma bestämmer sig för detta.

vilken idiot till mamma du har.. ursäkta att jag säger så men det e faktiskt liv det handlar om.. o din stora systers kille en lika stor idiot om han går med på att skjuta dem.. fattar inte vad det e med männsikor i dag varför skaffa djur när man sen e så respektlös mot dem..
Ursäkta om jag tar i men jag blir så himla trött på alla dessa människor som skaffar katt men som sen tröttnar o då ska de stackars katterna dö…
Håll oss uppdaterad Thilda!
#9 jo jag vet! jag är djur människa ända ut i finger topparna! jag minns då ja var lill liten..
Jag hittade en liten fågelunge som hade ramlat ned från boet.. så jag tog reda på den o matade den med mask.. men tyvärr så hittade min älskade katt som jag hade då och åt upp den :(
#8 hur mycket kostar det att ha den på Öbacka då? tar dom ingen avgift där?
Och min syrras kille e tyvärr känd sen förut som "djurmördare/plågare" då han en gång i tiden band fast kattungar på lerduvor och SKÖT dom levandes! 

Men herregud!
Hur som helst, var är alla katthemsmänniskor idag? =) Jag har aldrig lämnat in en katt på katthem så jag vet inte hur det fungerar. PM:a svensdotter, hon jobbar för Sundsvalls katthem..
Okej :) har skrivit till henne nu :)
säger bara en sak fyf*n….
_thilda_ du ska ha en eloge för att du står upp för katterna. Det är svårt att gå emot sin familj
En stor kram till dej thilde som ömmar för dina kissar.
De har verkligen otur som hamnat i en familj som är så respektlös för liv.
Stå på dej och kontakta katthemmen
Kram Jenna

Din syrras kille verkar ha allvarliga psykiska problem.

Ingen som kan och vill hjälpa dessa innan psyko med bössa skjuter ihjäl dom? Jag har inte plats tyvärr! Annars hade jag tagit dom.
Stackars katter..
Thilda, har din syrras kille jägarlicens? Får man skjuta katter om man inte har det? Någon som vet????
Det är väldigt respektlös av din mamma att vilja avliva katterna. Både mot dig och mot katterna. Mina barn skulle aldrig förlåta mig något sånt! Kan, vill man inte har kvar de ska man se till att de får ett nytt bra hem. Nu hänger det på dig! Kollar med dina kompisar, häng upp lappar i skolan, Ica osv. Beskriv allvaret och har kort på katterna. Ser till att de blir kastrerade, annars blir det ännu mer oönskade kattungar.
Försök med katthem, men de brukar vara överfulla och att katterna inte är kastrerad är inte heller nån plus. Men förklarar hotet om avlivningen, då finns det kanske en möjlighet ändå.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jossan, man får inte ens hålla i ett vapen, utan vapenlicens för just det vapnet. Började må illa när jag läste detta…. Vad är det för folk egentligen? Varför var det ingen som reagerade, när han plågade ihjäl katter på detta sätt förut? Alltså kan han inte varit ensam, när man skjuter lerduvor så är man alltid flera, för i vanliga fall, så är lerduveskytte väldigt roligt….Vad är det för en morsa ? Vill hon på fullaste allvar, låta en djurplågare skjuta katterna? hoppas att du har funnit en lösning på något vis Thilda, för detta stinker djurplågeri lång väg……Är hon sadist, eller? Låt åtminstone katterna få en smärtfri och värdig död, om det inte kan gå på annat vis. Betala själv, Thilda, om ingen annan utväg finns, vilket vi för Guds skull hoppas!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Attans då.. Ring till Sundsvalls Djurhem och hör om dom har ngt jourhem! Som ett allra sista alternativ kan jag tänka mig att ställa upp som akuthem om någon skjutsar ner katterna till Sundsvall. Men då måste du prata med djurhemmet först! Telefonnumret hittar du i länken jag satte i första inlägget..
*hoppas hoppas*
#22 Kanon! Jag brukar vara i Sundsvall då och då.. (Jag tävlar i trav!) Jag kan kolla upp när nästa tävling blir!

Jag håller stenhårt i tummarna för att det ordnar sig för missarna..o jag vill ge dej en varm eloge som står på dej när det gäller djuren…vill hoppas o tro att något djurhem kan hjälpa dej så att missarna räddas…vi har huset fullt med alla våra katter såhos oss skulle dom inte kunna få någon bra tillvaro..
Du har vårt fullaste stöd…
Sidentass
Hör först med din mamma om inte katterna kan få stanna hos er tills dom fått ett nytt hem, dom ska inte behöva rantas runt och bli otrygga i onödan. Har hon dragit på sig katterna får hon banne mig ta ansvaret över dom också!
Som sagt var; ring Öbacka eller Sundsvall och hör om dom har plats/kan hjälpa med omplaceringen. Jag är bara en absolut sista nödlösning så katterna inte blir avlivade, jag har inte ekonomin till det här egentligen! Dessutom har jag hund, så, som sagt, absolut sista lösningen!
För övrigt, fråga mamma om det är okej att skjuta ihjäl travaren också eller om han kostar för mycket för att mörda. 
Okej :) Jag ska ringa dit så fort jag kan! har just nu inga pengar på mobben :( *snyft*
Din mamma kan gott betala det samtalet!
Dom har mail också, Thilda! info@sundsvallsdjurhem.se
#28. Problemet är att vi har ingen hemtele! :( ska prova skicka mail så länge!
Okej, gör så!

Man kanske skulle anmäla din mamma för djurplågeri om hon avlivar katterna, ja även killen oxå..
När din mamma tröttnar på hästen så avlivar väl hon den oxå genom att be killen fixa det.
Usch va lessen jag blir..
Lider verkligen med dig _thilde_ och hade önskat att jag kunde hjälpa dig. Ser att det i alla fall finns en nödlösning här i tråden. Hoppas på att flera möjligheter sla dyka upp. De är båda vackra katter och jag förstår din besvikelse över situationen. Synd att inte din mamma förstår hur illa hon gör genom att hantera problemet på det här sättet. Hade ni bott i Norge, Nederländerna eller Tyskland hade det din mamma planerar att göra varit olagligt eftersom man i dessa länder inte får avliva friska sällskapsdjur. Tyvärr har vi int kommit så långt ännu i Sverige.
Det är stakt gjort av dig att kämpa på för att rädda livet på dina katter! Jättebra gjort!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vilka människor och vilken inställning. Kusligt. Man upphör aldrig att förvånas. Skaffar man sig ett husdjur så tar man givetvis ansvar för den. Trist att vissa inte begriper bättre!
Hoppas verkligen det löser sig för dessa vackra katter som inte valt sitt öde. Som sagt stackars katter. Önskar jag hade haft plats…:(
Varför ska de skjutas?
vi kan inte bara ha dom kvar .. Zelda gör små olyckor ibland
Vad menar du med små olyckor??
Men va? Det e inte alltid problemfritt med djur…
Och varför göra sig av med bägge om ena gör inne??
Om min mamma hotade med ngt sånt skulle jag ALRDRIG pratat med henne igen, jag lovar er.

#39 Inte jag heller. Inte för att min mamma någonsin skulle kräva något sådant.
thilda: Din mamma ska nog hålla sig borta från djur överhuvudtaget.
Strunt i mamman nu, det är katterna det gäller.. Maila Öbacka också då. Det är väl inte omplacering om djuren hotas av skjutning?

Vadå strunt i mamman. Det är ju hon som "beställt" avrättningen av två friska katter.
Det är jag medveten om, men nu är det katterna som gäller i första hand.
jadu ja vet inte.. fick bara ett kort svar att dom tog inte emot :(

Det otäcka i det hela är att bödeln är en typ som gillar att plåga ihjäl djur, om jag förstått det rätt? Suck. Jag behöver inte skriva vad jag tycker om sådana. Ni vet säkert.
Önskar jag kunde hjälpa till. Men här är det fullt. Ingen annan som kan och vill hjälpa två vackra katter från döden? Pröva blocket kanske?
Dem kanske kissar för att dem känner på sig att ni inte ska ha kvar dem:( Vart bor du någonstans? Jo, pröva blocket. Hur akut är det=
Jag skrev nu också till Sundsvalls djurhem. Kanske de ändrar sig, lovade att starta då en insamlingskampanj för att få ihop pengar till kastreringen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag ställer gärna upp med pengar till kastrering.Har svårt att göra mer i dagsläget då tre katter är vad vi har plats och tid för här,fler kan jag tyvärr inte ta hem.
Sundsvall har inget eget djurhem, men jobbar med jourhem. Får se vad de svarar.
vill du att dem ska komma till samma hem?

Nu har jag läst igenom denna tråd och även PM:et jag fått, samt mailen både Thilde och Landfreak skickat till Sundsvalls Djurhem.
Vill klargöra att Sundsvalls Djurhem så som skrivs ovan bara har ett fåtal jourhem, vilka alla i dagsläget är fulla. Vi KAN altså inte ta emot två icke rumsrena katter som trots allt är omplaceringar.
Planerar mamman i detta fall att avliva två tama katter genom att leja någon att skjuta dem, så bryter hon mot lagen och bör anmälas. Inte genom hörsägen utan genom den som har förstahandsuppgifter, dvs thilde.
Vad jag förstår har heller inte en enda annons satts ut i hopp om att hitta ett nytt hem åt dessa katter? Hur har man då tänkt att det ska dyka upp ett nytt hem? Det första man bör göra om man behöver omplacera sina katter är faktiskt att annonsera efter ett nytt hem. Jag hoppas att Thilde väljer att göra detta snarast och att hon på så sätt hittar ett nytt hem åt katterna.
Hoppas jag lyckats förklara detta nu på ett riktigt sätt.
Mvh Anna
Svensdotter, tyvärr är det inte olagligt att skjuta en katt, under förutsättningar att det görs inom lagens råmärken.
Läs Lantbruksstyrelsens författningssamling, LSFS1990:14 Sak nr L 24. ISSN 1100-1364 Du kan även ringa dem, 036-155000 De har sitt säte i Jönköping. Ni som är duktiga på länkar, har för mig, att detta även går att hitta på länk. Annars så går det att få fram om du ringer, eller googlar detta. Även biblioteken kan få fram detta.
Där framgår, hur det lagenligt får gå till, allt annat betraktas som olaga jakt eller djurplågeri.
Nota bene, detta är absolut inget jag förordar, men detta är vad lagen säger. Thilde, läs det och sedan så får du trycka det under näsan på din skjutglada morsa och din systers knäppa kille. Han ska veta, att om han inte följer de betämmelserna som står där, så kan han bli av med sina kära vapen, för då har han missbrukat dem. Det blir även en ganska stor ekonomisk förlust för honom, för de säljs genom kronofogdens försorg till tämligen låga priser och han blir av med ALLA sina vapen!
Varför jag talar så här, är för att jag själv är aktiv jägare, men kallar mig med stolthet köttjägare. Jag dödar inget jag inte kan äta och äter inget jag inte kan döda. Trofeer är inget jag gillar, vem 17 vill ha kadaver på väggarna, som dessutom samlar damm? Men Thilde, gör allt som står i din makt! KAn inte kissarna få bli stallkatter? Kastrerade förstås…..
HAr ni verkligen ingen hemtelefon???????? Detta är en stilla undran.

Kanske du även kan sätta en annons ut här: http://www.kattforum.se/viewforum.php?f=13
Ja prova. JAg fick faktist hem åt min lilla röda via www.katter.nu
Thilda, jag kan inte se att du skrivit något om detta på katter.i.fokus.. Där kan det ju finnas potentiella nya ägare också, tycker jag ser en del inlägg då och då där folk funderar på att skaffa katt. Skicka en vädjan om hjälp där med och annonsera för alla krafter på andra ställen, Blocket, Ica.. Men var noga med var dom hamnar!

#57 Tyvärr! Tyvärr så får man på katter.ifokus ej annonsera om katter till salu/omplacering… 
Se under rubriken "Sajt-relaterat"
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
#58 Jaha.. Okej..
Joho! Man går in på www.katter.nu och klickar på annonnser på första sidan!
#60 Jo, på katter.nu men inte på katter.i.fokus..
Ja, så sant, nu snurrar det i huvet……
#62 Det blir lätt så när man skriver 625 inlägg på en månad ;)
Ja, det är bara här! Sedan så har jag andra sidor jag är aktiv på!
http://www.djurskyddsmyndigheten.se/Documents/DFS_2004_7_L24.pdf
Här är länken att läsa direkt.

Undrar hur det går här. Lever katterna än?
Okej tacka så mycket! :) som ni fortfarande vet så står jag fortfarande på mej mot min mamma!
Katterna lever än och jag har gjort några annonser men inget svar! :(
Ang att vi inte har någon hemtele är att jag ÄLSKAR att prata i tele! och det vet väl ni Mammor här på sidan som har tonårs döttrar hur vi kan vara! :) vi hade alltså skyhögans hög räkning och resultatet vart att mamma tog bort telen! :(
#52. ang hundarna så är det jag och min pojkvänn ska köpa :) och han kan ändå inte ha katterna hos sej för han är allergisk! :(

GunillaH - var just vad jag menade. I de flesta fall är det faktiskt så att det är olagligt. Behövs bla tillfälligt jakttillstånd mm

Ser och hör varningsklockor överallt. Din systers kille skjuter på lerduvor med levande djur på. Har en massa vapen hemma, som inte verkar inlåsta. Vilket är ett brott i sig, för de ska vara i vapenskåp med lås.
Men det jag skulle oroa mig för är din syster. För det är en blivande våldsman, om han inte redan är det mot din syster utan att ni vet om det. För det kan vara mentalt och/eller fysisk misshandel. Så om din mamma säger åt honom att skjuta katterna, så godkänner och berömmer hon en våldsman på gång. Då tror han att det är rätt att misshandla, vanvårda och döda. Och det är nte något jag inbillar mig utan det finns en massa studier som säger att blivande seriemördare, mördare, våldtäksmän med mera börjar med att plåga och döda djur.
Meddela din mamma, att om hon kastrerar katterna så kommer de med största sannolikhet sluta att kissa på fel platser. Och den som gör det oftare, ska man nog kolla urinvägarna på. Det finns en massa lagar om hur man hanterar djur, lagar din mamma borde läsa på. Där det bland annat står att sjukt djur enligt lag ska tas till veterinär. Då kissande kan vara tecken på sjukdom så ska det kollas upp.
Hur bor ni? Var ska han skjuta katterna? För även här finns det lagar som måste följas, men tänker inte gå in på det hela. Din pojkvän, som ska skaffa en hund, kanske han har pengarf öratt kastrera dina katter och vaccinera dem. Då mår de bättre och blir lättare att omplacera.
Du håller på med travare, finns det ingen i den omgivningen som kan ta över kissarna? Gå in på Blocket och andra ställen för att annonsera. Be din mamma om hjälp med det, för det kostar lite. Sedan så gär annonseringslappar och sätt upp i affärer med mera.
Har en massa information din mamma skulle kunna ta del av med våldsverkare och deras liv med djurplågeri. Men det är endast i bokform. Men finns säkert på nätet också. Så be henne tänka igenom det hela - ordentligt. Om inte för katternas skull, så för din systers.
Håller tummarna för katterna och dig. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Well spoken Vanessa!

#70 Mycket bra skrivet!
Vanessa, du har rätt det ringer alarmklockor hos mig med. Thilde, har ni råd att köpa hund, men inte betala kastrering på katterna???? Eller ens betala en annons? Rimmar väldigt dåligt.
Svensdotter, är man ägare till katterna, vilket ju mamman verkar ge sig ut för att vara, så behövs inget tillstånd. Bara det sker på det sättet som är godkänt i ovanstående länk. Det är den bistra sanningen.Thilde, om din morsa är så angelägen att katterna skall skjutas, då är det hennes skyldighet, att se till att det görs exakt enligt de förordningar som står i länken. Annars så är det djurplågeri enligt svensk lag, punkt, slut. M a o så är hon, eller du tvungen att vara med och se. Ta en utskrift på tillvägagångssättet och tryck under näsan på berörda parter. Någon nöjesskjutning eller Rambovariant är i lag förbjudet. Hota med polisanmälan, om de envisas. Kom ihåg, att knäppgöken kan bli av med sina kära vapen om han anmäls! En bra polismyndighet tar vapnen ögonaböj i förvar bara vid misstanke!Sen, när det gäller telefonprat, så väx upp. De pengarna hade djuren mycket bättre behövt.
Förlåt att jag moraliserar, men blir så trött på allt sånt här. Det är en fråga om prioriterng, inget annat.

Det här med att seriemördare oftast börjar med djurplågeri stämmer så bra. Detta har många studier visat. Många kända seriemördare började med att plåga ihjäl djur. Seriemördare såsom Ted Bundy, Jeffrey Dahmer, Richard Ramirez, John Wayne Gacy, Henry Lee Lucas för att bara nämna ett fåtal började med att plåga ihjäl djur, därefter gick dom över till människor. De dödade många oskyldiga människor på det mest bestialiska sätt.
Din systers kille är inte frisk och bör verkligen söka vård. Att skjuta på lerduvor med levande djur på är inte normalt friskt beetende.
Thilda: Hoppas verkligen du hittar ett hem åt dina vackra katter. Jag tycker det är starkt av dej att du står på dej och försöker hjälpa dina katter. Var envis och fortsätt med det. Det förtjänar dina katter. Synd bara att du blir motarbetad av din mamma. :(
mycket bra skrivet vanessa :) Jag arbetar för fullt på att få mamma att ändra sej! och inse att syrrans kille är en stor idiot! och det är nått jag läääänge har tyckt! Ibland så ligger jag och funderar på vad f*n min syrra ser hos denna j***a kille! jag fattar inte!
Jag gör allt för katterna så att dom ska få leva. Dom e ju lika värda som vi! jag har även "hotat" mamma att dela ut ett skott i pannan på henne om hon låter killen få skjuta mina älsklingar!
Jag ska gulla med min kille om han kan tänka sej kastrera katterna! Men det är synd att han inte kan komma hem till oss och se hur underbara katterna är och så! :)
Och på travet så är det nog många katter redan så jag vet inte om man får ta dit nå fler! och dom som har stallet brevid oss har en katt och den är snart 19år :)
Thilde, sådan hot är inte bra. Det gör inte din morsa mer tillgänglig. Det är det första, man får lära sig, när man tar jägarexamen, att aldrig, aldrig inte ens verbalt, hota någon med att skjuta dem. Bara en sån sak är anledning till att bli av med vapnen. Men ta med dig denna länk till skolan och skriv ut vad som står om avlivning av djur och visa din morsa och knäppgöken(Där kan du skriva ut gratis). du kan även polisanmäla din systers kille och berätta vad du vet om hans vapenhantering och vad du tror att han skall göra om han bli ombedd att ta livet av katterna. Finns det absolut, absolut ingen väg ut, så be åtminstone din kille att bekosta en avlivning hos en veterinär!
nah ja vet men ibland så "kokar min ilska över"
Jag ska skriva ut det imorgon då jag är i skolan! :) och just nu är jag hemma och är sjuk ;P
men jag kan inte polisanmäla han bara så där utan jag måste ha verkligen ett bra bevis på att han band fast kattungarna i lerduvor osv…
Ja, men hur har du fått reda på det? Om katterna som han band fast på lerduvorna? Så som jag har varit med om vid lerduveskytte, så kastar man ju inte för hand, utan med en kastare…Där finns det inte ens plats för mer än själva den lilla lertallriken. Och hur har han sina vapen förvarade? Hur är hans sätt att prata? Pratar han om att skjuta hål i skallen på folk? Då kan han, om du står på dig, säga god bajs, som flugan sa till sina vapen.HAr du mailat runt till katthemmen här på listan som finns under länkar?

För det som jag funderar på är förvaringen av vapena som jag fick intrycket inte var den bästa. OCh du kan anmäla anonymt, så du behöver inte lämna namn. Däremot är det bra om du kan förklara ingående hur det såg ut när du var där. Sedan om det var 6 månader sedan du var där behöver inte polisen veta.
Du är duktig, som vill hjälpa katterna och är värd en kram eller många för det. Men ser bara en massa sirener i samband med detta, och hoppas att du är rädd om dig. Att din syster är lycklig med honom, undrar jag verkligen. För hon kna verka lycklig, men i själva verket är nedtryckt av honom eller manipulerad. Det är vanligt. Men det är klart, det sägs finnas en person för alla. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#78 Okej.. Men jag vet inte hur han lyckades med de där med lerduvorna..jag har bara hört de ifrån mina kompisar.. =/ och jag vet inte hur han för varar dom.. men dom finns nere i hans källare nån stanns.. Hmm :S
killen isej är inte så pratglad. men efter att fått i sej en pilsner el 2 så börjar han att prata. han är ganska "blyg" om man säger så.. vet inte hur jag ska förklara det på bästa stätt utan att få det att låta dumt.. Hmm
Nog händer det att han säger att han vill "skjuta skallen" då man drar ett skämt om katterna då dom pratar ganska mkt så man blir nästan less..

#53 Håller med om att det första som bör göras är att annonsera.Kastrera kan också vara bra att göra så fort som möjligt.
har annonserat på ÖOR (örnsköldsviks ortens ryttarklubb) åsså 2 kattsidor till :) och på Hastannonser.se
Thilda, godkänt vapenskåp är det ENDA som är tillåtet! Väger det dessutom mindre än eller lika med 150 kg tomt, så ska det vara förankrat i vägg eller golv.Mitt väger 155 kg. Men som sagt, dra ut det från länken jag gav här och visa de som det anbelangar och säg, att om det går till på annat sätt, så anmäler du dem. Därmed inte sagt, att jag förordar ens det tillvägagångssättet. Du har ju en paniknödlösning här i tråden. Jossan har ju lovat att ställa upp som den absolut sista utvägen. Vi härinne, inklusive du, skulle kunna hjälpa henne rent ekonomiskt med kostnader för mat, sand etc. Eller hur?
Vad händer?

Hur har det gått?
Ja, jag börjar undra jag med vad som händer här??

Nu blir jag orolig, den här tråden var dramatisk. Vet inte rigtigt om jag fattar allt. Men man börjar ju undra nu. Hur går det, vad händer?

Hur går det för dig med katterna och övriga släkten???
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

jag undrar också..och puttar upp..
Sidentass
Katterna lever fortfarande :)

Å vad skönt att läsa att de fortfarande är vid liv!
ja :) förlåt för att jag inte har hunnit uppdatera läget på ett tag:) de e fullt upp här hemma.. Jag ska på bergsåker den 3de o starta några hästar ;)

#sköööönt… må de också få fortsätta att leva..
Sidentass
Jag har tyvärr en dålig nyhet.. Zmilla rymde idag :( Hon hoppade ner från balkongen (2a våningen) och jag hittar henne inte :( och dessutom är hon jätte skygg :( ååh jag vet inte vad jag ska göra :(
Väntar tills det blir kväll, ganska sent och allting är tyst. Då kanske hon kommer när du ropar på henne. Hoppas hon hittarhem igen!
japp.. men hon bruka aldrig komma då man ropar :/

Men vi får hoppas att hon gör det nu! Jag håller tummarna på att hon kommer tillbaks!
Kolla runt om där hon skulle kunna gömma sig. Min kompis katt ramlade ned från 3:e våningen o låg sen o tryckte ett tjugotal meter bort långt under en balkong.
//Pia

Jag och min dotter fångade en skygg tamkatt som hade ramlat ned från en balkong. Vi fick fånga henne i en bur.
Hon gömde sig under ett hyreshus som stod 10 -15 meter från det hus hon bodde i. Hon var ute i 8 dagar men var kvar där omkring.
En innekatt brukar som regel inte gå så långt utan ligger och trycker i närheten.
Är hon kastrerad, annars måste ni göra det direkt när hon kommer in i fall nån hane varit på henne.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
hon har vart ute katt tidigare.. och hon är okastrerad :(
vad har h'nt dem nu?UPPDATERA

Thilda har inte med hittekatter bland sina favoritsajter, så hon har kanske glömt av detta inlägg om saker och ting har löst sig (eller inte
)
Har någon PM'at henne?
Dom åkte.. men vi fick tillbaka en Zelda med bäbisar i magen! ARG
#102 glömde bort att jag skrev här ^^ men jag kom på de alldeles nyss :P

#103 Har de fått ett hem?
Vad händer med kattungarna?
Dom får vara kvar.. åsså försöka sälja dom
Zelda och Zmilla fick ett hem. och dom LOVADE att dom skulle kastrera båda 2.. Men icke..
Zelda fick uppvaktning av grannes katt och hade lite kul på höskullen. och då dom upptäckte att hon åt mer och vart tjockare.. så åkte dom hem till oss med henne.. så hon är tyvärr tillbaka =(

103? Dom åkte?? va menas

Suck. Kanske dags att du kör igång en liten "Höja Kattens status"-kampanj i dina hemtrakter. Många tycks behöva lite upplysning.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
#107.. Dom fick ett nytt hem

Kastrera katten själva innan hon får ett nytt hem, så katttjejen inte får fler oönskade kattungar!
Jag låser denna sorgliga tråd. Thilda verkar vara på steg 1 igen plus en massa oönskade kattungar. Lika bra att fortsätter på den här tråden.
Thilda, jag hoppas att ni ta det på allvar nu att kastrera katterna och omplacera de. Antar ni har råd till annat, då borde kastreringen också vara möjligt. Jag personligen tycker att gränsen för vanvård är nått nu! Det gör man sig också skyldig mot genom lathet och ignorans.
vad menar du med att de åkte? blev någon av dem avlivad?